راهنمای انتخاب یک زبان خارجی

آسان ترین زبان بعد از فارسی برای یادگیری

بعد از زبان مادری فارسی چه زبانی یاد بگیری؟

گسترش ارتباطات و دسترسی به رسانه های بین المللی باعث شده که یادگیری زبان خارجی ضرورت بسیاری پیدا کند. مثلا برای تحقیق و پژوهش علمی و دسترسی به منابع معتبر حتما نیاز به دانستن زبان رسمی دنیا یعنی انگلیسی را دارید. یا ممکن است برای پیشرفت کاری خود نیاز به اطلاعات و یادگیری در رسانه های قوی مثل youtube دارید. حتی ممکن است شغل شما تخصصی بوده (مانند پزشکان، تجار یا فعالین عرصه وب) و ارتباط مستقیم به افراد یا منابع خارجی برای انجام فعالیت دارید. در همه این موارد نیاز به دانستن زبان خارجی برای ارتباط گیری دارید و انتخاب یک زبان خوب بعد از فارسی و زبان مادری بسیار ضروریست. در این صفحه به معرفی آسان ترین زبان بعد از فارسی برای یادگیری میپردازیم.

همینطور ما در مطلب “مزایا و معایب زبان های خارجی مختلف” بصورت خلاصه در مورد مزایا و معایب زبان های مختلف صحبت شد و در این مطلب به راهنمایی برای انتخاب یک زبان خارجی خوب میپردازیم.

امروزه یادگیری زبان های خارجی یک امر ضروری است، ممکن است قصد مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشد و یا ممکن است قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارید و یا شاید نوع شغل و بیزینس شما نیاز به ارتباط گیری با کشورهای دیگر را دارد که دانستن زبان آن کشور برای شما ضروریست، پس فاکتورهای مختلفی در انتخاب یک زبان خارجی دخیل هستند.

دانستن زبان های خارجی نیاز به دلایل بزرگی ندارد و حتا ممکن است شما قصد داشته باشید که از فیلم ها و مراکز خبری خارج از کشور استفاده کنید. دانستن زبان های دیگر میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، آنچه مهم است این است که شما قصد یادگیری زبانی را به غیر از زبان اصلی و مادی کشور خود دارید، پس بجز زبان اول و اصلی خود (زبان مادری)، نیاز به یادگیری زبان دوم دارید و در اینجاست که سوالی پر تکرار مطرح میشود که دومین زبان آموزشی چه زبانی باشد؟

در این بین میتوانیم به لیستی از آسان ترین زبان بعد از فارسی برای یادگیری اشاره میکنیم:

  1. انگلیسی (۱ میلیارد و ۴۵۲ میلیون گویشور)
  2. چینی ماندارین (۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون گویشور)
  3. هندی (بیش از ۶۰۲ میلیون گویشور)
  4. اسپانیایی (بیش از ۵۴۸ میلیون گویشور)
  5. فرانسوی (۲۸۰ میلیون گویشور)
  6. عربی استاندارد مدرن (۲۷۴ میلیون گویشور)
  7. بنگالی (بیش از ۲۷۲ میلیون گویشور)
  8. روسی (بیش از ۲۵۸ میلیون گویشور)
  9. پرتغالی (بیش از ۲۵۷ میلیون گویشور)
  10. اردو (۲۳۱٫۳ میلیون سخنران)
  11. اندونزیایی (۱۹۹ میلیون گویشور)
  12. آلمانی (۱۳۴٫۶ میلیون سخنران)
  13. ژاپنی (۱۲۵٫۴ میلیون سخنران)
  14. نیجریه‌ای (Nigerian Pidgin) (120.7 میلیون سخنران)
  15. زبان فارسی (بیش از ۱۲۰ میلیون گویشور)
  16. زبان مراتی (۹۹٫۱ میلیون سخنران)
  17. زبان هلندی
  18. زبان ایتالیایی
  19. زبان آفریقایی
  20. زبان دانمارکی
  21. زبان نروژی
  22. و ..

اگر میخواهید در معتبرترین و بهترین آکادمی های زبان شرکت کنید به صفحه ” لیست آکادمی های زبان کل کشور ” مراجعه کنید.

راهنمای انتخاب یک زبان خارجی خوب

چه زبان خارجی را یاد بگیریم؟

انتخاب یک زبان خارجی فاکتورهای مختلفی دارد اما بگذارید مطلب را کوتاه کنیم و بگوییم که زبان انگلیسی عمده انتخاب ها در یادگیری زبان دوم در مراکز آموزش زبان می‌باشد. دلیل آن هم مشخص است چون بعنوان زبان اصلی برای مکالمات و برقراری ارتباط در کشورهای دنیا انتخاب شده است، پس شما با یادگیری زبان انگلیسی میتوانید در هر کشوری با افراد ارتباط گیری کنید زیرا اولویت انتخاب زبان دوم برای یادگیری در کشورهای دیگر هم زبان انگلیسی است.

نکته مهم: درست است که زبان انگلیسی بعنوان زبان رسمی دنیا برای مکالمات و دسترسی به منابع و غیره شناخته شده است و یادگیری آن ضروری میباشد اما صرفا نمیتوان زبان انگلیسی را بعنوان اولویت اول بشمار آورد. چرا؟

همینطور ممکن است که قصد داد و ستد و فعالیت تجاری با کشور خاصی را داشته باشید که زبانشان انگلیسی نیست، با اینحال که عرف در تجاری ایجاب میکند که شما تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید اما یادگیری زبان رسمی آن کشور و آشنایی با فرهنگ مردم آنجا یک ترفند مهم برای نزدیک شدن و افزایش اطمینان به تجار آن کشور میباشد و در پیشرفت های تجاری شما حتما تاثیرگذار است.

همینطور در مورد زبان سوم و چهارم برای یادگیری هم فاکتورهایی شبیه به موارد ذکر شده دخیل هست که در مطلبی که قبلا تحت عنوان “بهترین زبان بعد از انگلیسی” بطور جداگانه در مورد آن صحبت نموده ایم.

بهترین زبان بعد از فارسی

بعد از فارسی چه زبانی یادبگیریم؟

با توضیحات اجمالی که در بالا داده شد و دلایلی که آورده شد نتیجتا میتوان گفت که اولویت در یادگیری زبان دوم با زبان انگلیسی و بعد با زبان های دیگر نسبت به اهداف شخصی است زیرا زبان رسمی دنیا برای مکالمات زبان انگلیسی شناخته شده است و کاربرد بسیاری دارد. همچنین یادگیری زبان انگلیسی نه تنها مزایای گفته شده در بالا را دارد، بلکه یکی از تاثیرات بزرگ آن ایجاد اعتماد بنفس و کمک در بهبود لحن، بیان و گویش افراد است.

همینطور با نگاهی ساده میتوان فهمید که عمده فعالیت آموزشگاه های مکالمه زبان در زمینه آموزش زبان انگلیسی و یا آمادگی برای آزمون های بین المللی زبانی چون آزمون آیلتس IELTS و آزمون تافل TOEFL و غیره میباشد زیرا یکی از شرایط اصلی دانشگاه های معتبر برای جذب و ادامه تحصیل یادگیری زبان و قبولی با نمره خوب در آزمون بین المللی زبان است.

امیدواریم که این مطلب راهنمایی انتخاب یک زبان خارجی خوب برای شما باشد.

 

پرسش و پاسخ متداول

بعد از زبان مادری چه زبانی یاد بگیریم؟

پر کاربردترین زبان بعد از زبان مادری زبان انگلیسی است.

آیا حتما باید زبان دوم انگلیسی باشد؟

خیر، شما باید به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است فردی قصد مهاجرت برای زندگی به کشوری را دارد که زبان اصلی (زبان اول و مادرزادی) آن کشور انگلیسی نیست. مثلا شما قصد مهاجرت به آلمان را دارید پس مسلما وقتی زبانی بجز زبان مادری خود بلد نیستید اولویت یادگیری زبان دوم برای شما حتما زبان آلمانی است نه زبان انگلیسی.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *