کلاس موسیقی آنلاین یا حضوری، کدام بهتر است؟

تکنولوژی این روزها باعث شده دانش آموزان بتوانند دروس خود را به صورت آنلاین و خصوصی آموزش ببینند. در حقیقت، اکنون می توانید یادگیری هر ابزاری را از طریق معلم بسیار ماهر و بدون اینکه هرگز از خانه خارج شوید، انجام دهید. یا به شکل حضوری و رایج کلاس موسیقی خود را بگذرانید و به نوازنده ای حرفه ای تبدیل شوید. اما سوال اینجاست که آیا یادگیری موسیقی به روش آنلاین تاثیر بیشتری رو دانش آموز دارد یا به شکل حضوری؟ مانند هر چیز دیگری که جوانب مثبت و منفی دارد، آموزش موسیقی در منزل یا به صورت گروهی نیز دارای آن جوانب است. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری، ادامه این مقاله ای که برای شما تهیه کردیم را از دست ندهید و با نکات مهم آموزش حضوری موسیقی یا آنلاین بیشتر آشنا شوید.

کلاس موسیقی آنلاین

تفاوت کلاس موسیقی آنلاین با حضوری

آموزش آنلاین به طور فزاینده ای در حال گسترش است. اما آیا می تواند بین نوع آموزش آنلاین و حضوری تفاوتی قائل شد؟ قطعا تفاوت های مهمی بین آموزش آنلاین و حضوری وجود دارد. هر دو روش تدریس قادر به ارائه تجربه یادگیری با کیفیت بالا به دانش آموزان است و در انتها نکات مهمی از کلاس را به نوازندگان ارائه می دهد. در این بخش برخی از تفاوتهای اساسی بین دو نوع آموزش را به شما عزیزان توضیح می دهیم.

۱. کاهش ارتباط مستقیم با اساتید و همکلاسی ها

زمانی که آموزش حضوری موسیقی جای خود را به کلاس های آنلاین می دهد، به طور طبیعی از روابط کاسته خواهد شد. اما امروزه مدل سنتی کلاس ها که چهره به چهره بودند و شاگرد و معلم به راحتی به یکدیگر ارتباط برقرار می کردند دیگر جایگاهی نداشته و بیشتر دانش آموزان تمایل دارند از طریق اینترنت و به صورت آنلاین کلاس موسیقی برگزار شود. در حالی که حضور فرد در کلاس، زبان بدن و رابطه کلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به تکامل یادگیری کمک می کند. می توان نتیجه گرفت که فرق بین کلاس موسیقی آنلاین با حضوری در روابط است و به صورت ناخودآگاه ارتباطات کاهش پیدا می کند.

۲. یادگیری چالش برانگیز در مقابل سرعت یادگیری بالا

زمانی که کلاس آنلاین را به کلاس حضوری ترجیح می دهید و آموزش موسیقی از راه دور را انتخاب می کنید، باید بدانید که چالش هایی در انتظار شماست. فرض کنید قصد دارید آموزش ساز گیتار را به صورت آنلاین یاد بگیرید. نحوه یادگیری موضوعات تئوری و عملی نیاز به معلمی دارد که در نواختن به شما کمک می کند و کلاس موسیقی آنلاین با این روش کاملا سخت و اغلب غیر ممکن خواهد بود. ولی در مورد کلاس حضوری این چنین نخواهد بود و در کنار استاد و همکلاسی ها به سرعت مطالب را یاد می گیرید.

۳. حمل نکردن ساز یا بردن ساز در کلاس حضوری

یکی از مزایای کلاس های آنلاین موسیقی این است که دیگر نیازی نیست، ساز را با خود حمل کنید. البته این مزایا در مقابل مزیت کلاس های حضوری ناچیز است و اگر بدانید کلاس حضوری چقدر به یادگیری شما کمک می کند، شاید ترجیح دهید ساز خود را به کلاس ببرید و از موقعیت عالی کلاس موسیقی حضوری استفاده کنید.

آموزش موسیقی مجازی

۴. بازخورد کلاس آنلاین در مقابل آموزش حضوری

مطالعات در مورد اثربخشی آموزش آنلاین در مقابل آموزش حضوری محدود بوده است، اما تعداد زیادی دانش آموز تمایل و رضایت خود را برای برگزاری این کلاس ها اعلام کرده اند. مشاهده شده دانشجویانی که تمام یا بخشی از کلاس خود را بصورت آنلاین می گذرانند بهتر از کسانی که فقط به صورت حضوری دوره دیده اند، عملکرد بهتری دارند. برخی از مطالعات نشان داده که در آموزش حضوری، کل زمان کلاس صرف آموزش یک موضوع شده و همین امر باعث کاهش حوصله دانش آموزان می شود. بنابراین، در کلاس موسیقی آنلاین مربی راحت تر و بهتر می تواند روی موضوعات مختلف تمرکز کند و  وقت بیشتری را برای مرور مطالب و تمرین ساز اختصاص دهد.

کلاس آنلاین موسیقی

۵. افزایش تمرکز در کلاس های آنلاین نسبت به کلاس حضوری

طبیعی است که در کلاس های حضوری تمرکز کاهش پیدا می کند. به ویژه در کلاس موسیقی کودکان که کنجکاوی و صدا بیشتر است. اگر جزء دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید مطالب را در آرامش و بدون سروصدا یاد بگیرید، کلاس آنلاین انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. البته به شرطی که تمام تمرینات و مطالب تئوری را به موقع مطالعه کنید. ولی کلاس های حضوری برای افرادی که به ارتباط و کار گروهی علاقه دارند مناسب خواهد بود.

نتیجه گیری

انتخاب کلاس موسیقی آنلاین یا حضوری به روحیه و نحوه یادگیری شما بستگی دارد. نمی توان دقیق گفت کدام کلاس برای چه کسی مناسب و کافی است. اما با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم، می توانید کشف کنید که آیا برای کلاس حضوری ساخته شده اید یا برای کلاس های آنلاین. به یاد داشته باشید کلاس موسیقی به دلیل عملی بودن، نیاز به ارتباط با استاد و همکلاسی ها دارد و با این روش مسیر سریع و بهتری را طی خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *