شروع یادگیری آشپزی

یادگیری آشپزی و شیرینی‌پزی به‌عنوان مهارت‌های پول‌ساز

بسیاری از افراد به آشپزی علاقه زیادی دارند و در این زمینه بسیار ماهر هستند. اما صرفا علاقه داشتن به آشپزی یا شیرینی‌پزی برای فعالیت در این رشته‌ها کافی نیست. بلکه شما برای کسب درآمد از مهارتی مانند آشپزی، باید به شکل اصولی آن را آموزش ببینید. یادگیری آشپزی طی سال‌های اخیر بسیار آسان شده است. شما علاوه‌بر دسترسی به انواع منابع آموزشی مانند کتاب‌های آشپزی و ویدیوهای آموزشی، می‌توانید در کلاس‌های آنلاین و حضوری نیز شرکت کنید. به همین خاطر در این صفحه از ایران آموزشگاه به‌صورت قدم به قدم روش یادگیری آشپزی را به شما آموزش می‌دهیم.

شروع یادگری آشپزی

برای یادگیری آشپزی و شیرینی‌پزی باید چه کار کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، یادگیری آشپزی و شیرینی‌پزی اصلا آسان نیست. بلکه شما مباحث زیادی را باید آموزش ببینید تا به یک آشپز مبتدی تبدیل شوید. همچنین یادگیری آشپزی تازه ابتدای مسیر شماست و باید در این مسیر تجربه کسب کنید تا بتوانید به یک آشپز یا شیرینی‌پز حرفه‌ای تبدیل شوید. با این حال، اگر علاقه زیادی به آشپزی و شیرینی‌پزی دارید، باید به‌صورت اصولی و مرحله به مرحله آموزش ببینید. به همین خاطر در ادامه مراحل یادگیری آشپزی و شیرینی‌پزی را مرور می‌کنیم.

۱. مشخص کردن علاقه

آشپزی یا شیرینی‌پزی؟ مسئله این است. به‌طور کلی این دو، رشته‌های تقریبا متفاوتی به‌شمار می‌آیند. همچنین آشپزی نیز دارای زیرمجموعه‌های مختلفی مانند غذاهای فرنگی یا ایرانی است. به همین خاطر قبل از این که به سراغ یادگیری آشپزی بروید، بهتر است علاقه خود را مشخص کنید. شیرینی‌پزی برای افرادی که علاقه بیشتری به گارنیش و هنر دارند، یک رشته مناسب‌تر به‌شمار می‌آید. از طرف دیگر، آشپزی یک رشته صنعتی است که افراد باید صبر و توان بدنی بالایی برای فعالیت در آن داشته باشند. در کنار تمام این موارد، علاقه شما حرف اول را می‌زند. پس علاقه خود را مشخص کرده و سپس به سراغ مراحل بعدی آموزش آشپزی یا شیرینی‌پزی بروید.

۲. مشورت با آشپزهای باتجربه

قطعا قبل از این که وارد مسیر پرپیچ‌وخم آشپزی شوید، باید از آشپزهای باتجربه مشورت بگیرید. شما باید از این افراد بپرسید که آیا آشپزی یا شیرینی‌پزی رشته مناسبی است یا خیر. سپس توضیحات این افراد را با انتظارات خود مقایسه کرده و سپس تصمیم بگیرید. البته باید اشاره کرد که شرایط ایده‌آل در نظر هر فرد متفاوت است. با این حال شما باید از مشورت افراد حرفه‌ای در آشپزی یا شیرینی‌پزی استفاده کنید.

۳. شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین آشپزی و شیرینی‌پزی

بعد از این که تصمیم خود را برای یادگیری آشپزی یا شیرینی‌پزی گرفتید، نوبت به آموزش است. برای آموزش شما گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید. یکی از بهترین روش‌های یادگیری آشپزی، شرکت در کلاس‌های حضوری اساتید برتر است. بسیاری از سرآشپزهای بین‌المللی در ایران دوره‌های آموزشی آشپزی یا شیرینی‌پزی برگزار می‌کنند که شما با شرکت در آن‌ها می‌توانید به یک آشپز حرفه‌ای تبدیل شوید.

باید اشاره کرد که کلاس‌های آنلاین آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی نیز گزینه بسیار مناسبی برای شما به‌شمار می‌آیند. درواقع اگر در مراکز استان‌ها زندگی نمی‌کنید و یا امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید، کلاس‌های آنلاین گزینه مناسبی برای شما هستند.

برای شرکت در این کلاس‌ها باید به سراغ مراکز آموزشی برتر بروید. برای مثال می‌توانید در ” آموزشگاه شیرینی‌پزی تهران ” ثبت نام کرده و به یک شیرینی‌پز حرفه‌ای تبدیل شوید.

 

شروع یادگیری آشپزی

۴. یادگیری آشپزی با کمک ویدیوهای آموزشی

در کنار شرکت در کلاس‌های آنلاین و حضوری آشپزی، تماشای ویدیوهای آموزشی در وب‌سایت‌هایی مانند آپارات یا یوتیوب نیز می‌تواند برای شما مفید باشد. مزیت اصلی این روش، دسترسی به محتواهای آموزشی سرآشپزهای بین‌المللی است که در وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب منتشر می‌شوند. همچنین تماشای این ویدیوها به شما ایده‌های جدید برای طبخ غذاهای متفاوت می‌دهد.

۵. کتاب‌های آشپزی را فراموش نکنید

با وجود در دسترس بودن منابع دیجیتال، کتاب‌های آشپزی دیگر برای بسیاری از افراد جذابیت ندارند. اما باید گفت که این منابع همچنان می‌توانند ایده‌های جدیدی برای تهیه دستورهای جدید یا انتخاب یک گارنیش متفاوت بدهند. پس مطالعه کتاب‌های آشپزی را نیز فراموش نکنید.

۶. کارآموزی برای یادگیری آشپزی بسیار مفید است

بعد از پایان یادگیری آشپزی، هنوز راه زیادی در پیش دارید. شما درواقع همه‌چیز را به‌صورت تئوری درباره آشپزی یا شیرینی‌پزی می‌دانید، اما برای تبدیل شدن به یک حرفه‌ای باید در محیط کار تجربه کسب کنید. به همین خاطر، بهترین گزینه شاغل شدن به‌عنوان یک کارآموز در رستوران‌ها یا قنادی‌های مختلف است.

 

بیشتر کلاس های معتبر آشپزی در پایان دوره مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه میکنند. به شما پیشنهاد میدهم حتما از صفحه ” مدرک فنی حرفه ای آشپزی ” دیدن نمایید.

 

شروع یادگیری آشپزی

بهترین کلاس‌های آشپزی را با کمک ایران آموزشگاه پیدا کنید

شما در ایران آموزشگاه می‌توانید بهترین کلاس‌های آنلاین و حضوری آشپزی یا شیرینی‌پزی را پیدا کرده و در آن‌ها شرکت کنید. ما از تجربه خود استفاده کرده و باکیفیت‌ترین کلاس‌های آموزشی را برای شما گردآوری کرده‌ایم. در نتیجه با استفاده از اطلاعات موجود در وب‌سایت ایران آموزشگاه می‌توانید بهترین آموزشگاه را پیدا کرده و مسیر یادگیری آشپزی یا شیرینی‌پزی را آغاز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *