آموزشگاه-زبان-ایرانمهر-_-آیلتس - چگونه از آزمون آیلتس نترسیم؟

چگونه از آزمون آیلتس نترسیم؟ آموزشگاه زبان ایرانمهر


چگونه از آزمون آیلتس نترسیم؟

معمولا اسم آزمون آیلتس که به میان می‌آید، ترس و دلهره‌ی خاصی دل همه‌ی زبان‌آموزان یا کسانی را که قصد مهاجرت دارند، فرا می‌گیرد. اما آیا واقعا آزمون آیلتس تا این حد ترسناک است؟ آنقدری که باید تبلیغ برخی آژانس‌های مهاجرتی را باور کنیم؟ منظورم تبلیغاتی از این نظیر است: «بدون مدرک زبان اقامت بگیرید!!!»، «مهاجرت تحصیلی بدون مدرک آیلتس!». این جملات را که می‌شنویم، بیشتر احساس می‌کنیم که آن‌ها یا آزمون آیلتس و اعتبار مدرکش را شوخی گرفته‌اند، یا مهاجرت تحصیلی و اقامت گرفتن را! بر فرض که امکانش را داشته باشید و بدون شرکت در امتحان آیلتس، مهاجرت کنید. بالاخره باید برای برقراری ارتباط، حرفه‌ای عمل کنید یا نه؟

حتما می‌دانید که این آزمون سالیان سال است که توسط تمام شرکت‌های اروپایی پذیرفته می‌شود و جزو مدارک اساسی و لازم برای ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر دنیاست. اما این آزمون چه حرفی برای گفتن دارد؟ در ادامه دلایلش را می‌خوانیم:

آزمون آیلتس مخفف International English Language Testing System است و با معنی نظام بین‌المللی سنجش زبان انگلیسی به کار می‌رود. در حال حاضر، آزمون آیلتس یکی از معتبرترین امتحانات برای سنجش مهارت زبان‌آموز در زبان انگلیسی است و توسط دانشگاه کمبریج انگلستان و شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) طراحی شده است.

در حقیقت، این آزمون برای سنجش چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی یعنی خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، شنیدن (Listening) و مکالمه (Speaking) به کار می‌رود. این آزمون به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن برگزار می‌شود و آن را ممتحن‌های عادل و متخصصی اداره می‌کنند. به همین دلیل، آزمون آیلتس را می‌توان یکی از استانداردترین آزمون‌های بین‌المللی دانست.

این آزمون در انواع مختلفی برگزار می شود که از آن‌ها می‌توان به آیلتس جنرال (IELTS General Training)، آیلتس آکادمیک (IELTS Academic )، آیلتس مهارت‌های زندگی (IELTS Life Skills) و آیلتس برای ویزاهای انگلستان (IELTS for UKVI ) اشاره کرد. تعداد زیادی از افراد با اهداف مختلف در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند یا برای آمادگی جهت شرکت در آزمون، در دوره‌ آیلتس ثبت نام می‌کنند. در کشور ما معمولا آیلتس جنرال و آکادمیک معروف‌تر است و متقاضی‌های بیشتری دارد.

نمره آزمون آیلتس

اگر راجع به آزمون IELTS چیزی نمی‌دانستید، پس حتما تعجب می‌کنید که این آزمون ۹ نمره‌ای است. هر بخش مجزا، ۹ نمره‌ی کامل دارد و نمره‌ی کلی شما از آزمون، میانگینی از نمره‌های  کسب شده در هر بخش است.

تا چند وقت پیش می‌گفتند که آزمون آیلتس در ایران برگزار نمی‌شود. ولی جای خوشحالی دارد که بدانید امروزه این آزمون در ایران هم برگزار می‌شود. البته جز ایران، بیش از ۱۱۰ کشور مختلف این آزمون را در مراکز معتبری که مورد تایید شورای فرهنگی انگلستان است،  اجرا می‌کنند. از مراکزی که آزمون آیلتس را در ایران هم برگزار می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام
  • موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
  • آیلتس تهران
  • موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین (Offsite موسسه آیلتس تهران)
  • موسسه پارسیان (Offsite موسسه آیلتس تهران)
  • موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)
  • موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)

حتما این نکته را به یاد داشته باشید که هرچه نمره‌ی شما به ۹ نزدیک‌‌تر باشد، اعتبار دانش شما بالاتر خواهد بود. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید و به همین دلیل می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید، حتما در دوره‌های مخصوص شرکت و برای آزمون آماده شوید. مراکزی که در بالا به شما معرفی کردیم، دوره‌های آموزشی و آمادگی آیلتس را هم برگزار می‌کنند تا به شما در رسیدن به هدفتان، کمکتان کنند.

آموزشگاه زبان ایرانمهر با ۱۷ سال سابقه فعالیت درخشان در زمینه آموزش زبان‌های خارجی، برندی شناخته‌شده در بازار رقابت است. آموزشگاه ایرانمهر افتخار دارد با بهره‌گیری از بهترین مدرسان و متخصصان آیلتس، دوره‌های آمادگی این آزمون مهم و حیاتی را برگزار کند و متقاضیان را برای شرکت در آزمون آماده کند.

همچنین از دیگر افتخارات این مجموعه برگزاری آزمون‌های آزمایشی آیلتس است که شما را برای آزمون اصلی آماده می‌کند و با شرکت در آزمون آزمایشی و شناخت نقاط ضعف و قدرت خود می‌توانید برای برجسته‌تر کردن یا رفع آن‌ها بکوشید و نمره قابل قبولی در آزمون اصلی کسب کنید

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com) رپورتاژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *