هزینه تدریس خصوصی زبان

نرخ تدریس خصوصی زبان چقدر است؟

افراد با انگیزه‌های مختلفی به یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری روی می‌آورند. برای مثال اهدافی همچون مهاجرت به یک کشور خارجی، تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان، علاقه، توسعه کسب‌وکار و … می‌تواند سبب شود که افراد بخواهند انگلیسی یاد بگیرند. طبیعتا شیوه‌های آموزشی مؤثر و منابع یادگیری برای هر گروه، تفاوت قابل توجهی با گروه‌های دیگر دارد. یک مسئله مهم دیگر این است که اگر می‌خواهید زبان را به صورت مسمتر و اصولی فرا بگیرید، باید با شرکت در کلاس اساتید معتبر، به تقویت این مهارت در خود بپردازید.

معمولا بیشتر افراد، کلاس‌های خصوصی آنلاین یا حضوری را ترجیح می‌دهند و اعتقاد دارند این روش آموزشی، بازدهی بیشتری برایشان به همراه دارد. در آغاز شاید اولین سؤال شما این باشد که هزینه تدریس خصوصی زبان چقدر است؟ برای آگاهی از نرخ تدریس خصوصی زبان در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مطالب مفید:

هزینه تدریس خصوصی زبان به چه عواملی بستگی دارد؟

نرخ تدریس خصوصی زبان به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر استاد یا مؤسسه‌ای که کلاس خصوصی برگزار می‌کند، سیاست‌های قیمت‌گذاری منحصربه‌فرد خود را خواهد داشت. اگرچه همه ما ذاتا قیمت‌های پایین را ترجیح می‌دهیم اما هزینه اصلا ملاک مناسبی برای انتخاب کلاس زبان نیست. در این مسیر باید ابتدا عوامل مهمی که بر نرخ تدریس خصوصی زبان اثر می‌گذارند، بشناسید و در مورد آن‌ها تحقیق کنید. تنها با این روش است که متوجه می‌شوید، هزینه‌ای که قصد دارید بپردازید واقعا به‌صرفه و مفید است یا خیر.

تجربه و سابقه کاری مدرس

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در تعیین نرخ تدریس خصوصی زبان، میزان تخصص، تجربه و سابقه کاری استاد درس است. بسیاری از مدرسین زبان تازه‌کار، در آغاز فعالیت خود نرخ کمتری در نظر می‌گیرند تا بتوانند زبان‌آموزان بیشتری را جذب کنند. به‌تدریج با شناخته‌تر شدن و افزایش سوابق و مهارت‌های تدریسی، هزینه‌ کلاس‌های خود را افزایش می‌دهند. البته همیشه داشتن سابقه بالا نشان‌دهنده برتری نسبت به استادهای جوان‌تر نیست؛ اما معمولا اساتیدی که در دانشگاه‌ها و مدارس به طور رسمی فعالیت می‌کنند و زبان‌آموزان بیشتری را برای موفقیت در آزمون‌های زبان و کنکور راهنمایی کرده‌اند، قابل اعتمادتر هستند.

تعداد جلسات

هر چقدر دوره شما فشرده‌تر باشد، هم حجم فعالیت شما و هم کار مدرس بیشتر می‌شود و معمولا این دوره‌ها گران‌ترند. در مقابل اگر تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید، معمولا هزینه کلاس‌ها پایین‌تر است و مدرسین به شما تخفیف می‌دهند.

شهر و محل تدریس

هزینه تدریس خصوصی زبان در شهرهای مختلف کشور یکسان نیست و به طور میانگین در کلان‌شهرها هزینه بیشتری برای کلاس‌های زبان پرداخته می‌شود. از طرفی کلاس‌هایی که به صورت آنلاین برگزار می‌شوند، حدودا ۳۰ تا ۵۰ درصد از کلاس‌های حضوری ارزان‌ترند. همچنین بسته به این که مکان تدریس در آموزشگاه خصوصی، خانه و یا محل کار مدرس واقع شده باشد، هزینه کلاس متفاوت خواهد بود.

سطح کلاس طبیعتا برای گذراندن دوره‌های پیشرفته زبان و آمادگی جهت آزمون‌هایی همچون آیلتس و تافل نسبت به دوره‌های مقدماتی باید هزینه بیشتری بپردازید. بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار بر نرخ تدریس خصوصی زبان، سطح و نوع کلاس است.

تخصص و مدرک استاد

پیش‌تر گفتیم که سابقه هر مدرس می‌تواند بر هزینه تدریس خصوصی زبان اثرگذار باشد. اما بسیاری از استادان جوان، به‌واسطه داشتن مدارج تحصیلی بالاتر، هزینه بیشتری نسبت به مدرسان قدیمی دریافت می‌کنند. این موضوع کاملا منطقی است و طبیعتا استادان حرفه‌ای و به‌روز با مدارک تحصیلی پیشرفته‌تر، تخصص و توانایی بهتری در آموزش دارند.

تعداد زبان‌آموزان

برخی از کلاس‌ها با صلاحدید مدرس می‌توانند به صورت نیمه‌خصوصی برگزار شوند. یعنی شما با یک یا چندتن از دوستان هم‌سطح خود به طور مشترک در یک کلاس شرکت می‌کنید و هزینه بین شما تقسیم می‌شود. این یک راه اقتصادی و مفید برای شرکت در کلاس‌های نیمه‌خصوصی زبان است.

قیمت تدریس خصوصی زبان در منزل چقدر است؟

قیمت تدریس خصوصی زبان در منزل چقدر است؟

قبل از کرونا قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل معمولاً بین ۱۲۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بود که البته بستگی به مسافت استاد با منزل شما نیز داشت. اما بعد از کرونا و گسترش آموزش های راه دور و برگزاری کلاس های آنلاین خصوصی زبان انگلیسی، قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل حدود بین ۱۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان شد.

قیمت تدریس خصوصی آنلاین زبان چقدر است؟

کلاس های خصوصی آنلاین زبان انگلیسی همیشه نسبت به کلاس های تدریس خصوصی زبان بصورت حضوری ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزان تر است، اما اگر تعداد جلسات آموزش شما زیاد شود ممکن است از طرف استاد تخفیف ویژه ای اعمال شود.

هزینه تدریس خصوصی زبان ساعتی چقدر است؟

قیمت های زیر بصورت حدودی است و شما با استاد میتوانید توافق های بهتری نیز داشته باشید.

حق التدریس هر جلسه یک ساعت و نیم، حضوری میتواند از ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزارتومان و در کلاس های آموزش زبان آنلاین حداقل ۲۰ % کمتر از این قیمت باشد.

هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی در هر رده سنی و در مقطع تحصیلی مختلف

هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی در هر رده سنی و در مقطع تحصیلی مختلف

هزینه تدریس خصوصی آیلتس

  • هزینه تدریس: ۱۳۰ هزار تومان
  • آیلتس: تنها در ۷ هفته با جدیدترین متد (smart) از سطح مبتدی به نمره ی دلخواهتان در آیلتس برسید. با کسب تجربه از تدریس به بیش از ۲۰۰ زبان آموز به همراه نمونه کارنامه ها مفتخرم در این راه همراه شما باشم.

هزینه تدریس خصوصی انگلیسی

  • هزینه تدریس: ۸۰۰۰۰-۱۰۰۰۰۰ تومان
  • تدریس زیان انگلیسی، آیلتس چهار مهارت، اخذ نمرات سی ال بی ۹ برای مهاجرت به کانادا، تدریس آیلتس هر چهار مهارت توسط مدرس آیلتس مقیم کانادا با ردینگ ۹ و لسنینگ ۸.۵

هزینه تدریس خصوصی آیلتس توسط خانم

  • هزینه تدریس: جلسه ی ۱۰۰ هزار تومان
  • آیلتس توسط مدرس خانم دارای مدرک آیلتس آکادمیک ۸ و آیلتس جنرال ۸ بیش از ۳ سال سابقه تدریس آیلتس و زبان انگلیسی

هزینه تدریس خصوصی انگلیسی توسط خانم

  • هزینه تدریس: ۱۸۰۰۰۰۰ تومان برای هر جلسه تدریس
  • آموزش زبان انگلیسی توسط مدرس خانم با ۱۰ سال سابقه تدریس، تدریس زبان با توجه به ویژگی‌های روحی هر فرد در امر آموزش و مواد بصورت غیر مستقیم بخصوص در بخش گرامر آموزش داره می‌شود.
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی با ١٢ سال سابقه تدریس توسط مدرس خانم ویژه بانوان و کودکان، کلاسهای فقط مکالمه مخصوص مهاجرت، -دوره های بسیار کاربردی تدریس زبان دبیرستان در تابستان _ کلاسهای تخصصی گرامر
  • هزینه تدریس: توافقی ٨٠ تا ١٢٠ هزار تومان

هزینه تدریس خصوصی انگلیسی توسط آقا

  • تدریس خصوصی و نیمه خصوصی زبان انگلیسی با استفاده از متد علمی و روز دنیا و بهترین منابع آموزش زبان (به همراه فیلم و موسیقی و داستان) در منزل و محل کار شما توسط مدرس آقا
  • هزینه تدریس: جلسه ای ۱۰۰ هزار تومان

هزینه تدریس خصوصی آزمون های بین المللی زبان

  • هزینه تدریس: ۱۰۰۰۰۰ تومان
  • دوره فشرده انگلیسی برای آزمون های بین المللی، مطالب ارائه شده در کلاس ترکیب مطالب چهار کتاب در زمینه بهبود چهار مهارت زبانی اصلی به همراه واژگان و گرامر است.
    هزینه تدریس: ۸۰۰۰۰ تومان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی در غرب تهران، کلاس ها برای تمام سنین از کودکان تا بزرگسالان ( توجه داشته باشید برای بزرگسالان کلاس ها مختص بانوان است) هزینه تدریس: ۲۵ هزار تومان

هزینه تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی

هزینه تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی، دروس اختصاصی ادبیات انگلیسی و دروس تخصصی ادبیات نمایشی

  • تدریس زبان انگلیسی، دروس اختصاصی ادبیات انگلیسی و دروس تخصصی ادبیات نمایشی، دارای مدرک سلتا (CELTA) از دانشگاه کمبریج انگلستان. (TTC (Teacher Training Course از جهاد دانشگاهی تهران، مدرک زبان دکتری MSRT و مدرک آیلتس IELTS
  • هزینه تدریس: جلسه ایی ٨٠ تا ١٠٠ هزار تومان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی، ارتقای توانایی لغت شناسی و دستور زبان انگلیسی، استفاده از بهترین روش های کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، ارتقای مهارت های چهارگانه آزمون آیلتس، استفاده از روش nlp در تدریس
  • هزینه تدریس: ۷۰ الی ۹۰ هزارتومان

هزینه تدریس خصوصی زبان کودکان

  • مدرس خصوصی زبان کودکان – دارای سابقه تدریس به بیش از ۱۵۰ زبان آموز خردسال، متخصص تدریس به کودکان و نوجوانان. فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه تربیت مدرس. فوق دکتری از کشور آلمان.
  • هزینه تدریس: ۹۵۰۰۰ تومان – سابقه کار: ۱۲ سال تدریس به کودکان ۵ تا ۱۴ سال

 

اگرچه هزینه تدریس خصوصی زبان در انتخاب مدرس بسیار اهمیت دارد اما نمی‌تواند تنها معیار ما برای انتخاب کلاس باشد. بهتر است ابتدا با تحقیق از دوستان و آشنایان، مراجعه به آموزشگاه‌ها و جست‌وجو در اینترنت، لیستی از اساتید معروف زبان که در دسترس شما هستند، تهیه کنید. سپس یک‌یک عوامل نامبرده را در خصوص هر مدرس بررسی کرده و در صورت امکان‌پذیر بودن، فیلم نمونه تدریس آن‌ها را نیز مشاهده کنید. در پایان می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و مجموعه اطلاعاتی که دارید، بهترین گزینه را متناسب با امکانات و شرایط خود انتخاب نمایید. در نتیجه میتوانیم بگوییم که تدریس خصوصی زبان نسبت به نوع زبان کشور و دوره از جلسه ای ۱۵۰ تومان تا ۵۰۰ تومان دریافت میشود که قابل توافق است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *