مجموعه فرهنگی مشارکتی سیحون

خانه فرهنگ سیحون

خانه فرهنگ سیحون در آذر ماه سال ۱۳۹۴ فعالیت خود‌ را به صورت رسمی آغاز کرد و نام این مرکز برگرفته از هوشنگ سیحون (پدر بناهای ماندگار) ایران می باشد. مجموعه با اخذ مجوز از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مدیریت جناب آقای حسن زاده شروع کرده؛ و تا به امروز در زمینه های موسیقی ، نقاشی ، زبان های خارجی فعالیت دارد.

استاد سیحون در خانه ای اهل موسیقی بدنیا آمد. پدربزرگ وی میرزا عبداله فرهانی، پدر موسیقی سنتی ایران بوده ، این معمار و نقاش معروف ایران، هنرمندی است که در دنیای ابعاد از معانی پر رمز و راز باطن سخن به میان می آورد و معانی فلسفه نظری و وجودی بزرگانی که معمار و طراح آرامگاه هر یک از آنان بوده را در نقش مقبره شان متجلی نموده است. به برخی از افتخارات و جوایز هوشنگ سیحون می توان به کسب رتبه اول در مسابقات دولتی و راه آهن ایران، دانشکده هنرهای زیبای تهران، عضو شورای ملی باستان شناسی و ۱۵ سال مسئولیت مرمت بناهای تاریخی ایران اشاره نمود.

به برخی از آثار وی نیز می توان به آرامگاه فردوسی، بوعلی سینا، کمال الملک، خیام، موزه توس، بانک سپه تهران اشاره نمود. سر انجام این هنرمند ایرانی در ۵ خرداد ۱۳۹۳ در سن ۹۳ سالگی با کارنامه ای غرورانگیز و تاثیرگذار در راه اعتلای نام فرهنگ و معماری ایرانی ایران زمین وداع گفت.

برای خانه فرهنگ سیحون برگزیدن نام این هنرمند زیبا افتخاری است و تا همیشه برای خانه فرهنگ سیحون و اهالی این مجموعه دلیل نام گذاری این مرکز به نام این هنرمند بزرگ افتخاری بوده و نیز خواهد بود. برای مجموعه خانه فرهنگ سیحون برگرامیدن نام این هنرمند بزرگ افتخار و همچنین نقطه عطف و قوت ، برای یکایک اهالی این مجموعه بوده و هست.

اطلاعات تماس آموزشگاه

  • نوع مجوز: با مجوز رسمی
  • نام مدیریت: جواد حسن زاده
  • آدرس وبسایت:
  • آدرس اینستاگرام:
  • تلفن تماس: ۰۲۱۲۶۴۵۷۶۷۴
  • آدرس آموزشگاه: ابتدای بلوار قیطریه - روبروی پارک قیطریه - بالای ساختمان بانک آینده - پلاک ۵۵ - واحد۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *