معیار انتخاب یک آموزشگاه موسیقی خوب چیست؟

معیار انتخاب یک آموزشگاه موسیقی خوب چیست؟


 معیارهای یک آموزشگاه موسیقی خوب چیست؟

بعد از انتخاب سن مناسب برای آموزش موسیقی، آموزشگاه موسیقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید فرزند خود را در یک موسسه موسیقی مطمئن و پیشرفته ثبت نام کنید، باید فاکتورهای مهمی را بدانید و بعد برای این عمل سرنوشت ساز اقدام کنید.

انتخاب یک آموزشگاه موسیقی خوب

بعد از انتخاب سن مناسب برای آموزش موسیقی، مراکز آموزش موسیقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید فرزند خود را در یک موسسه موسیقی مطمئن و پیشرفته ثبت نام کنید، باید فاکتورهای مهمی را بدانید و بعد برای این عمل سرنوشت ساز اقدام کنید.

مهمترین مسئله ای که باید بدانید، داشتن معیارهای معقول و واقع بینانه است تا در این مسیر موفق شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انتخاب صحیح یک آموزشگاه خوب موسیقی آشنا کنیم.

ما در مطلب زیر سعی کردیم تعدادی از معتبرترین مراکز آموزش موسیقی تهران را معرفی کنیم:

کلاس موسیقی در تهران

آموزشگاه موسیقی
آموزشگاه موسیقی

فاکتورهای مهم برای انتخاب آموزشگاه موسیقی

۱. مکان آموزشگاه موسیقی

انتخاب مکان مناسب یکی از اولین فاکتورهایی است که قبل از ثبت نام در آموزشگاه موسیقی باید در نظر داشته باشید. آموزشگاه بهتر است به مکان زندگی شما نزدیک باشد تا در طول هفته به موقع در کلاس حاضر شوید.

همچنین به یاد داشته باشید ابزارهای موسیقی سنگین هستند و حمل آنها در مدت زمان طولانی، کار درستی نخواهد بود. پس سعی کنید مناسب ترین منطقه را برای آموزش موسیقی برگزینید.

۲. برنامه کلاس های مناسب

دومین پروسه مهم در انتخاب آموزشگاه موسیقی این است که باید با برنامه و خواسته های شما یکسان باشد. هر موسسه موسیقی برنامه منحصر به فردی را به دانش آموزان ارائه می دهد و شما باید مناسب ترین را برای خود انتخاب کنید.

برای مثال اگر اگر می خواهید فرزند خود را در این آموزشگاه ها ثبت نام کنید، یا به مدرسه می روید و دانشجو هستید؛ باید بر اساس برنامه درسی و زندگی خود آموزشگاه را انتخاب کنید.

برای اطلاع بیشتر این سوال ها را از آموزشگاه بپرسید:

چه برنامه های موسیقی ارائه می شود؟

آیا برای ثبت نام به مدارک خاصی احتیاج است؟

آیا می توان برای آشنایی با ساز در یکی از جلسات کلاس شرکت کرد؟

برای حضور در مدرسه موسیقی چه سطح مهارتی لازم است؟

آیا کمک مالی یا به صورت قسطی ثبت نام ممکن است؟

تعداد دانش آموزان در کلاس چگونه است؟

۳. ملاقات با استاد نوازنده

نوازنده حرفه ای که به عنوان استاد انتخاب می کنید، نقش مهمی در یادگیری موسیقی خواهد داشت. اگر می خواهید فرزند خود را در این کلاس های ثبت نام کنید یا خودتان به شخصه می خواهید در آموزشگاه موسیقی شرکت کنید، بهتر است قبل از هر چیزی با استاد ارتباط مستقیم داشته باشید. ارتباط و بیان سوال هایتان به شما کمک کرده، رابطه خوبی با استاد ایجاد کنید و موسیقی را بهتر آموزش ببینید.

۴. بازخورد استاد و عملکرد شما

در این مرحله باید آموزشگاه موسیقی را انتخاب کنید که به شما تمرینات متنوعی بدهند و در هر جلسه به شما فیدبک بدهند. تمرین عنصر اصلی یادگیری موسیقی و ساز است و باید در این مسیر استاد شما را همراهی کند.

اگر شما عملکردی از خود نشان ندهید و استاد بازخوردی به شما ندهد، بدون شک مسیر را اشتباه رفته اید و باید آموزشگاه را تغییر دهید.

بهترین کلاس موسیقی تهران

۵. خصوصی، حضوری یا آنلاین

معیار نحوه برگزاری کلاس ها کاملا به سبک زندگی شما بستگی دارد. شاید با خود بگویید کلاس آنلاین ارزان تر است پس من این کلاس را انتخاب می کنم. اما ممکن است در این نوع یادگیری موفق نباشید و برای ما موثر واقع نشود.

پس قبل از انتخاب نوع کلاس با مشاوران موسیقی در آموزشگاه صحبت کنید.

۶. تعداد نوازنده یا دانشجویان کلاس

معیار دیگری که باید برای کلاس موسیقی در نظر داشته باشید، تعداد افراد کلاس است. زمانی که در کلاس هایی با تعداد دانش آموز بالا شرکت می کنید، استاد وقت زیادی برای تک تک دانش آموزان نداشته و تنها با مروری بر درس تئوری یا عملی کلاس را به پایان می رساند.

اما کلاس های موسیقی از ۵ تا ۷ نفر استاندارد بوده و شرکت در این کلاس ها برایتان از نظر زمانی به صرفه تر خواهد بود.

معایب و مزایای آموزشگاه

یکی از مهمترین معایب انتخاب آموزشگاه ها این است که گاهی به علت محبوبیت میان مردم، گول زننده هستند.

شایان ذکر است که اگر موسسه ای در بین چند نفر معروف بود، دلیل بر خوب بودن یا حرفه ای بودن آن نیست. شما باید حضوری در این موسسه ها حاضر شوید و سوال های خود را از مشاوران بپرسید.

مهمترین مزایای تحقیق و انتخاب یک آموزشگاه خوب موسیقی این است که بدون هیچ شک و تردیدی وارد آن می شوید. هیچ چیز بهتر از این نیست که در آموزشگاه موسیقی مطمئن و در کنار یک نوازنده حرفه ای موسیقی را یاد بگیرید و الگویی برای دیگران باشید.

آخرین مزایا در نظر داشتن معیار برای کلاس موسیقی این است که با دید بازترین آموزش موسیقی را شروع کرده و نگرانی بابت هزینه های کلاس موسیقی، استاد، ساز و همکلاسی ها نخواهید داشت.

بهترین آموزشگاه موسیقی

نتیجه گیری

در این مطلب در مورد بهترین معیارها و فاکتورهای انتخاب یک آموزشگاه موسیقی صحبت کردیم. با موارد بالا در یافتید، گزینش هوشمندانه موسسه موسیقی چقدر در آینده شما تاثیر خواهد داشت.

توصیه ما این است که قبل از ثبت نام در هر کلاس موسیقی حتما با مشاوران موسسه ارتباط برقرار کنید و سوال هایی گفتیم را از آنها بپرسید.

در انتها برای راهنمایی بیشتر شما به مطالب مفید در این حوزه اشاره داریم و به معرفی چند آموزشگاه برتر در حوزه آموزش موسیقی اشاره خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *