راهنمای بازیگری چطور بازیگر شویم؟

راهنمای بازیگری چطور بازیگر شویم؟


_

آموزش بازیگری | راهنمای شروع بازیگری | چطور بازیگر بشم؟

نکات مهم برای شروع بازیگری و ورود به عرصه سینما

_

بازیگری سینما چیه؟

چطور بازیگر شویم؟ کدام آموزشگاه بازیگری بهتر است؟ دوست دارم بازیگر بشم؟ کی بازیگر میشوم؟ در پایان دوره های بازیگری چه اتفاقی می افتد؟ چگونه بازیگر شویم از کجا شروع کنیم؟ کجا تست بازیگری بدهم؟ من به بازیگری علاقه دارم چکار باید بکنم؟ و بسیاری از سوالاتی که هر علاقمندی به سینما و بازیگری در ابتدای راه آموزش بازیگری از خود میپرسد.

 

 «« این مطلب طولانیه، اگر واقعا عاشق بازیگری هستید سعی کنید مطلب را با دقت و تا انتها مطالعه کنید »»

 

فایل صوتی را پلی کنید و همزمان ادامه صفحه را ببینید

این ویدیورو ببینید

من دوست دارم بازیگر بشم، چگونه بازیگری را شروع کنیم؟

علاقمندان به این رشته‌ی هنری در ابتدای کار با سوالات زیادی مواجه هستند، مثلا: شروع بازیگری از کجاست؟ بهترین کلاس بازیگری کجاست؟ کدام آموزشگاه بازیگری از همه بهتر است؟ بهترین استاد آموزش بازیگری و تئاتر کیست؟ بهترین رشته هنرهای سینمایی چیست؟ هزینه کلاس‌های بازیگری چقدر است؟ و بسیاری سوالات ریز و درشت دیگر که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

ما سعی داریم در این مطلب به این سوالات و ده‌ها سوالی که ممکن است برای علاقمندان هنرهای سینمایی پیش بیاید پاسخ دهیم و در ابتدای کار این موضوع را بررسی مینماییم که برای شروع بازیگری و آموزش بازیگری چکار باید بکنیم؟

چطور بازیگر شویم؟

بطور کلی از ۳ روش میتونید وارد عرصه بازیگری بشید:

 

اول: از طریق دانشگاه

دوم: از طریق آموزشگاه های سینمایی و بازیگری

سوم: خودتون یاد بگیرید (خود ساخته و خودآموز با تلاش و پشتکار زیاد )

 

در ادامه این سه روش رو توضیح میدیم و مراکز تست بازیگری – دیالوگ های تست بازیگری – معتبرترین مراکز و آموزشگاه های بازیگری و منابع مطالعه برای بازیگری را هم به شما معرفی میکنیم.

دوست دارم بازیگر بشم برای بازیگری از کجا شروع کنیم؟

سینما و بازیگری جادوی فریبنده تمام عیار رشته‌های هنری ست، ما در این صفحه سعی میکنیم بصورت مختصر در بخش‌هایی مختلف در مورد هنر هفتم یا سینما با شما صحبت کنیم. یکی از پر طرفدارترین حوزه‌های هنری رشته‌ی ” هنرهای نمایشی و سینما ” است. یعنی رته هایی مثل بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، تصویربرداری، گریم سینمایی، گویندگی، گویندگی و دوبله و… باقی رشته ها.

بعنوان مثال در مورد بازیگری و کارگردانی میتوانیم بگوییم که یک رویای پر زرق و برق است که خیلیا آرزوی رسیدن به آن را دارن، رشته‌ای از هنر که با تلفیق ذوق و استعداد و دیگر علوم، جادویی را در چشم بیننده خلق می‌کند.

 

« مشکل بیشتر افراد برای شروع بازیگری اینکه فقط “رویای” بازیگر شدن رو دارن و هیچ تلاشی براش نمیکنن !! »

 

بازیگری سینما شامل چه مهارت هایی است؟

هنرهای نمایشی و سینما علاوه بر فعالیت نمایشی، گستره‌ای از رشته‌های دیگر را در بر می‌گیرد و انواع علوم مختلف در آن دخیل هستند. انواع ورزش ها و متدهای زیبایی و طراحی، فناوری‌ها و جلوه‌های ویژه، جدیدترین تحقیقات و دست آوردهای علمی و نظامی و دیگر علوم دخیل در آن که جزو بدنه جدایی ناپذیر این غول سیری ناپذیر است.

اما باید عنوان کنیم که برعکس ظاهر شیک بازیگری و شهرت و سوت و کفی که مشاهده میکنید، برای بازیگر شدن راه دشواری پیش روست و ممکن است پس از دست یابی به آن، نگهداری آن موقعیت دشوارتر هم باشد. پس در سوال اینکه چطور بازیگر شویم؟ باید به این توجه کنیم که بازیگری هم ساده است هم سخت.

هنرهای سینمایی نمایشی از دسته هنرهایی هستند که ورود به حاشیه آن هم به سادگی صورت نمی‌پذیرد، عوامل مثبتی چون رقبای مستعد و تلاشگر و یا عوامل منفی چون مافیای کثیف سینما راه ورود به این ورطه را سخت و ناهموار می‌سازد.

حتا پس از ورود نیز مشکلات فراوانی چون نبود دستمزدهای مناسب، حاشیه سازی، نبود پیشنهاد‌ها و فیلمنامه‌های مناسب، افت کیفیت بازیگری، ورود موج‌های کلیشه‌ای برای نمایش، تعلیق از کار به دلایل مختلف و دیگر دلایل پیش روی شماست که ممکن است این مسیر را برای شما سخت کند.

اول این مطلب رو بخونید چون کامل توضیح دادیم و بعد اگر به جوابتون نرسیدید وارد صفحات زیر بشید:

چطور در فیلم بازی کنم؟

اول: ورود به بازیگری با تحصیلات دانشگاهی

مسلما ورود به عرصه های هنری با تحصیلات دانشگاهی بسیار موثر است و در رشد هنر و شکوفایی استعدادهای هنرجو تاثیر شگرفی خواهد داشت. پس در صورت داشتن شرایط مناسب، آموزش و ورود به سینما از طریق مراکز علمی و آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

گرایش‌های مختلفی در عرصه هنرهای نمایش وجود دارد که می‌توان از بازیگری و تئاتر، کارگردانی، نویسندگی و فیلمنامه نویسی، تصویربرداری، طراحی صحنه، گویندگی و دوبلاژ، مجری‌گری و اجرا، عروسک گردانی و غیره نام برد که در زیر به اختصار به آنها اشاره خواهیم کرد.

بصورت کلی هنرهای نمایشی و سینما و رشته‌های آن را می‌توان اینگونه معرفی کرد که مجموعه هنرهای نمایشی و سینما شامل گرایش‌های هنرهای نمایشی، شکلی از هنر است که برخلاف هنرهای پلاستیکی، هنرمند در آن با استفاده از بدن و فیزیک خود در وهلهٔ نخست و سپس بهره‌گیری از امکانات دیگر به خلق هنر خود می‌پردازد که شامل گرایش‌های ادبیات نمایشی، کارگردانی سینما، بازیگری، تهیه‌کنندگی، رادیو (با دو گرایش)، سینما و تولید سیما می‌باشد.

همانطور که میدانید سینما را هنر هفتم می‌گویند و سینما هنری است که با ضبط تصویر و ترکیب آن با صدا مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند.

رشته سینما با سایر رشته‌های هنری در ارتباط است و از آنها استفاده می‌کند و می‌توان گفت که “سینما مجموعه‌ای از تصاویر و صداها را طراحی می‌کند که با رعایت کردن یک سری اصول، هدف خاصی را دنبال می‌کند تا تفکر مورد نظر را به مخاطب انتقال دهد.”

 

پرسش و پاسخ:

آیا بازیگری و کارگردانی یک رشته هستند؟

این دو رشته بسیار به هم نزدیک هستند و به همین علت به عنوان یک رشته واحد در مقطع کارشناسی پذیرش دارند. داوطلبان رشته بازیگری و کارگردانی باید علاوه بر آزمون کتبی باید مصاحبه و آزمون عملی را هم انجام دهند.

رتبه قبولی در رشته بازیگری چند است؟ ‍

معمولا داوطلبان کنکور هنر تا رتبه ۵۰۰۰ می‌توانند این رشته را انتخاب کنند. که این رتبه برای قبولی در دانشگاه تهران زیر ۱۰۰۰ است. (آزمون عملی هم بسیاری مهم است)

آیا سهمیه بر رتبه قبولی رشته بازیگری دانشگاه آزاد تاثیر دارد؟

بله، سهمیه بر رتبه قبولی رشته بازیگری تاثیر دارد.

آیا از رشته های نظری میتوان در رشته بازیگری پذیرفته شد؟

بله، با شرکت در کنکور هنر میتوانید در رشته بازیگری پذیرفته شوید.

 

در رشته هنرهای نمایشی، هنرمند با استفاده از بدن و بیان در مرحله نخست و خلاقیت، بهره‌گیری از دانش روز هنری و دیگر امکانات تکنولوژیکی به خلق هنر خود می‌پردازد.

تقسیم بندی رشته های هنری

در یک تقسیم‌بندی کلی، ارسطو هنر‌ها را در هفت شاخه‌ی زیر دسته‌بندی می‌کند:

  1. موسیقی
  2. هنر های دستی مانند مجسمه سازی، شیشه‌گری، و…
  3. هنرهای ترسیمی شامل نقاشی، خطاطی، عکاسی، و…
  4. ادبیات شامل شعر و داستان، نمایشنامه، فیلمنامه و نثر
  5. معماری
  6. حرکات نمایشی
  7. هنرهای نمایشی شامل سینما، تئاتر، و …

البته تقسیم بندی های زیادی از ابعاد مختلف انجام شده که برای جلوگیری از انحراف بحث اصلی فقط اشاره ای به آن میکنیم، مانند:

تقسیم‌بندی‌ هفت هنر مشهور و اجمالی به ترتیب سادگی در درک، تقسیم‌بندی هفت هنر به ترتیب زمان ایجاد یا توسعه و یا حتی تقسیم بندی های غیر رسمی چون:

  1. روابط عمومی، روزنامه‌نگاری، خبرنگاری، تبلیغات و در مجموع رسانه
  2. دوبله
  3. انیمیشن و بازی های رایانه ای
  4. آشپزی
  5. کمیک استریپ

پس در ابتدای کار باید بدنبال انتخاب یک رشته هنری مناسب با علایق خود باشید و بهترین راه برای انتخاب رشته مناسب هنری درک علایق درونی هر فرد است و بعد از آن مراجعه به مشاورین آموزشگاه های سینمایی و بازیگری و تحقیق و بررسی درباره رشته‌ی مورد علاقه خود که در زیر کمی در مورد آن صحبت می کنیم.

چگونه بازیگر شویم؟

چه رشته ی هنری را انتخاب کنیم؟

علاقمندان به هنر و سینما همواره در انتخاب گرایش های مختلف سینما دچار مشکل می شوند و تفکیک و انتخاب آن برایشان سخت است و همواره در حال پرسش این سوال هستند که کدام رشته سینمایی از همه بهتر است؟ بازیگری؟ کارگردانی؟ نویسندگی؟ فیلمبرداری؟ طراحی صحنه؟ و دیگر رشته های هنرهای نمایشی و هنری.

پاسخ به سوال همیشگی علاقمندان به بازیگری و سینما کمی دشوار است، چرا که هر فرد نسبت به توانایی های فردی و علاقه و نیز میزان اطلاعات دریافتی از محیط پیرامون خود انتخاب‌های متفاوتی دارد.

مثلا شخصی که در اقوام خود هنرمندی را در زمینه‌ی گویندگی و دوبله دارد به تبع آن اطلاعات و علاقه‌ی بیشتری به هنر گویندگی و دوبله پیدا می‌کند (محیط پیرامون). در این بین می‌توان به نقش مهم مشاوره رایگان در آموزشگاه های سینمایی و بازیگری اشاره کرد که تاثیر بسزایی در شناخت هنرجویان به رشته‌های مختلف می‌باشد.

همچنین علاقه‌مندان رشته‌های هنری نمایشی باید توانایی درک مسائل روز را به خوبی داشته باشند چون یک هنرمند، بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و… باید مسائل جامعه را به‌ خوبی شناخته و از احساسات و قوه تخیل بالایی برخوردار باشند.

اما برای ورود به بازیگری و کارگردانی این رشته یکجا آموزش داده میشود.

از شرایط ورود به رشته سینما علاقمندان به رشته سینما برای دانش آموزانی که امتیاز لازم هدایت تحصیلی را بدست آورند محیاست و می‌توانند برای پایه دهم از بین شاخه فنی و حرفه ای و رشته های زمینه هنر، رشته سینما را انتخاب کنند و به ادامه تحصیل بپردازند.

دوم: آموزش بازیگری از طریق آموزشگاه ها و موسسات سینمایی و بازیگری

 

ممکن است عده‌ای برای ورود به عرصه هنرهای نمایشی و سینما زمان یا موقعیت تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی را نداشته باشند و بخواهند از طریق مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های سینمایی و بازیگری مشغول به آموزش شوند که در اینصورت باید بدنبال یک آموزشگاه بازیگری مناسب باشند.

یکی از پر تکرارترین سوالات در بین جویندگان عرصه بازیگری این است که بهترین کلاس بازیگری کجاست؟ یا بعد از اتمام دوره های بازیگری بازیگر میشویم؟

همه به دنبال بهترین کلاس بازیگری هستند و پس از مراجعه به آموزشگاه ها و کسب اطلاعات و شرایط ویژه هر کدام، سردر گم شده و در انتخاب محل مناسب برای آموزش دچار وسواس می‌شوند. شاید بهتر است نکاتی را برای انتخاب بهتر یک آموزشگاه خوب به شما ذکر کنیم.

کجا تست بازیگری بدهیم؟

در اینجا جا دارد به نکته مهمی اشاره کرد که سوال بسیاری از علاقمندان بازیگری میباشد، اینکه کجا تست بازیگری بدهیم؟ باید توجه داشته باشید که اصلا قصد از تست بازیگری چیست؟

بسیاری از افراد فکر میکنند که اگر تست بازیگری دهند و در این تست موفق باشند بازیگر میشوند!! و یا آن مرکزی که به آن مراجعه کرده اند آنها را برای پروژه استفاده میکند!!

تست بازیگری فقط برای سنجش توانایی های فرد شما هست و دادن تست برای انتخاب بازیگر و بازی در فیلم توسط دفاتر سینمایی یا کارگردان ها صورت میگیرد.

شما با مراجعه برای تست فقط خود را محک میزنید نه اینکه پلی باشد که بعد از قبولی در آن بدون دانش و تخصص وارد بازیگری شوید. گرفتن تست بازیگری را میتوان به نوعی پر کردن رزومه در مراکز تلقی کرد.

البته ممکن است که آموزشگاهی برای ورود و پذیرش هنرجو هم تست بگیرد اما فقط برای تعیین سطح است.

اینطور نیست که فرد بعد از دادن تست بازیگری بتواند در آموزشگاهی شروع به آموزش کند. پس اگر قصد آموزش بازیگری را دارید فقط کافیست در یکی از آموزشگاه های ذکر شده مراجعه کرده و ثبتنام کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تست بازیگری پیشنهاد میکنیم مطلب زیر رو مطالعه کنید. برای مشاهده مطلب روش کلیک کنید.

تست بازیگری

 

ثبت نام کلاس بازیگری کجاست؟

در هر صورت برای کمک به انتخاب شما هنر دوستان چند آموزشگاه مطرح بازیگری را در زیر معرفی نموده ایم. برای مشاهده مطلب روش کلیک کنید.

برای مشاهده کلاس های بازیگری و ثبت نام روی صفحات زیر کلیک کنید:

 

بزرگسال کلیک کنید: ” کلاس بازیگریکودک و خردسال کلیک کنید: ” کلاس بازیگری کودک و نوجوان

 

 

نکات مهم در انتخاب یک آموزشگاه بازیگری خوب

در زیر سعی بر آن داریم که طی نکاتی بهترین کلاس بازیگری خوب را برای انتخاب به شما شرح دهیم.

دقت کنید که شهرت یک نام یا یک استاد یا یک آموزشگاه نمیتونه ملاک خوبی برای بهتر دونستن یک آموزشگاه باشه و اساسا این پرسش که بهترین آموزشگاه کدام است غلط است و شما باید نسبت به نیازهای خود و فاکتورهای اون آموزشگاه محلی رو برای اموزش پیدا کنید.

نکته اول: به نوعی روش‌های آموزش تئوری در آموزشگاه‌ها تفاوت کمی با یکدیگر دارند و اکثرا از سرفصل‌های مشخص شده‌ای برای آموزشها استفاده میکنند که توسط اداره محترم ارشاد مشخص شده است، پس تمرین و پشتکار، استعدادهای فردی، برنامه ریزی و نظم در کار و زندگی از عوامل بسیار مهمی است که شما را از باقی متمایز میکند. بازیگری و ایفای نقش در گروه های تئاتری کوچک یک تکنیک است که با بهره‌گیری از اصول و قواعد آن می‌توان یک بازیگر یا بازیگردان (کارگردان) خوب و مطرح شد. “تمرین مداوم” عاملی مهم در بازیگری است و اگر تمرین وجود نداشته باشد، تمامی فنون به فراموشی سپرده می‌شود بنابراین تمرین باید به طور پیوسته، دقیق و منظم باشد.

نکته دوم: برای انتخاب یک آموزشگاه بازیگری خوب بهتر است به اساتید آن نیز توجه کنید و در مورد رزومه فعالیت آنها تحقیق کنید چراکه موفقیت اساتید در آثارشان کاملا پیداست. هنگام ثبتنام به مشخصات آن دوره دقت کامل داشته باشد چرا که بهتر است تمام مراحل آموزش و کلاس ها توسط همان اساتید عنوان شده برگزار شود که این خود یکی از نکات مثبت آن آموزشگاه محسوب میشود.

نکته سوم: محیط و امکانات یک آموزشگاه سینمایی و بازیگری هم در کیفیت آموزش بی تاثیر نیست ولی جزو شروط لازمه محسوب نمیشود. البته میتواند جزو عواملی مثبت در یادگیری هنرجو باشد زیرا مطمئنا آموزش در محیطی پویا و منظم بهتر صورت میپذیرد.

نکته چهار: یکی از نکات مهمی که در مورد آموزشگاه موفق باید مورد توجه قرار گیرد میزان هنرجویان خروجی موفق آموزشگاه می‌باشد. موفقیت هنرجویان خروجی یک آموزشگاه نشان می دهد که روند آموزش ها طبق اصول و با بهترین کیفیت آموزشی صورت گرفته است.

نکته پنجم: سعی کنید برای تسلط بیشتر و توسعه مهارت‌های خود دوره‌های دیگر را چون کارگردانی، عکاسی، دوره‌های ورزشی و علایق دیگر را نیز سپری کنید، یک بازیگر تمام عیار باشد به مهارت‌های گوناگون تسط کافی داشته باشد تا در پروژه‌های گوناگون بهترین کیفیت کاری خود را ارائه نمایید.

نکته ششم: دقت فرمایید که در این عرصه افراد سودجو بسیارند پس سعی کنید به مراکز آموزشی مراجعه کنید که برای فعالیت خود مجوز رسمی از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند که در این قسمت مجموعه ای از آموزشگاه ها را به شما معرفی خواهیم نمود.

آیا پس از اتمام دوره بازیگری به پروژه سینمایی معرفی میشوم؟

مسلما جواب این سوال خیر است، شما با ورود به یک آموزشگاه سینمایی در رشته مربوطه شروع به آموزش فنون سینمایی میکنید و پس از اتمام دوره مدرکی از سوی آموزشگاه (از نهاد صالح صدور دیپلم) دریافت میکنید، اما به هیچ عنوان هیچ آموزشگاهی موظف نیست که هنرجو را در پروژه یا فیلمی بازی یا مورد استفاده قرار دهد، چرا؟

در اصل شما با ورود به آموزشگاه های سینمایی به آموزش اصول مهم سینمایی میپردازید که در ادامه راه حتما به شما کمک خواهد کرد.

برای روشن تر شدن مطلب بگذارید یک مثال ساده بزنیم:

اگر قرار بر این بود که آموزشگاه بعد از اتمام دوره هنرجو را وارد سینما کند در آن صورت سالیانه میلیون ها هنرجو وارد سینمای کوچک کشور ما میشدند که این کاملا غیر ممکن است.

فرض کنید شخصی وارد آموزشگاه موسیقی یا زبان یا باشگاه ورزشی شود، آیا در انتها آموزشگاه موظف است آن شخص را موسیقی دان یا خواننده کند؟ یا هنرجوی زبان را معلم زبان؟ یا وقتی وارد باشگاه میشوید در آخر یک دوره ۳ تا یکساله قهرمان ملی شوید؟ خیر

توجه: اما شک نداشته باشید که هر فرد در هر رشته و هنری تلاش و پشتکار، تمرین و نظم و همینطور استعداد داشته باشد حتما در آن مسیر موفق میشود. برای همین هم آموزشگاه ها سعی دارند تا در طول آموزش ها هنرجوهای خود را زیر نظر داشته باشند و هنرجوهای با استعداد و پرتلاش را حتما حمایت خواهند کرد تا سریع تر به موفقیت برسند.

در این راه ممکن است هنرجو را در پروژه های ساخت خود یا پیشنهاد پروژه های دیگر و یا در انتهای دوره شرایط اجرای تئاتر و .. را فراهم کنند تا هنرجو هر طور شده دیده شود. زیرا معرفی کردن یک بازیگر خوب از سمت آموزشگاه برای همان آموزشگاه هم رزومه خوب و افتخار محسوب میشود.

پس نتیجه میگیریم که اگر تلاش کنیم و خوب باشیم مطمئنا آموزشگاه هم از شما حمایت میکند تا در پروژه ها از شما استفاده شود.

«سوم»

سوم: ورود به بازیگری بصورت خودآموز

از طریق تلاش و تمرین و خودساخته (انفرادی و خودآموز)

بدون شک یکی از روش‌های ورود و انجام هر امری تلاش و پشتکار فردی هر شخص است، این بدین معناست که شما با صرف فعل خواستن و تلاش مضاعف قادر به رسیدن به هر چیزی هستید. چه بسیار بازیگران و افراد مشهور سینمایی در داخل و خارج از کشور هستند که همه بصورت تجربی و با تلاش و تمرین وارد عرصه نمایش و سینما شده اند و این امر چیزی دور از تصور نیست.

نکات مهم برای اینکه بازیگر خوبی شویم؟

در ذهن خود تصور نکنید که با هزینه زیاد و رفتن به گران‌ترین آموزشگاه های بازیگری در انتها به راحتی مشغول به فعالیت می‌شوید، خیر این تصوری کاملا اشتباه است.

بهترین بازیگران ایران و دنیا با تلاش و سخت کوشی بسیار به جایگاه کنونی شان رسیده‌اند، اینکه تصور کنید صرفا با شرکت در چند دوره آموزشگاه‌های سینمایی معروف و یا شرکت در ورکشاپ‌ها و کارگاه های افراد معروف شما تبدیل به بازیگر یا کارگردان تمام عیار خواهید شد یک اشتباه بزرگ است.

مسلما تاثیر شرکت در چنین کلاس‌ها و کارگاه‌هایی را نمی‌توان نادیده گرفت ولی اگر بدون تلاش و تمرین و پشتکار باشد شما هیچ پیشرفتی نخواهید داشت زیرا همانطور که قبلا گفتیم هیچ آموزشگاهی موظف به استفاده هنرجوها در پروژه ها یا معرفی برای بازی در پروژه ای نیست.

عرصه بازیگری میدانی است که فقط با پشتکار، تمرین‌های مداوم، تجربه و استعداد می‌توان در آن وارد شد، پس از خودتان غافل نشوید که سرمایه‌ی اصلی پیشرفت و ترقی، خود شما هستید.

روزمرگی در زندگی بازیگران از عوامل عدم موفقیت این قشر است و داشتن بدن ورزیده و سالم، صدایی بدون نقص و فن بیان صحیح تلفظ کلمات از عوامل مهم در تکنیک بازیگری شمرده میشود.

بازیگر از لحاظ فنی باید بداند که چگونه کلمات را به درستی تلفظ کند و داشتن فن درست و تمرین آن می‌تواند به ادامه مسیر و موفقیت وی کمک کند.

پس میتوان گفت داشتن فاکتورهای یک بازیگر حرفه‌ای مستلزم شکستن قالب‌های روزمره و یکنواخت در زندگی است. بازیگری می‌تواند موفق باشد که با ورزش کردن بدن خود را همیشه برای اجرای نمایش آماده نگه دارد، با یادگیری علوم مختلف خود را جای طرف مقابل بگذارد و با مطالعه دارای تفکری درست شود.

بازیگر از لحاظ فنی باید بداند که چگونه کلمات را به درستی تلفظ کند و داشتن فن درست و تمرین آن می‌تواند به ادامه مسیر و موفقیت وی کمک کند.

 

در ادامه منابعی معتبر برای آموزش بازیگری را به شما معرفی خواهیم نمود که هر بازیگر و هنرمندی باید آن را مطالعه نماید. برای مشاهده مطلب روش کلیک کنید.

منابع بازیگری

 

خیلی از استان ها و شهرها آموزشگاه ندارن یا آموزشگاه مناسبی در اونجا نیست. ما برای اینکه بتونیم کمکی توی پیشرفت شما کرده باشیم یک فرم رو حاضر کردیم تا شما اون رو پر کنید و مشخصات خودتون رو بگذارید.

بعد از اون این فرم برای ما ارسال میشه و ما نسبت به شرایتطون فرم رو برای مشاوره یا ثبت نام به مراکز آموزش بازیگری معتبر و شناخته شده میفرستم تا اگر نیاز دونستن برای ثبت نام و مشاوره باهاتون تماس بگیرن.  برای پر کردن فرم روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

زمینه های شغلی رشته سینما

زمینه های شغلی رشته سینما

    • ساخت فیلم با عوامل غیر حرفه ای و حرفه ای
    • دستیار کارگردان
    • دستیار فیلم بردار
    • دستیار تدوین و نورپردازی
    • طراحی و نقاشی صحنه
    • کارگردان سینما
    • تولید برنامه های سینما
    • طراحی گریم و ماسک
    • نویسنده فیلمنامه

چگونه بازیگر شویم؟

چگونه بازیگر شویم؟ این ممکن است سؤال بسیاری از شما که به رشته بازیگری علاقه دارید باشد. اینکه بدانید چگونه متیوانید یک بازیگر شوید قطعاً در ادامه مسیر رسیدن به این هدف به شما کمک می‌کند. با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ما در زیر چند گام مهم برای بازیگر شدن را به شما یاد می‌دهیم.

گام اول: هدف و علاقه خود را مشخص کنید

رسیدن به بسیاری از آرزوهای شغلی ممکن است کمی سخت باشد، بازیگری نیز این قاعده مستثنی نبوده و یک بازیگر راه طولانی را در پیش دارد؛ بنابراین لازم است قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که علاقه کافی دارید تا بتوانید سختی‌های راه را تحمل کنید.

گام دوم: یاد بگیرید چگونه داستان تعریف کنید

شما به‌عنوان یک بازیگر باید بدانید که چگونه یک داستان تعریف کرده و از این طریق توجه مخاطبان خود را جلب کنید. در واقع یک بازیگر خوب توانایی تعریف داستان به بهترین شکل ممکن را دارد. داستان خوب می‌تواند به بازیگر کمک کند تا هنر و استعداد خود را بیشتر نشان دهد.

گام سوم: در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید

یادگیری اصولی هر مهارتی یکی از شروط اصلی موفقیت در آن راه است. برای بازیگری نیز شرکت کردن در کلاس‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مباحث مربوط به بازیگری را به بهترین حالت ممکن و زیر نظر اساتید مجرب یاد بگیرید. همچنین شرکت در کلاس‌های آموزشی بازیگری، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با افراد باتجربه آشنا شوید.

گام چهارم: رزومه کاری خوبی برای خود بسازید

شما پس از اینکه در دوره‌های بازیگری شرکت کرده و مهارت‌های آن را یاد گرفتید، حالا لازم است تا در واقعیت نیز وارد کار شوید. شما برای اینکه بتوانید در پروژه‌های بازیگری نقش بگیرید لازم است تا یک رزومه قدرتمند و کامل از خود تهیه کنید. برای رزومه خود عکس مناسب و اطلاعات کافی در نظر بگیرید تا بتواند توجه کارفرما را به خود جلب کند.

گام پنجم: در تست‌های بازیگری شرکت کنید

پروژه‌های فیلم‌برداری مختلف قبل از انتخاب بازیگران، تست‌هایی را روی متقاضیان انجام می‌دهند. شما برای اینکه بتوانید شانس رفتن جلوی دوربین یا بازی کردن نقش در پروژه‌های بازیگری را به دست بیاورید لازم است تا در تست‌های بازیگری مختلف شرکت کنید. البته شرکت در تست بازیگری لزوماً به معنی انتخاب شما نیست؛ بلکه تنها مهارت‌های شما بررسی می‌شود.

گام ششم: بازی کنید

یکی بازیگر خوب، نحوه نشان دادن هنرهای خود را به‌خوبی بلد است. او می‌داند که در هر زمان باید چه نوع رفتاری داشته و چگونه نقش خود را بازی کند. شما بعد از قبولی در تست بازیگری لازم است تا جایی که می‌توانید خوب بازی کنید. تمرین کنید و مطالعات و دانش خود را از بازیگری بیشتر کنید تا بتوانید با پروژه‌های بیشتری همکاری داشته و تبدیل به یک بازیگر فوق‌العاده شوید.

چگونه وارد رشته بازیگری شویم؟

رشته بازیگری یکی از رشته‌های تحصیلی زیرشاخه هنر است که در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌شود. علاقه‌مندان به رشته بازیگری می‌توانند در کنکور هنر شرکت کرده و با کسب رتبه مناسب در این رشته قبول شوند. رشته بازیگری در دانشگاه‌های آزاد و دولتی برگزار می‌شود و در مقطع کاردانی پیوسته یا کارشناسی است. دانشجویان رشته بازیگری باید ۸ ترم یا همان ۴ سال را صرف آموزش‌های آکادمیک کنند که دروس این رشته شامل دروس تخصصی و اصلی است که در جدول زیر هر یک از آنها بیان شده است.

دروس اصلی رشته بازیگری دروس تخصصی رشته بازیگری
۱.      تاریخ و نمایش

۲.      جامع شناسی

۳.      آشنایی با ادبیات کهن ایران وجهان

۴.      تاریخ فلسفه

۵.      مبانی بازیگری

۶.      اصول مبانی ارتباطات

۷.      آشنایی با هنرهای تجسمی

۱.      تحلیل نمایشنامه

۲.      شخصیت‌شناسی

۳.      بیان و بدن

۴.      ماسک و گریم

 

شرایط بازیگری چیست؟

شرایط بازیگری برای فیلم‌ها و پروژه‌های مختلف متفاوت است؛ اما نکات مشترک در همه آنها وجود دارد. شما به‌عنوان بازیگری قرار نیست توانایی‌های خارق‌العاده‌ای داشته باشید، بلکه باید بتوانید از توانایی‌های خود به بهترین حالت ممکن استفاده کنید. آنچه برای بازیگری بسیار مهم است و می‌توان جزو شرایط اساسی بازیگری حساب کرد، مهارت و هنر شماست. شما باید بتوانید از پس نقشی که داده می‌شود به‌خوبی برآمده و توجه کارگردان و رضایت مخاطبان را جلب کنید.

تفاوت مراحل بازیگر شدن در آموزش آکادمیک و آزاد

مراحل بازیگر شدن می‌تواند بسیار متفاوت باشد و این تا حد زیادی بسته به شرایط دارد. بازیگر شدن فارغ از اینکه شما چگونه آموزش‌های بازیگری را پشت سر گذاشته‌اید شامل چند مرحله اساسی است که به طور کلی می‌توان آن را به این صورت بیان کرد:

  • آموزش بازیگری
  • کشف استعداد
  • بازیگر شدن

همان‌طور که می‌بینید یک مسیر طبیعی برای بازیگر شدن این است. آموزش آکادمیک یا آزاد شاید بتواند موقعیت‌های مختلف را برای شما به وجود بیاورد. تنها تفاوت بازیگر شدن در این دو راه نحوه آموزش و سیستم آموزشی بوده و ارتباط چندانی با بازیگر شدن ندارد و آنچه که اهمیت دارد تلاش و مصر بودن شما در این راه است.

نکات بسیار مهم در آموزش بازیگری

آموزش بازیگری می‌تواند در موفقیت شما برای بازیگر شدن تأثیر زیادی داشته باشد، بنابراین بسیار مهم است که شما بدانید در آموزش حرفه بازیگری باید چه کارهای انجام دهید تا سریع‌تر و اصولی‌تر این حرفه را یاد بگیرید.

  • تمرکز کافی داشته باشید؛ به هنگام آموزش تمرکز کافی در کلاس‌ها داشته باشید و به تمام مباحثی که آموزش داده می‌شوند توجه کنید.
  • استرس و خجالت را کنار بگذارید؛ اگر استرسی یا خجالتی هستید بهتر است به‌ طور جدی روی آن کار کرده و برطرف کنید.
  • زبان بدن خود را تقویت کنید؛ زبان بدن می‌تواند تأثیرگذاری شما را بر مخاطبان بیشتر کند به همین دلیل لازم است تا آن را تقویت کنید.
  • تمرین کافی داشته باشید؛ به آموزش‌های بازیگری در کلاس اکتفا نکنید و همواره تمرین کافی داشته باشید تا تسلط شما بیشتر شود.

برای بازیگری از کجا شروع کنیم؟

شروع بازیگری می‌تواند کار دشواری باشد، اما با رفتن در مسیر و یاد گرفتن آن، کار برای شما آسان‌تر خواهد شد. اولین قدم در تبدیل شدن به بازیگر آموزش است که شما می‌توانید به‌صورت آکادمیک یا آزاد در کارگاه‌های بازیگری شرکت کنید. همچنین برای اینکه بازیگری را شروع کنید می‌توانید چند مرحله را پشت سر بگذارید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • آموزش ببینید.
  • روی مهارت‌های خود کار کنید.
  • سواد خود را زیاد کنید.
  • تمرین داشته باشید.
  • از دوربین و صحنه نهراسید.
  • روی صدای خود کار کنید.
  • تست بدهید.
  • تجربه کنید.

برای بازیگر شدن باید به کجا رفت؟

شما برای بازیگر شدن ابتدا لازم است شرایط خود را سنجیده و مسیر مناسبی برای آموزش پیدا کنید. این می‌تواند شامل شرکت در کنکور و سپس تحصیل در دانشگاه یا شرکت در دوره‌های بازیگری باشد. البته اگر راه تحصیل آکادمیک را در پیش می‌گیرید می‌توانید در کنار آن، در کلاس‌های بازیگری نیز شرکت کنید. بعد از آموزش شما می‌توانید آگهی‌ها و فراخوان‌های مختلف درمورد تست بازیگری را تهیه کرده و در آنها شرکت کنید.

توصیه آخر ما به شما

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله از سایت ایرن آموزشگاه به نتیجه می‌رسیم که رشته های سینمایی و بالاخص بازیگری یکی از رشته های پر طرفدار بین علاقمندان هنر می‌باشد که باید با دیدی باز و انتخابی صحیح وارد آن شد.

یکی از سوالات پر تکراری که از ما پرسیده می‌شود این است که آیا بعد از خروج از آموزشگاه بازیگری و سپری کردن دوره‌های آموزش بازیگری چند وقت دیگر وارد عرصه‌ی سینما یا تولید می‌شویم؟

پاسخ به این سوال دقیق نیست زیرا ورود به عرصه جدی و حرفه ای رشته های هنری، سینمایی و نمایشی کاملا با استعداد هنرجو در ارتباط است، چه بسیار بازیگرانی که بعد از سالیان سال تلاش بی‌وقفه نتوانسته‌اند وارد تلویزیون یا سینما شوند و فعالیت و علاقه خود را در تئاتر یا رشته های دیگر کشف کرده اند و این چیزی از ارزش آنها کم نکرده است.

همانطور که قبلا هم گفتیم هیچ آموزشگاهی موظف نیست بعد از اتمام دوره ها هنرجو را در فیلم یا پروژه ای بازی دهد و با سیل علاقمندان ورود به عرصه سینما این تفکری دور از عقل است اما مراکز آموزشی به جهت حمایت و پشتیبانی از هنرجویان مستعد و نخبه خود بی شک تدابیر لازم برای بهتر دیده شدن خروجی های خود را انجام میدهند تا کسب موفقیت آنها نکته مثبتی در اعتبارشان محسوب شود.

ورود به عرصه هنر نیاز به تلاش بی وقفه و پشتکار توام با علاقه دارد تا با قدرت تمام و خلاقیت در کار پله های ترقی را طی کرد تا در یک نقطه طلایی دست رنج تلاش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست بیاورید.

بعد از تمام این صحبتها به یک نتیجه مهم میرسیم:

افرادی که فقط بفکر ورود به سینما هستند و تنها هدفشان ورود هرچه سریع تر به سینما است عشق و علاقه ای و درک کاملی نسبت به این هنر عالی ندارند و صرفا بدنبال رسیدن به شهرت هستند اما افرادی که واقعا علاقه به بازیگری دارند برایشان تفاوتی ندارد که در تئاتر فعالیت داشته باشند یا مجریگری، یا دوبله یا سینما یا تلویزیون و یا حتی اجرای خیابانی، و این تفاوت بزرگ این دو دسته است. بازیگری انتهایی ندارد و چه بسا بزرگترین بازیگران ایران و جهان که همیشه در حال آموختن هستند.

دقت داشته باشید که شما بعد از ورود به این حوزه و آموزشهای لازم وارد دنیای جدیدی خواهید شد، شما قرار نیست که در مدت کوتاه معروف بشوید، اما شما با ورود به این عرصه یاد میگیرید که درست فکر کنید، به زیبایی ها توجه کنید، مطالعه کنید، به ظاهر خود برسید، از صفات خوب پیروی کنید و بسیاری از موارد مثبت که در زندگی شخصی شما تاثیر خواهد داشت.

پرسش و پاسخ

اگر جواب سوال خود را نیافتید در انتهای صفحه بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید.

برای بازیگری از کجا باید شروع کرد؟

از ۳ طریق:
تحصیلات دانشگاهی
۲- ورود با آموزشگاه های سینمایی و بازیگری
۳- خود ساخته و خودآموز ( با تلاش و پشتکار خود فرد )

چگونه از طریق دانشگاه وارد رشته بازیگری شویم؟

از طریق شرکت در آزمون کنکور هنر.

رتبه قبولی در رشته بازیگری چند است؟ ‍

معمولا داوطلبان کنکور هنر تا رتبه ۵۰۰۰ می‌توانند این رشته را انتخاب کنند. که این رتبه برای قبولی در دانشگاه تهران زیر ۱۰۰۰ است. (آزمون عملی هم بسیاری مهم است)

بهترین کلاس بازیگری کجاست؟

لیستی از بهترین آموزشگاه ها در مطلب منتشر شده است که آن را مطالعه کنید.

کجا تست بازیگری بدهیم؟

تست بازیگری فقط برای سنجش توانایی های فرد شما هست و دادن تست برای انتخاب بازیگر و بازی در فیلم توسط دفاتر سینمایی یا کارگردان ها صورت میگیرد.

آیا پس از اتمام دوره بازیگری به پروژه سینمایی معرفی میشوم؟

مسلما جواب این سوال خیر است، شما با ورود به یک آموزشگاه سینمایی در رشته مربوطه شروع به آموزش فنون سینمایی میکنید و پس از اتمام دوره مدرکی از سوی آموزشگاه (از نهاد صالح صدور دیپلم) دریافت میکنید.

۱۲۵ دیدگاه

  • سلام من عاشق بازیگری هستم و قراره تا چند وقت دیگه بزم کلاس و رشته هنر رو انتخاب نمیکنم و من در شهر یاسوجم وقتی بخوام در پشت دوربین برای تلویزیون کار کنم چطور برم تهران اقامت کنم مشکلم همینجاست

  • چند تا نکته مهم : آموزش بازیگری مثل خیلی از آموزش های هنری دیگه در درجه اول فراگیری یک مهارت برای پرورش دادن استعداده و قرار نیست هرکسی کلاس بازیگری میره حتما بازیگر بشه مگر هرکسی میره دانشگاه یک رشته ای را میخونه بعدش استخدام میشه الان چقدر لیسانس و فوق لیسانس در رشته های مختلف میشناسید که نتونستند در رشته تحصیلیشون شغل پیدا کنند.اگر شما با گذراندن دوره آموزش کوتاه مدت بازیگری توقع دارید که بازیگر بشید توقع نادرستی است.آموزشگاه های سینمایی محیط مناسبی را فراهم میکنند تا استادان و هنرجویان بتوانند تبادل اطلاعات و انتقال تجربه بازیگری اتفاق بیفته. الان شما اگر از جمعیت ۸۰میلیونی کشور دقت کنی نصفشون بازیگری را دوست دارند ولی واقعا آیا امکان داره همه بازیگر حرفه ای بشوند.همین که یک محفل هنری با این اجاره های سنگین و هزینه های بالا فعال است بازهم دمشون گرم چراغی روشن کردند افراد علاقمند آموزش،ببینند.

  • سلام و درود بیکارن
    من از ده ساگی توی مدرسه نمایش کمدی تئاتر انجام میدادم و بار ها مقام اول را کسب کردم
    ولی نمیدونم چگونه با کارگردان ها ملاقات کنم تست بدم لطفا راهنمایی کنین

    • درود بر شما
      جسارتا من بالغ بر ۲۰ سال موسیقی کار کردم(انواع سبک ها) و فارغ التحصیل موسیقی از کنسرتواتوار موسیقی تهران هستم، آیا امکان استفاده از تخصص من در پروژه های تأتر و سینما وجود دارد؟

  • سلام درود بیکارن
    من از ده ساگی توی مدرسه نمایش کمدی تئاتر انجام میدادم و بار ها مقام اول را کسب کردم
    ولی نمیدونم چگونه با کارگردان ها ملاقات کنم تست بدم لطفا راهنمایی کنین

  • آقا من ۱۳ سالمه و اصلأ اعتماد به نفس ندارم ولی احساس میکنم استعدادشو دارم من استعداد خوانندگی ، عکاسی ، نقاشی رو هم دارم نمی‌دونم چی کار کنم
    آیا شغلی هم در کنارش داشته باشم یا درسمو ادامه بدم؟
    یا بازیگری رو شروع کنم 😍😍؟؟؟؟

  • سلام من ی دختر ۱۳ ساله هستم و جدیدا عاشق بازیگری شدم
    همش دارم تمرین میکنم و فکر کنم که کمی هم استعداد دارم اما اعتماد به نفس پایین دارم و بسیار خجالتی هستم. من استعداد خوانندگی هم دارم اما نمیتونم حتی یه زره پرّو باشم.
    این مشکل منه و سوال آخر

    آیا من اصلاً بازیگر خوبی هستم یا فقط توهم زدم؟ صداپیشه بودن هم کمی بلدم
    اما آیا این شغل خوبیست؟؟
    کلا انقدر استعداد دارم نمی‌دونم چی کار باید کنم
    نقاشی ، عکاسی، خوانندگی و شاید هم خوانندگی.
    درسخونم هستم نمی‌دونم درسمو ادامه بدم یا اینا رو.
    توروخدا یکی کمکم کنه😭😭😭😭😭

  • سلام خوب هستید من ۲۱ سالمه میخوام بیام تهران برم توی کارگاع اوا فقط اینکه جریان این پانسیون چیه و اصلا چی هست و ب چ دردی میخورع
    اقامتگاه هستش پانسیون ؟

  • سلام
    ببخشید من علاقه ی بسیار زیادی به بازیگری دارم ۱۲ سالم هست و پدرم میگه بازیگری کاره خیلی مناسبی نیست و من واقعا علاقه دارم لطفا کمکم کنید رها هستم.

    • سلام رها عزیز
      بهتر هست این مطلب رو مجدد با دقت مطالعه کنید. دقیقا هدف از نوشتن این مطلب راهنمایی شما عزیزان برای شروع بازیگری و آغاز آموزش در زمینه بازیگری هست. ما راهنمای شروع بازیگری را با تمام جزئیات و معرفی منابع و مراکز رایگان یا پولی بصورت کامل نوشته ایم.

  • سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه و در مشهد زندگی میکنم به بازیگری علاقه دارم وترم اخر کلاس بازیگری هستم‌. لطفا میشه فراخوان ها و مکان های تست معتبر را برای شهر مشهد معرفی کنید

    • من به بازیگری علاقه دارم تمرین زیادی هم انجام میدهم و کلاس بازیگری رفتم یه کم دیگه مدرک فنی حرفه‌ای بازیگری میگیرم توی کلاسمون هم جزو بچه های اول کلاس هستم ولی بعد از تموم شدن کلاسم دیگه نمیدونم چی کار کنم به بازیگری علاقه دارم دوست دارم دنبال کنم ولی نمیدونم چه جوری باید ادامه بدم بعداز تموم شدن کلاسم می‌خوام رشتمو هنر بردارم ولی معدل بالا ندارم هشتم هستم معدلم ۱۶هست نمیدونم چی کار کنم لطفاً بهم کمک کنین هم استعداد دارم هم علاقه هم حاضرم هر کاری بکنم برام مهم نیست بازیگر سینما شم یا تاتر لطفاً جواب بدین 😭😭😭

      • سلام سهیلای عزیز
        یکی از راه های خوب برای دیده شدن ورود به گروه های تئاتریه، شما میتونید به خانه تئاتر شهرتون مراجعه کنید یا با کمک هم دوره ای ها و اموزشگاه اجراهایی رو به صحنه ببرید تا بهتر دیده بشید.

  • سلام خسته نباشید
    مرسی از مطلب مفیدتون . یک سوال داشتم از خدمتتون
    من تقریبا ۱۵ سالمه و به بازیگری علاقه دارم میخواستم بدونم علاوه بر تمرین و کلاس های بازیگری اگر در دوره‌ی متوسطه دوم به هنرستان برم برای تحصیل بازیگری تاثیری داره ؟

  • سلام خسته نباشید من یک دختر ۱۳ ساله هستم و اسمم هم ستایش هست خیلی به بازیگری و کار در سینما علاقه دارم اما نمیدونم باید چیکار کنم تو خانواده ی من کسی بازیگر یا اصن تو صدا سیما کار نمیکنه همه کارای آزاد دارن من خیلی دوست دارم بازیگر بشم و در تهران زندگی میکنم اما نمیدونم کدوم آموزشگاه خوبه برای ثبت نام یا اصلا سن من کافی هست برای بازیگری یا باید صبر کنم تا یکم بزرگتر بشم
    و اگر سنم کافی هست کدام آموزشگاه رو باید برم که امکان این رو داشته باشه که بازیگر بشم اما خیلی وحشت دارم که بازیگر نشم لطفا کمکم کنید ممنون
    تروخدا یکی کمکم کن 🥺🥺🥺🥺🥺🥺

    • سلام ستاره عزیز
      در بازیگری و کارهای هنری هرچقدر سن افراد کمتر باشه بهتر و سریع تر میتونند اون هنر رو یاد بگیرن که بازیگری هم جزوی از اینهاست و نیاز به تمرین و تکرار زیادی داره. شما میتونید از روش هایی که در این مطلب بهتون گفتیم استفاده کنید. همینطور اگر مجدد مطلب رو بخونید توی بخشی در مورد معرفی آموزشگاه های بازیگری خوب رو نام بردیم.
      سوالی داشتید مجددا بفرمایید.

  • سلام .من دانشجوی ارشد روانشناسی ورزشی هستم علاقه خاصی به بازیگری دارم امیدوارم بتونم کلاسهای استاد امین تارخ رو شرکت کنم ویک پله از ارزوهامو بالا برم امین

  • سلام من خیلی دوست دارم بازیگر بشم استعداد اون روهم دارم وبه هیچ چیزی فکر نمی‌کنم اینکه به خاطر شهرت یا هرچیز دیگه ای علاقه داشته باشم نیست من بازیگری رو فقط دوست دارم باید چیکار کنم

    • درود بر شما
      همون طور که در مقاله توضیح داده شده راه های مختلفی برای ورود به بازیگری هست. بهترین راه برای بازیگر شدن آموزش از طریق دانشگاه یا آموزشگاه ها هست.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام.
    ممنون از اطلاعاتتون.
    آیا در کلاس های بازیگری، اگر هنرجویی لهجه داشته باشه، آموزشی واسه بدون لهجه صحبت کردن هستش؟!

  • سلام خوب هستین،همونجور که هممون میدونیم بازیگری برای خانم ها چه بزرگ چه کوچیک بخاطر حجاب سخته ،اگر بخوایم بریم خارج کشور و اونجا بازیگر بشیم حتما باید زبان اون کشو رو به خوبی بلد باشیم یا این که مهم نیست؟اگر جواب بدین ممنونتون میشم💐

  • سلام من خیلی به بازیگری علاقه دارم توی شهرستان هم زندگی میکنم کلاس هم رفتم ولی به جایی نرسیده شهر ما زیاد کلاس بازیگری خوب نداره دوست دارم بیام تهران کلاس بازیگری شرکت کنم ولی چطوری؟ میشه راهنمایی کنین؟

    • درود بر شما
      بیشتر کلاس های بازیگری تهران امکان برگزاری کلاس در آخر هفته رو دارن تا شهرستانی ها براحتی بتونن توی ۲ روز کلاس هاشون رو شرکت کنن. امکان آموزش آنلاین بازیگری هم در بسیار از آموزشگاه های تهران وجود داره. همینطور پانسیون های کرایه ای بسیار هم در تهران وجود داره که میتونید برای هر روزی که مراجعه میکنید کرایه کنید.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام من یه پسر تقریبا ۱۳ ساله هسم چجور بازیگر بشم؟توانایی کلاس رفتن هم ندارم. و یه سوال ذیگه داستان فیلم رو کی مشخص میکنه؟

  • سلام خسته نباشید ممنون از مطلب مفیدتون که در مورد چگونه وارد سینمای ایران شویم گذاشتید. من ۱۷ سالمه در حال حاضر محصل هستم خیلی به بازیگری علاقه دارم چه جوری میتونم وارد رشته بازیگری بشم که زودتر حرفه ای بشم. جایی هست که بتونیم تست بازیگری بدیم خودمونو محک بزنیم؟

    • درود بر شما
      ممنون از اظهار لطف شما. مطلب را مجدد با دقت مطالعه کنید در این مطلب گفتیم که چطور وارد بازیگری بشیم و از کجا برای بازیگری شروع کنید.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • با سلام و درود
    من اسفند سال ۱۳۹۹ در پشت صحنه سریال قورباغه بودم ،در انجا سختی و دشواری کار را مشاهده کردم یعنی با وجود سرما ، گرما بی خوابی و فلان باز در مقابل دوربین کار میکنی نوید محمد زاده را دیدم که با اون شرایط آب و هوایی سرد با کت وشلواری که در قورباغه می پوشید بازی میکرد و بعد اتمام تمرین اول زود وتند به چادر میرفت و کاپشنش را می پوشید واقعا حرفه بازیگری ایشون هستند خیلی عالی از اون زمان وبا شوقی که در نوید دیدم مشتاق بازیگری شدم به نظر من باید حرفه درونی و علاقه استوار داشته باشین.

        • درود بر شما
          متاسفانه اطلاعی نداریم و بعید میدانیم که آموزشگاهی داشته باشد. بهترین راه برای بازیگر شدن ورود به دانشگاه یا آموزشگاه است. اگر هر دوی اینها ممکن نیست از طریق گروه های کوچک تئاتری شروع کنید.
          ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام و درود
    من ۱۴ سال دارم و علاقه بسیار زیادی در این حوزه دارم و استعداد بسیار زیادی در این حوزه دارم اما برای رسیدن به آرزو هایم باید هزینه های بسیار زیادی بدهم ممنون میشم مدارسی را مطرح کنید ک هزینه هایش زیاد نباشد🦋

    • درود بر شما
      مراکز اعلام شده جزو بهترین ها هستند و به همین جهت هم هزینه شهریه بالاتری دارند. اما برخی از مراکز امکان اقساط را دارند. البته برای سنین شما هزینه کلاس بازیگری با دوره ای ۲ میلیون تومان هم ممکن هست.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام خسته نباشید سن مناسبی که میتونیم از اون سن به بعد تازه استارت بزنیم چه سنیه ینی من الان ۱۶ سالمه میتونم از ۱۸ سالگی استارت بزنم یا دیره؟؟

  • سلام
    من میخوام بازیگر بشم
    میخوام بدونم اولش از کجا شروع میشه؟؟
    من با دوستام تو مدرسه اجرا کردیم فرستادیم برا جشنواره ، چیزی دربارش نمیدونم که چطوریه
    میشه کمکم کنید
    ممنون

  • سلام خسته نباشید،من ۱۱ سالمه و بسیار علاقمند به حرفه ای بازیگری هستم اما متأسفانه شرایط و امکانات کلاس بازیگری در شهر ما وجود نداره.
    کاش سایتی بود که میتوانستیم بصورت آنلاین تست بدیم ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.
    با سپاس فراوان

  • من دوست ندارم بازیگری رو من بازیگری رو از تمام وجودم میدونم من عاشق طنز هستم هر کسی ک واقعن بازیگر میخواد بشه دوست داشتن کافی نیست باید از خیلی چیز ها دست بزنه باید با تمام وجود بخای تا بتونی وگرنه هیچ فایده ای نداره بنظرم

  • سلام خسته نباشید ببخشید من بازیگری رو خیلی خیلی دوست دارم و علاقه ی زیادی به ان دارم من امسال نهم هستم من با درس خوندن و سعی و کوشش میخوام بازیگر خوبی برای کشورم باشم
    داداشم مسخره میکنن ولی من همیشه میدونم که به آرزویم میرسم و موفق میشم من ۱۴ سالمه و دانشگاهمو میخوام برام تهران بخونم و در خوابگاه زندگی کنم من خیلی خیلی دوست دارم برام کلاس بازیگری اما پولی نداریم اما من میخوام تلاش کنم من به ارزویم برسم

      • سلام من ستایش هستم ۱۶سالمه علاقه خیلی زیادی به بازیگری دارم اما نمیدونم چطور شروع کنم مطالباتی که بالاگفته شدروخوندم اما فرض کنیم کسی شرایط رو نداشته باشه که هزینه کنه اونموقع چطور بایدشروع کنیم

        • سلام
          همانطور که در بالا توضیح داده شد یا از طریق دانشگاه یا آموزشگاه های آزاد بازیگری. برای مراجعه به یک آموزشگاه و آموزش در هر رشته ای ( موسیقی چه زبان و چه بازیگری …) نیاز به پرداخت هزینه است. در غیر اینصورت باید از طریق کتابهای آموزشی و مقالات سینمایی و یا شرکت در تئاتر مدارس اقدام به شروع کرد.

  • باسلام خدمدت دوستان عزیز وتمامی مربیان و دستندرکاران سینما من خیلی بازیگری دوست دارم لطفاً راهنمای بفرمایید از کجا و چطور شروع کنم باتشکر از شما

  • ببینید کسی که میره دانشگاه سینما میخونع فقط وقتشو هدر میده چون خیلی هارو داریم که دکترای سینما دارن ولی ب جایی نرسیدن
    کسی که میره اموزشگاه فقط پول خودشو هدر میده
    تویه بازیگری پارتی حرف اولو میزنه
    کسی که ی اشانایی توی صدا و سیما داره به راحتی میتونه وارد این عرصه بشه

    • درود بر شما
      مسلما برای فرآگیری یک دانش باید از راه درستش اقدام کرد عرصه سینما فقط جلوی دوربین بودن نیست کما اینکه بسیاری بازیگر هستند ولی چهره نیستند، همینطور بسیار از افراد در مقابل دوربین ها نیستند ولی چهره هستند (نویسنده، کارگردان و …). مسلما اگر فردی توانایی، استعداد و تلاش برای رسیدن به موضوعی را داشته باشد بدون حضور در این مراکز نیز به آن دست خواهد یافت اما در انتها او هم برای فراگیری و آموزش فنون بازیگری یا کارگردانی یا دیر رشته های سینمایی به شخص یا گروه یا آموزشگاهی مراجعه خواهد نمود. متاسفانه در مورد موضوعی که شما اشاره نمودید باید گفت که چه بسا افرادی که هیچ استعدادی در این زمینه ندارند و بواسطه سفارش یا پرداخت هزینه در مقابل دوربین حاضر میشوند.
      با تشکر از شما بجهت به اشتراک گذاری نظرات و تجربیات خود با دیگر کاربران.
      سپاس

  • سلام من رومینام من میخوام یه بازیگرخوب باشم امانمیدونم بایدچیکارکنم کتاب بخونم کلاس برم یاتمرین کنم من یه نویسنده هستم وهمچنین ازلحاظ درسی عالیم دوست دارم خیلی زودبرم کلاسویادبگیرم که برم تست بدم فقط یه سوال اول بایدتست بدم بعدبرم کلاس یااول بایدکلاس بعدتست بدم میشه یکم کمک کنین

  • سلام
    اینجور که بالا گفته شد هرکی که بره آموزشگاه بازیگری،هیچ چیزی نمیتونه بشه،پس رفتن به آموزشگاه بی فایدس،باید علاقت رو زیر پات بزاری وباخودت ببری تو قبر!!!!

      • سلام
        ببخشید بعد از اتمام کلاس ها برای اینکه تجربه بیشتری در این باره داشته باشیم میتونیم صحنه های فیلم برداری رو از دور ببینیم برای اینکه با جو اونجا آشنا بشیم؟!
        در متن بالا خودتون گفتین که برای رسیدن به هدفمون تجربه هم لازمه میشه از این طریق چیزای بیشتری هم یاد بگیریم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *