گرفتن آیلتس 7 به بالا با سلف استادی!

گرفتن آیلتس نمره ۷ به بالا با روش خودخوان آیلتس ممکن است؟

گرفتن آیلتس ۷ به بالا با سلف استادی یا خود خوان امکان‌پذیر است؟ این سؤالی است که برای بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس پیش می‌آید. سلف استادی می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت آیلتس داشته باشد اما در این راه رعایت نکاتی لازم و ضروری است.

نمی‌توانیم بگوییم هر کسی که به‌صورت خود خوان برای آیلتس اقدام می‌کند، نتیجه مورد قبول را می‌گیرد. بلکه این راه پیچیدگی‌ها و اصولی دارد که نباید از آن غافل شد. در ادامه با این روش مطالعه برای گرفتن نمره ۷ آیلتس آشنا خواهیم شد.

سلف استادی چیست؟

سلف استادی (Self-study) یکی از روش‌های یادگیری است که زبان‌آموزان بدون نظارت مستقیم استاد یا مدرس و خارج از کلاس، مطالعه می‌کنند. این روش برای بسیاری از افراد ارزشمند بوده و نتایج خوبی به همراه دارد. در واقع روش  Self-studyفرآیندی است که در آن زبان‌آموز بدون نیاز به هدایت‌های یک استاد، مباحث را خوانده و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می‌کند.

اهمیت کسب آیلتس ۷

کسب آیلتس ۷ به بالا بی شک یکی از شروط موفقیت برای مهاجرت است. این سطح نشان‌دهنده مهارت‌های بالای زبان‌آموز است. بسیاری از کشورهای انگلیسی‌زبان برای ارائه ویزا به مهاجران، آیلتس هفت را به‌عنوان یکی از شرایط قرار داده‌اند. داوطلبانی که موفق به کسب این نمره می‌شوند، شانس زیادی برای کار در مؤسسات آموزشی، آژانس‌های مهاجرتی، کارفرمایان و گروه‌های شغلی مختلف، به دست می‌آورند.

 آیلتس نمره 7 برای چه مراکزی مورد نیاز است؟

 آیلتس نمره ۷ برای چه مراکزی مورد نیاز است؟

افرادی که قصد دارند در بهترین دانشگاه‌های دیگر کشورها تحصیل یا در مراکز و مؤسسات آنها کار کنند، باید در آزمون آیلتس شرکت کنند. دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال وجود دارد. آزمون آکادمیک برای متقاضیانی است که برای تحصیلات در کشورهای خارجی اقدام می‌کنند.

آزمون جنرال هم مختص افرادی است که می‌خواهند به کشورهای مهم انگلیسی‌زبان مانند کانادا، استرالیا و بریتانیا مهاجرت کنند. نمره این آزمون بین ۱ تا ۹ بوده و برخی از مؤسسات و دانشگاه‌های برتر، آیلتس ۷ را شرط پذیرش مهاجران بین‌المللی قرار داده‌اند. در زیر به بررسی کشورهایی با آیلتس ۷ می‌پردازیم.

  دانشگاه‌ها و مراکز کشور
۱ مؤسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا
۲ مؤسسه فناوری کالیفرنیا
۳ دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس
۴ دانشگاه هاروارد
۵ دانشگاه ییل
۶ دانشگاه شیکاگو
۷ دانشگاه استنفورد
۸ دانشگاه واشنگتن
۹ دانشگاه کمبریج انگلستان
۱۰ امپریال کالج لندن
۱۱ دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
۱۲ دانشگاه تورنتو کانادا
۱۳ دانشگاه بن آلمان
۱۴ دانشگاه ملبورن استرالیا

مدت زمان برای گرفتن آیلتس ۷ سلف استادی

به طور کلی بین ۳ تا ۶ ماه زمان برای مطالعه و گرفتن آیلتس ۷ به بالا مورد نیاز است. معمولاً بیشتر افراد سعی می‌کنند برنامه خود را به‌صورت فشرده گذاشته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به یادگیری بالایی برسند. این زمان برای Self-study به موارد زیادی بستگی دارد.

یکی از عوامل اثرگذار در زمان مطالعه برای آیلتس هفت به‌صورت خودآموز، سطح زبان‌آموز است. در واقع هر چه دانش فرد بیشتر باشد، قاعدتاً زمان کمتری را برای یادگیری صرف خواهد کرد. اما افرادی که در سطح پایینی قرار دارند، ابتدا باید پایه‌های زبان را تقویت کنند که این به زمان بیشتری نیاز دارد.

سلف استادی برای چه افرادی مناسب است؟

سلف استادی برای آیلتس نمی‌تواند برای همه افراد مفید باشد. حتی در مواردی ممکن است زبان‌آموز با Self-   study مباحث را به‌درستی متوجه نشود. پس بسیار مهم است که بدانیم این روش یادگیری برای چه افرادی مناسب بوده و در موفقیت آنها نقش دارد.

به‌صورت کلی در یادگیری زبان سه سطح A (مبتدی)، B (متوسط) و C (پیشرفته) وجود دارد. در هر یک از این سطوح دانش و مهارت زبان‌آموز متفاوت است. افرادی که در سطح مبتدی یا A هستند، بهتر است سلف استادی را کنار بگذارند. درواقع این افراد هنوز دانش بالا برای خودآموزی آیلتس را ندارند.

برای Self-study باید دانش زبان در سطح متوسط Intermediate باشد. برای کسب آیلتس ۷ داوطلب باید مهارت بالایی در خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن داشته باشد. برای رسیدن به این سطح لازم است تا زبان‌آموزان در کلاس‌های زبان عمومی شرکت و سپس شروع به خودآموزی کنند.

بهترین روش سلف استادی زبان برای آیلتس 7

بهترین روش سلف استادی زبان برای آیلتس ۷

بدون وجود یک روش درست، رسیدن به هدف بسیار سخت و زمان‌بر است. یک برنامه کامل برای سلف استادی و روش مطالعه اصولی می‌تواند به کسب آیلتس ۷ کمک زیادی کند. روش مطالعه باید متناسب با شرایط زبان‌آموز در نظر گرفته شود.

برخی از افراد که برای یادگیری، روش خود خوان را انتخاب می‌کنند، وسط راه خسته شده و ادامه یادگیری را متوقف می‌کنند. قاعدتاً این دسته از متقاضیان نمی‌توانند موفقیتی با این روش به دست آورند؛ بنابراین در این بخش برخی از مهم‌ترین موارد که در روش خود خوان برای آیلتس ۷ تأثیرگذار است، مطرح می‌شود.

گام اول: شناخت خود

آیا سلف استادی برای مناسب است؟ به طور کلی این روش مطالعه به عزمی راسخ نیاز دارد به‌خصوص اینکه آیلتس ۷ سطحی پیشرفته است. کسی که بتواند خود را موظف به یادگیری نکات جدید، حل مسائل، یافتن نقاط ضعف و یافتن راه‌حل‌ها کند.

گام دوم: یافتن منابع معتبر

اگر سری به اینترنت یا کتاب‌فروشی‌ها بزنیم، با دنیایی از کتاب‌ها و منابع خود خوان آیلتس روبرو خواهیم شد. اما آیا همه این منابع می‌توانند مفید باشد؟ قطعاً پاسخ خیر است. برای یافتن منابع خوب می‌توان از تجربیات افرادی که قبلاً این راه را امتحان کرده‌اند، استفاده کرد.

گام سوم: داشتن یک برنامه مستمر و منسجم

برای Self-study باید یک برنامه منسجم و مستمر وجود داشته باشد. یک برنامه‌ریزی دقیق، متناسب با شرایط زبان‌آموز انتخاب می‌شود. همچنین مباحثی که باید در طول یک بازه مشخص مطالعه شود، در برنامه قرار می‌گیرد.

گام چهارم: تحلیل و نتیجه‌گیری

پس از یک دوره خود خوان باید بررسی شود که چه پیشرفت‌هایی کسب شده است. در واقع زبان‌آموز باید توانایی تحلیل داشته و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند. سپس این مسائل را حل کرده و نقاط قوت را تقویت کند.

مزایای سلف استادی برای آیلتس 7

مزایای سلف استادی برای آیلتس ۷

مزایای سلف استادی برای آیلتس ۷ شامل موارد زیر است:

  • صرف هزینه کمتر: در یادگیری زبان به‌صورت خود خوان، هزینه‌های کلاس و رفت‌وآمد حذف می‌شود. زبان‌آموز تنها لازم است هزینه‌ای صرف تهیه منابع لازم کند.
  • انعطاف برنامه: کلاس‌ها معمولاً دارای یک برنامه مشخص بوده و داوطلبان ملزم به شرکت در این کلاس‌ها طبق زمان مقرر هستند. در Self-study می‌توان برنامه‌ای متناسب با شرایط تدارک دید.
  • بررسی عمیق‌تر: وقتی مطالعه به‌صورت خود خوان باشد، امکان عمیق فکرکردن روی مباحث فراهم می‌شود. در این صورت زبان‌آموز زمان بیشتری را روی موضوعاتی که مشکل دارد، صرف می‌کند.
  • سرگرم‌کننده: یادگیری خود خوان سرگرم‌کننده هست. زبان‌آموز می‌توان در برنامه خود، مباحث و مواردی که باعث یادگیری بیشتر شده و مورد علاقه خود است، استفاده کند.

معایب سلف استادی برای آیلتس ۷

معایب سلف استادی برای آیلتس ۷ شامل موارد زیر است:

  • عدم تعامل: در این روش به این دلیل که فرد به‌تنهایی اقدام به یادگیری و تمرین می‌کند، با دیگران تعامل نداشته و این سرعت روند یادگیری را کاهش می‌دهد.
  • عدم انضباط: در خودآموزی زبان برای آیلتس ۷ به دلیل عدم حضور استاد، ممکن است داوطلب به‌صورت پیوسته به برنامه خود عمل نکند.
  • ایجاد مشکل در حل مسائل: برخی مواقع در یادگیری سؤالاتی پیش می‌آید که فرد نمی‌تواند به آن پاسخ دهد و به کمک اساتید نیاز دارد.
  • عدم بازخورد: طی یادگیری خود خوان فرد نمی‌تواند بازخورد مناسبی را از روند یادگیری خود دریافت کند.

پرسش و پاسخ

گرفتن آیلتس ۷ به بالا با سلف استادی یا خود خوان امکان‌پذیر است؟

بله ممکن است اما راهی پیچیده و اصولی است که باید دقیق پیش رفت.

سلف استادی چیست؟

سلف استادی (Self-study) یکی از روش‌های یادگیری است که زبان‌آموزان بدون نظارت مستقیم استاد یا مدرس و خارج از کلاس، مطالعه می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *