دوره آموزش مجریگری اجرا

کسب مهارت لازم در اجرا و سخنوری با حضور در دوره آموزش مجریگری

مجریگری یکی از مهارت‌های تخصصی در رشته هنرهای نمایشی بوده که علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این رشته باتکیه‌بر فن بیان و حضور صحنه‌ای موثر مجری، به آموزش‌هایی تخصصی نیاز دارد. مجریگری کاملا با بازیگری، استند آپ کمدی و دوبلوری متفاوت است و صرفا تسلط و تخصص در این رشته‌ها، به معنای حرفه‌ای بودن در مجریگری نیست. برای مثال بدون کسب آموزش‌های لازم نمی‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد؛ بنابراین در این صفحه از ایران آموزشگاه به معرفی کامل دوره آموزش مجریگری می‌پردازیم و نکات کلی درباره این رشته تخصصی را بررسی می‌کنیم.

سرفصل های دوره مجریگری

سرفصل‌های آموزش‌‌‌ دوره‌‌ مجریگری‌‌ چیست؟

آشنایی با سرفصل‌های دوره آموزش مجریگری اولین گام در انتخاب بهترین آموزشگاه مجریگری است. به‌طورکلی آموزشگاه‌های آزادی که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، سرفصل‌هایی یکسان را برای آموزش هنرجویان مورد استفاده قرار می‌دهند.

از سوی دیگر مراکز زیر نظر وزارت ارشاد نیز بر اساس علم و دانش استاد و متناسب با سطح هنرجویان، سرفصل‌هایی جداگانه را در نظر می‌گیرند. بااین‌حال بهترین دوره آموزش مجریگری باید سرفصل‌هایی برای تقویت فن بیان و حضور صحنه‌ای مجری ارائه دهد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • آموزش تنفس صحیح
  • آموزش پرورش صدا و فن بیان و مهندسی تکلم بازیگر
  • آموزش بدن بازیگر و چگونگی استفاده از بیان بدنی
  • انواع استایل‌های صحیح و زبان بدن
  • مترونوم گفتاری
  • اجراهای تلویزیونی
  • اجراهای برنامه‌های ترکیبی، جنگ‌های تلویزیونی و…
  • ایجاد اعتمادبه‌نفس برای اجرا و تقویت مهارت کلامی و غیر کلامی
  • گویندگی و اصول گویندگی
  • شعرخوانی، آواها در شعرخوانی و درست‌خوانی
  • آموزش بازیگری رادیو و نمایشنامه‌های رادیویی برای اجرای صوتی

دوره آموزش مجریگری اجرا

هزینه دوره آموزش سخنوری

 

هزینه شرکت در کلاس های مجریگری به عوامل متعددی بستگی دارد که ما در صفحه ” قیمت کلاس مجریگری ” به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم. جدول زیر قیمت تقریبی دوره های مجریگری را نشان میدهد.

 

دوره های سخنوری قیمت
ترم مقدماتی گویندگی و اجرا جمعا ۱۰ جلسه ۳ ساعته ۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
دوره اعتماد به نفس گویندگی ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
دوره گویندگی ۲۴ ساعت ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان

هزینه دوره ها با توجه به سطح آموزشگاه و مدرس دوره متفاوت است.

برای دوره آموزش مجریگری از کجا شروع کنیم؟

بسیاری از علاقه‌مندان به اجرا، برای شروع فعالیت حرفه‌ای خود با چالش‌های ورود به این رشته روبه‌رو هستند. سرفصل‌های این رشته در دانشگاه‌های بازیگری به طور تخصصی تعریف نشده‌اند و در دانشگاه‌های علمی – کاربردی در مقطع کارشناسی بازیگری یک درس دو واحدی برای این کار در نظر گرفته شده است.

بر همین اساس بهترین مسیر شروع آموزش‌های مجریگری، حضور در دوره‌های آموزشی موسسات آزاد هستند که با ایجاد شرایطی مناسب برای ورود به بازار کار مجریگری، در انتهای دوره نیز مدرکی معتبر به هنرجویان اعطا می‌شود.

بهترین کلاس مجریگری

بهترین مرکز آموزش‌ دوره‌ مجریگری‌ کدام مراکز است؟

مراکز متنوعی در سراسر کشور دوره‌های مختلف را برای تربیت مجریان برگزار می‌کنند. انتخاب بهترین مرکز آموزش دوره مجریگری یک موضوع تخصصی است که باید با دقت بالایی انجام شود. بسیاری از این مراکز صرفا با اهداف تبلیغاتی فعالیت می‌کنند و کیفیت آموزشی بالایی ندارند. شما می‌توانید برای شناخت برترین دوره‌های آموزش مهارت‌های مجر‌یگری به صفحه آموزشگاه مجریگری در سایت ایران آموزشگاه سری بزنید.

مدرک دوره مجریگری

مدرک دوره از کجا صادر می‌شود؟

دوره آموزش مجریگری یکی از دوره‌هایی است که در مراکز مختلفی برگزار می‌شود. بسیاری از موسسات آموزشی آزاد، مراکز آموزشی زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزشگاه‌های زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای، در دوره‌هایی کوتاه یا ورکشاپ‌هایی چند روزه، این مهارت را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

بر همین اساس مدارک اعطایی مجریگری می‌تواند متناسب با کاربرد دوره‌ها متغیر باشد؛ اما به‌طورکلی این مدارک از سوی وزارت ارشاد برای آموزشگاه‌های آزاد و سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزشگاه‌های فعال زیر نظر این سازمان صادر می‌شوند. برخی مراکز نیز با انعقاد قرارداد با آموزشگاه‌های بین‌المللی مدرک آن آموزشگاه را به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌کنند. به‌طورکلی اعتبار هر نوع مدرک این دوره‌ها بسیار بالا است و به آسانی می‌توان با کمک آن‌ها در بازارهای کاری داخلی و خارجی به فعالیت پرداخت.

بهترین آموزشگاه مجریگری در تهران کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های مجریگری وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش مجریگری در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های مجریگری پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی دوره ها و آموزشگاه های مرتبط برای مجریگری در تهران و ایران:

وارد مطلب زیر شوید

اساتید دوره های مجریگری

معروف‌ترین اساتید دوره مجریگری چه کسانی هستند؟

اساتید باتجربه و بادانشی در زمینه آموزش دوره مجریگری تدریس می‌کنند که برخی از آن‌ها زبانزد هستند. یک نکته مهم در زمان شرکت در دوره‌های مجریگری این است که نباید تبلیغات فریبنده آموزشگاه‌های نامعتبر شما را گول بزنند. مبنای انتخاب آموزشگاه را بر اساس دانش و تخصص استاد قرار دهید. اگر صرفا معروف بودن او معیار انتخاب دوره باشد، ممکن است بنیان‌های آموزشی شما به اشتباه پایه‌ریزی شوند.

افراد زیر برخی از معروف‌ترین و بهترین اساتید مجریگری در ایران به‌شمار می‌آیند:

  • داریوش موحد
  • علیرضا علیا
  • دکتر فریبا علومی
  • داریوش کاردان
  • زهره سادات هاشمی

درامد شغل مجریگری

شغل مجریگری چقدر درآمد دارد؟

در مقایسه با سایر رشته‌های هنرهای نمایشی، مجریگری بازار کار بسیار بهتری دارد. هنرجویان دوره آموزش مجریگری پس از پایان آموزش‌هایشان می‌توانند در انواع همایش‌ها، مراسم مذهبی و اعیاد، سمینارهای مختلف، جشن‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها، جنگ‌های شادی، برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی و برنامه‌های ویدئویی بسترهای آنلاین و مجازی به‌عنوان مجری حاضر شوند. به همین دلیل با تسلط کامل به آموزش‌های مجریگری می‌توان درآمد مناسب و معقولی را به‌صورت ماهیانه در حدود  ۵-۶ میلیون در شروع کار و بیشتر از آن پس از کسب تجارب لازم به دست آورد.

دوره مجری گری

ثبت نام در بهترین دوره‌های آموزش مجریگری با کمک ایران آموزشگاه

وجود مراکز متنوع و آموزشگاه‌های تخصصی مجریگری در کشور، انتخاب بهترین مجموعه را به چالش مهم علاقه‌مندان تبدیل کرده است. روش‌های فراوانی برای پیداکردن بهترین مرکز وجود دارند که استفاده از ایران آموزشگاه بهترین روش به‌شمار می‌آید. مجموعه ما با بررسی ویژگی‌های یک آموزشگاه برتر مجریگری، لیست بلندی از بهترین دوره‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این دوره‌ها باتکیه‌بر دانش بالای اساتید مجریگری در ایران و رویکردی اختصاصی به آموزش مجری، بهترین روش آموزشی را در پیش می‌گیرند. شما می‌توانید برای شناخت این دوره‌ها و ثبت نام در آن‌ها، از سایت ما کمک بگیرید.

پرسش و پاسخ

آیا فن بیان دوره مجریگری با فن بیان بازیگری متفاوت است؟

در اصول با یکدیگر شباهت دارند؛ اما به دلیل تکیه بیشتر مجری بر بیان، برخی سرفصل‌های جداگانه و مجزا در دوره فن بیان مجریگری به هنرجویان آموزش داده می‌شوند.

شهریه دوره آموزش مجریگری چقدر است؟

به تعداد جلسات، تجربه استاد، نوع مرکز، نوع مدرک اعطایی و تعداد ساعات تدریس بستگی دارد.

بهترین مسیر شروع آموزش‌های مجریگری چیست؟

حضور در دوره‌های معتبر موسسات آزاد آموزش مجریگری، بهترین مسیر برای شروع فعالیت حرفه‌ای در این رشته است.

 

گالری تصاویر

دوره آموزش مجریگری اجرا
دوره آموزش مجریگری اجرا
دوره آموزش مجریگری اجرا
دوره آموزش مجریگری اجرا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *