صفر تا 100 تاسیس آموزشگاه زبان در چند کلام - چگونه یک آموزشگاه زبان تاسیس کنیم؟

صفر تا ۱۰۰ تاسیس آموزشگاه زبان در چند کلام

تاسیس آموزشگاه زبان و دریافت مجوز آموزشگاه زبان و شرایط و مدارک مورد نیاز این کار و در یک کلام روش های راه اندازی آموزشگاه زبان را بصورت ساده و کامل در دو بخش مسائل شکلی و مسائل قانونی برای شما که قصد راه اندازی یک آموزشگاه یا ثبت موسسه زبان را دارید توضیح خواهیم داد. دقت فرمایید که دریافت مجوز آموزشگاه زبان از طرق مختلف صورت میگیرد، برخی از مراکز دریافت مجوز کلاس زبان در زیر نام برده میشود.

  • اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت ارشاد
  • اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت علوم
  • اخذ مجوز آموزشگاه زبان از آموزش و پرورش
  • اخذ مجوز آموزشگاه زبان از فنی و حرفه ای
  • اخذ مجوز آموزشگاه زبان از سازمان گردشگری
  • اخذ مجوز آموزشگاه زبان از شهرداری
  • و …

پیشنهاد میکنیم مطلب صبورانه و بصورت کامل مطالعه فرمایید و سوالات خود را در بخش نظرات انتهای مطلب برای ما ارسال فرمایید. همینطور در بخش انتهایی “سخن آخر” سعی داریم تا بصورت خلاصه مراحل دریافت مجوز اموزشگاه زبان را مرور نماییم.

در همین ابتدا بگوییم که از جمله شرایط لازم برای تاسیس انواع آموزشگاه های زبان، داشتن حداقل ۳۰ سال سن به همراه مدرک کارشناسی است. همچنین موسس مجموعه باید دارای حداقل دو سال سابقه کار مرتبط در مراکز فرهنگی و آموزشی بوده و مجوز تاسیس موسسه خود را از آموزش و پرورش استان دریافت نماید. (معمول ترین روش دریافت مجوز آموزشگاه زبان خارجی)

مجوز تاسیس آموزشگاه زبان راه اندازی آموزشگاه زبان + مراحل

علاقمندان میتوانید جهت مشاوره برای تاسیس موسسات آموزشی، انواع آموزشگاه و تاسیس موسسات فرهنگی، هنری و همچنین اطلاعات در مورد اخذ نمایندگی از برندهای آموزشی با کارشناسان موسسه مشاورین اندیشه آسیا با شماره ۰۲۱۸۸۹۰۶۵۳۲ تماس حاصل فرمایید و یا با ورود به آدرس سایت مجموعه به نشانی اینترنتی زیر اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

قبل از اینکه حوصله شما سر برود ابتدا شرایط را بصورت کاملا خلاصه ذکر میکنیم و در ادامه بصورت کامل مراحل دریافت تا گرفتن وام را توضیح میدهیم.

شرایط:

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. معتقد بودن به دین اسلام یا ادیان موجود در قانون جمهوری اسلامی
  3. داشتن صلاحیت های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و عدم وابستگی به رژیم قبلی
  4. دارا نبودن سوء پیشینه و داشتن سلامت جسمی و روانی
  5. داشتن برگ پایان خدمت یا معافیت دائم سربازی (برای آقایان)
  6. دارا بودن حداقل ۳۰ سال
  7. برخورداری از مدرک حداقل کارشناسی (لیسانس)
  8. تاهل برای مردان
  9. داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار آموزشی تمام وقت یا ۴ سال پاره وقت که مورد تایید نهادهای رسمی باشد
  10. عدم محرومیت موقت یا دایم اشخاص حقیقی متقاضی یا مدیرعامل و نماینده شخص حقوقی متقاضی از تأسیس مدرسه‌ی غیردولتی موضوع مجازات‌های ماده‌ی (۳۵) قانون تأسیس و اداره‌ی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب ۱۳۹۵ با رأی شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی. (با رسیدگی به پرونده تخلف مؤسس در شورای نظارت استان و شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی و طی صدور رأی محکومیت که در پرونده‌های اداری موجود است.)
  11. تاییدیه صلاحیت از حراست دستگاه متبوع

تبصره ۱: صادر شدن پروانه تاسیس برای افراد شاغل دولتی (به جز اعضای هیات های علمی دانشگاه ها در رشته های مرتبط فنی) و همچنین دستگاه ها، شرکت ها، موسسات و نهادهایی که همه یا قسمتی از امکانات دولتی استفاده می کنند، مجاز نیست.

تبصره ۲: اگر موسس شخصیت حقوقی غیر دولتی باشد باید شخصی را به عنوان نماینده حقوقی مشخص نماید و به سازمان معرفی کند.

تبصره ۳: صادر شدن مجوز تاسیس آموزشگاه خواهران برای آقایان و بالعکس مانعی ندارد.

مراحل صدور:

  • پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز و تکمیل پرونده توسط مدیریت فنی و حرفه ای یا آموزش و پرورش استان
  • بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق و اولویت های سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت آموزش و پرورش استان
  • تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس توسط متقاضی
  • ارسال پرونده به انضمام فرم شماره یک به اداره مربوطه برای بررسی، اصلاح و تایید
  • ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تاسیس

مدارک مورد نیاز:

  • ارائه برگه درخواست کتبی (به مدیریت فنی حرفه ای یا آموزش و پرورش استان بنا به نوع مرجع درخواست)
  • اصل و کپی شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
  • اصل و کپی پایان خدمت یا معافیت
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی و سوابق کاری
  • یک قطعه عکس از هر یک از موسسین و شرکا
  • تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح آموزشگاهی و فرم درخواست موافقت

شرایط مدرسین:

  • مدرک دانشگاهی در رشته‌ی زبان خارجی مربوطه
  • مدرک TTC از موسسات معتبر

با توجه به اسناد مورد نظر، می‌توان به یکی از سوالات مهم متقاضیان درباره امکان تاسیس یک آموزشگاه زبان با مدرک تافل پاسخ داد. این مدرک الزامی برای دریافت مجوز آموزشگاه زبان نیست، اما به عنوان یک مدرک کمکی می‌تواند در بخش سوابق کاری و آموزشی موسسان مؤثر باشد. همچنین، مدارک تافل یا آیلتس، حتی با نمرات بسیار بالا، نمی‌توانند به جای مدارک تحصیلی شما قرار بگیرند.

  • مدت زمان دریافت مجوز: ۷ ماه
  • مدت اعتبار مجوز: ۲ سال
  • هزینه دریافت مجوز: ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال

 

نرم افزار آموزشگاه زبان آکسان، گزینه ایده‌آل برای یک آموزشگاه زبان پیشرفته و کارآمد است. آکسان با ارائه امکاناتی مانند برنامه‌ریزی دروس، حسابداری آموزشگاه، حقوق و دستمزد اساتید، زمان‌بندی کلاس‌ها، مدیریت هنرجویان و اعضا، فروشگاه آموزشگاه، کلاس آنلاین، حضورغیاب هوشمند، پیام رسان، تکالیف و آزمون آنلاین، نمرات و کارنامه اختصاصی، وب سایت و پورتال آموزشگاه، ثبت نام و پرداخت آنلاین، اپلیکیشن های موبایل به مدیران آموزشگاه زبان کمک می‌کند تا فرآیندهای مختلف مدیریتی را بهبود بخشند و عملکرد آموزشگاه خود را ارتقا دهند. جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۳۵۲۵۲۴۹۸ تماس بگیرید یا به وب سایت ما مراجعه کنید.

راهنمای تصویری دریافت تاسیس مرکز غیردولتی (آموزشگاه‌های زبان خارجی)

راهنمای تصویری دریافت تاسیس مرکز غیردولتی ( آموزشگاه‌های زبان خارجی)

استعلامات بین دستگاهی برای ثبت موسسه زبان

 

تمدید مجوز آموزشگاه زبان

مراحل تمدید:

ردیف شرایط
۱ کارت پایان خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم: داشتن کارت هوشمند پایان خدمت یا معافیت دوره ضرورت برای اتباع ذکور ایرانی از ابتدای ۱۹ لغایت اتمام ۵۰ سالگی ضروری است؛ در غیر اینصورت به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و درخواست دهید.
۲ قبول تعهدنامه: راهنمای این مجوز را خوانده و اقرار می‌نمایم؛ شرایط و مدارک لازم را دارم و حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از ثبت این درخواست و ارجاع به درگاه تخصصی، همه مدارک لازم را بارگذاری خواهم کرد و در صورت نقص یا عدم بارگذاری آن، صادر کننده مجوز می‌تواند درخواستم را رد نماید.
۳ تسویه بدهی معوق: ارائه اوراق مفاصا حساب مالیاتی و سایر دیون و عوارض قانونی که بر عهده آموزشگاه می باشد
۴ احراز هویت (داشتن شناسنامه و کارت ملی) اتباع حقیقی ایرانی : از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (My.gov.ir) انجام می شود.
۵ احراز هویت کاربران: تطبیق سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) بین شماره تلفن همراه مالک و شناسه هویتی صاحب تلفن همراه : کد ملی برای اشخاص حقیقی، شناسه ملی برای اشخاص حقوقی و شماره گذرنامه و یا شماره کارت آمایش برای اتباع خارجی
۶ نداشتن سوابق محکومیت های مالی
۷ احراز هویت (داشتن شناسه ملی) و استعلام اطلاعات عمومی اشخاص حقوقی خصوصی : شخصیت حقوقی، نزد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأسیس شده و داشتن اساس‌نامه، آگهی ثبت و آخرین تغییرات اعم از آدرس، فعالیت مرتبط، سرمایه، مدیران و صاحبان امضاء در روزنامه رسمی الزامی‌است.

مدارک لازم:

تأییدیه و اخذ مصوبه کارگروه : ارزشیابی انجام شده و محتوای پرونده و تشخیص شورای استان

استعلام ها:

استعلام مرجع پاسخ درگاه اخد کننده نوع استعلام
۱ استعلام برخط احراز هویت (داشتن شناسنامه و کارت ملی) اشخاص حقیقی ایرانی وزارت کشور / سازمان ثبت احوال پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برخط
۲ استعلام برخط احراز هویت کاربران (شاهکار) وزارت ارتباطات / سازمان تنظیم درگاه ملی مجوزها برخط
۳ استعلام برخط وضعیت محکومیت مالی قوه قضائیه / مرکز فن‌آوری اطلاعات درگاه ملی مجوزها برخط
۴ استعلام برخط احراز هویت (داشتن شناسه ملی) و اساسنامه و اطلاعات عمومی اشخاص حقوقی خصوصی قوه قضائیه / سازمان ثبت اسناد درگاه ملی مجوزها برخط
۵ تصدیق برخط اصالت وضعیت نظام وظیفه فراجا / سازمان وظیفه عمومی درگاه ملی مجوزها برخط

مراحل کلی و تفصیلی راه اندازی آموزشگاه زبان در این مقاله:

  1. ضرورت تاسیس موسسه زبان
  2. بررسی شرایط شکلی برای تاسیس آموزشگاه زبان
  • انتخاب نام مناسب و خلاقانه برای آموزشگاه
  • مشخص کردن حیطه فعالیت (کودک یا بزرگسال)، روش تدریس و موارد شکلی
  • مشخص کردن مکان آموزشگاه و امکانات آموزشگاه و دریافت مجوز مکان

 

راهنمای اخذ مجوز آموزشگاه زبان

راهنمای اخذ مجوز آموزشگاه زبان های خارجی

چگونه آموزشگاه زبان بزنیم؟

امروزه ضرورت آموزش زبان بین جوامع ثابت شده است و در بهبود روش زندگی بسیار موثر است. استفاده از زبان انگلیسی بطور گسترده در داخل و خارج کشور تاثیر گذار است، این چنین که برای مطالعه دستور العمل کالاها وارداتی و یا اطلاعات دریافتی از سایت های معتبر تحقیقاتی در طول روز میتواند در سطح آگاهی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. عده ای نیز به طبع سفرهای کاری یا تفریحی در خارج ار کشور بطور مستقیم با زبان انگلیسی در ارتباط می‌باشند.

در این حجم استفاده پر کاربرد زبان انگلیسی در کشور می‌توان احداث یک مرکز آموزش زبان را بعنوان یک شغل مناسب فرهنگی در دستور کار قرار داد و با یک سرمایه‌گذاری هدفمند درآمدزایی مناسب و همیشگی را تضمین کرد. به همین جهت باید از شرایط و مراحل راه اندازی یک موسسه یا آکادمی آموزش زبان اطلاعات کاملی را داشته باشید که ایران آموزشگاه در این مقاله سعی در اطلاع رسانی این مراحل از صفر تا ۱۰۰ به شما داریم.

حال با توجه به مقدمه گفته شده به توضیح موارد اساسی و ضروریی که حتما در راه اندازی آموزشگاه به آن بر می‌خورید را در دو بخش “مسائل شکلی” و “مسائل قانونی” شرح میدهیم.

بخش اول: موارد اولیه و مسائل شکلی راه اندازی یک آموزشگاه زبان های خارجی

قبل از اقدام برای مراحل اداری تاسیس اموزشگاه زبان باید در مورد مسائل مهمی که پیش روی شماست اطلاعات و تصمیماتی گرفته شود. از جمله این تصمیمات مشخص نمودن مورادی چون حدود فعالیت در آموزشگاه زبان در حین تاسیس، اخذ نمایندگی آموزشگاه زبان یا راه اندازی آموزشگاه زبان مستقل، مشخص نمودن زبان های آموزشی در هنگام تاسیس یک آموزشگاه زبان و نیز مکان تاسیس و میزان سرانه فضای یک آموزشگاه زبان است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مشخص کردن حد و حدود فعالیت برای تاسیس موسسه زبان

حدود فعالیت در آموزشگاه، اولین نکته مهم هنگام راه اندازی موسسه زبان است. مشخص کردن حد و حدود فعالیت و تعیین مسیر مشخص راه یک استراتژی مهم در ابتدازی تاسیس آموزشگاه است. نخست باید گروه سنی که می خواهید به آنها آموزش دهید را مشخص کنید، چرا که شرایط مجوز کار و بسیاری مسائل دیگر برای گروه‌های سنی مختلف متفاوت است. این دسته‌بندی به دو گروه آموزشگاه‌های بزرگسال و آموزشگاه‌های کودک و نوجوان تقسیم می‌شود.

اگرچه در هر دو بخش بزرگسالان و کودکان، آموزشگاه زبان می تواند موفق باشد و یکی از سرمایه گذاری‌های مناسب و جذاب به شمار بیاید اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر راه اندازی آموزشگاه (در هر گرایشی) برای کودکان و نوجوانان موفق تر است، دلیل آن هم دو نکته مهم است:

اولاً: اینکه تعداد آموزشگاه‌های تخصصی که برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند کافی نیست.

ثانیا: لزوم آموزش زبان دوم، برای کودکان نزد خانواده‌ها مخصوصا در دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و غالبا سعی می‌کنند فرزندانشان را از سنین پایین با ثبت نام در آموزشگاه مجاب به یادگیری زبان کنند.

منابع مالی تاسیس موسسه زبان

در گذشته امکان دریافت تسهیلات بانکی برای تاسیس آموزشگاه زبان وجود داشت ( نمونه: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی ) اما در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این مورد موجود نیست اما اعطای تسهیلات بانکی و وام برای تاسیس اموزشگاه زبان دور از انتظار نیست.

فعالیت مستقل یا نمایندگی

در بخش دوم از “صفر تا ۱۰۰ تاسیس آموزشگاه زبان در چند کلام” باید مشخص کنید که هدفتان راه اندازی یک آموزشگاه زبان مستقل است و یا اخذ نمایندگی آموزشگاه زبان؟

ابتدا باید تعیین کنید قصد دارید ثبت برند کنید و آموزشگاه مستقل راه اندازی کنید یا می‌خواهید زیر نظر آموزشگاه‌های بزرگ به صورت شعبه وابسته وارد کار شوید.
اگر بخواهید به صورت مستقل کار کنید باید ثبت برند کنید و برخی هزینه‌های شروع کار را بپردازید اما درصورتی که تمایل داشته باشید شعبه‌ای از یک آموزشگاه معتبر را در منطقه خود راه اندازی کنید، و خلاقیت کمتری به خرج دهید میتوانید برند معتبری را برای اخذ شعبه در نظر بگیرید تا ریسک کار پایین تر و تأمین موفقیتتان بالاتر رود.

مشخص کردن نوع زبان تدریسی و روش تدریس

بعد از تعیین دو فاکتور بالا در مورد راه اندازی آموزشگاه زبان باید مشخص کنید که دقیقا چه زبان‌هایی را می‌خواهید در آموزشگاه خود تدریس کنید؟ یعنی صرفاً زبان انگلیسی را آموزش می‌دهید و تک زبانه و تخصصی عمل می کنید یا زبان‌های رایج دیگر مثل فرانسه و ترکی استانبولی را هم در برنامه خود برای آموزش دارید؟

یکی از مسائلی که باید به آن توجه بسیاری شود تعیین استراتژی برای فعالیت و همچنین شیوه آموزش و یادگیری شاگردان است. در واقع در آموزشگاه زبان مهمترین مسئله این است که مخاطب یا شاگرد شما نتیجه مطلوب خود را از حضور در کلاس‌ها بگیرد، همه کسانی که یک بار به آموزشگاه‌های زبان سر زده‌اند می‌دانند روش تدریس آموزگار و شیوه‌های آموزشی، در میزان یادگیری و انگیزه فرد بسیار تأثیر گذار است.

این مسئله قبلا در مطلب “۵ روش جدید در تدریس زبان در آمورشگاه ها” بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است که میتوانید برای مشاهده آن بر روی آن کلیک کنید.

در واقع می‌تواند یک فرد خنثی را به شدت به زبان علاقه‌مند یا اینکه دلزده کرد. پس برنامه ریزی کردن در خصوص استراتژی مشخص و هماهنگی با مدرسین و نوع تدریس آنها یکی از موارد مهمی است که باید برای پیشرفت به جلو و پایدار ماندن آموزشگاهتان، به آن توجه زیادی داشته باشید.

مکان تاسیس آموزشگاه

شاید بتوان گفت یکی از مسائل اولیه “شرایط تاسیس آموزشگاه زبان”، مکان تأسیس آموزشگاه باشد. با در نظر گرفتن اینکه شما می‌خواهید یک آموزشگاه مستقل برای گروه سنی کودک و نوجوان راه اندازی کنید باید به مکان آموزشگاه بسیار دقت کنید، اول اینکه این مکان نباید در مسیر اتوبان یا اماکن خطرناک برای کودکان باشد و دوم اینکه در مناطق متوسط شهری و بالای شهر توجه خانواده‌ها به آموزش زبان کودکان بیشتر از محله‌های پایین شهر است.

باید دقت داشته باشید که پس از تایید شرایط دریافت مجوز اقدام اقدام به انتخاب یک مکان مناسب با شرایط استاندارد و مجوز فعالیت نمایید. محل تاسیس آموزشگاه باید مجوز داشته باشد. معمولاً علاوه بر بازرسین ارگان صادرکننده مجوز فعالیت آموزشگاه بازرسین اداره نظارت بر اماکن نیز می‌بایست محل فعالیت شما را تأیید نمایند.

در سوالات پرسیده شده از طرف شما در این تاکید شده که فضای یک آموزشگاه باید چه اندازه ای باشد؟ در پاسخ باید گفت که مسلما یک آموزشگاه نیاز به محیطی برای آموزش، مکانی برای استراحت زبان آموزان و اساتید و نیز محلی برای انجام امور کادر خدماتی میباشد. نتیجتا هر چقدر امکانات رفاهی آموزشگاه کیفیت بهتری داشته باشد به جذب زبان آموز کمک خواهد کرد.

بستگی به ارگان مرجع صدور مجوز مؤسسات آموزشی و فرهنگی ـ هنری در ایران متراژ مورد نیاز ملک بسیار متفاوت می‌باشد. از ۵۰ متر تا ۵۰۰ متر متراژی است که مراجع صدور مجوز برای فعالیت‌های آموزشی در ایران تعیین نموده‌اند. باید نوع فعالیت و مجوز مؤسسه آموزشی خود را انتخاب کنید تا متراژ ملک و ساختمان مورد نیاز مشخحص گردد.

برای درک بهتر موضوع شما میتوانید مطالب مشابه آن را که در مقاله قبلی به نام میزان سرانه فضا و امکانات یک آموزشگاه منتشر شده است را مطالعه کنید.

بعد از در نظر گرفتن نکات بالا که در پیشرفت و تمایز شما با سایر رقبا بسیار تاثیر گذار می‌باشد به موارد قانونی تاسیس یک آموزشگاه یا موسسه زبان خارجی میرسیم.

مجوزهای قانونی برای تاسیس یک آموزشگاه زبان

بخش دوم: موارد و مسائل قانونی راه اندازی یک آموزشگاه زبان های خارجی

موارد قانونی تاسیس یک آموزشگاه یا موسسه زبان خارجی مرحله دومی است که باید بعد از در نظر گرفتن مسائل شکلی تاسیس یک آموزشگاه زبان مورد توجه قرار داد که در ادامه به آن میپردازیم.

شرایط مجوز تأسیس آموزشگاه زبان

راه اندازی آموزشگاه زبان نسبت به بسیاری کارهای دیگر از نظر پروسه اداری آسان‌تر است و چندان هزینه‌ای هم برایتان نخواهد داشت. در واقع برای گرفتن پروانه تأسیس آموزشگاه نیاز است فرد صاحب امتیاز دارای مدرک لیسانس یا معادل آن باشد و سه سال سابقه تدریس در آموزش وپرورش یا تأییدیه از آموزشگاه‌های خصوصی دیگر داشته باشد. ( ۳سال تمام وقت و ۴ سال پاره وقت)

مرکز صدور مجوز موسسه زبان

  • شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت ارشاد چیست؟
  • شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت علوم چیست؟
  • شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از آموزش و پرورش چیست؟

مراکز مختلفی برای دریافت مجوز آموزشگاه زبان وجود دارد که هر کدام بنا به شرایط ویژه خود امکان تاسیس موسسه زبان یا واگذاری مجوز آموزشگاه زبان یا دریافت نمایندگی آموزشگاه زبان، اجازه مجوز آموزشگاه زبان را فراهم میآورند که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

شرایط واگذاری مجوز آموزشگاه زبان

واگذاری مجوز آموزشگاه زبان

یکی دیگر از روش‌های فعالیت در آموزشگاه زبان بدون پشت سر گذاشتن مراحل دریافت مجوز این است که مدیریت یک آموزشگاه زبان فعال را بر عهده بگیرید. در اینجا دو موضوع مهم وجود دارد؛ ابتدا اینکه باید آموزشگاهی با شرایط واگذاری وجود داشته باشد. دوم اینکه شما شرایط لازم برای مدیریت آموزشگاه زبان را داشته باشید. در این صورت می‌توان طی یک سری مراحل قانونی، آموزشگاه را به شما واگذار کرد. این یکی از ساده‌ترین و کم دردسرترین روش‌ها برای فعالیت در آموزشگاه زبان است.

در شرایطی که یک شرکت یا آموزشگاه قصد تغییر زمینه فعالیت را داشته باشد، معمولا مجوز خود را به منظور خرید، فروش یا اجاره قرار می‌دهد. به منظور واگذاری مجوز آموزشگاه زبان حتما باید یک قراردادی بین طرفین بسته شود. این قرارداد نیز شامل متنی مشخص است. به صورت کلی متن قرارداد واگذاری مجوز آموزشگاه زبان باید در برگیرنده نام و مشخصات واگذارکننده و همینطور نام و مشخصات خریدار باشد. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، محل تولید، صادرهع، ساکن،؛ نام شرکت یا آموزشگاه، شماره تلفن وئ شماره ثبت است. در نهایت نیز باید مبلغ به شکل دقیق به همراه روش پرداخت ذکر شود.

لازم است که قبل از آن حتما نسبت به استعلام مجوز آموزشگاه زبان موردنظر اقدام کنید. برای این منظور، وزارت علوم سامانه‌ی ngp.msrt.ir را طراحی کرده است که از طریق آن می‌توانید از برخورداری آموزشگاه از مجوزهای لازم، آگاه شوید.

شرایط خرید و فروش مجوز آموزشگاه زبان

خرید و فروش مجوز آموزشگاه زبان

خرید و فروش مجوز آموزشگاه زبان چگونه انجام می‌شود؟ شاید برای گرفتن برخی از مجوزها باید زمان زیادی صرف کرد و یا اصلا مجوز آن آموزشگاه به دلیل اشباع آن دیگر صادر نمی‌شود. به همین دلیل افرادی که به دنبال تاسیس آموزشگاه هستند بیشتر تمایل به خرید مجوز و یا شراکت با کسانی که مجوز تاسیس دارند را خواهان هستند. این دسته از افراد به راحتی می‌توانند بعد از خرید مجوز و یا شراکت شروع به کار کنند.

قرارداد خرید مجوز و یا شراکت می‌تواند فقط برای مدت معینی باشد. قیمت مجوز با توجه به مکان آموزشگاه و سابقه و نوع مهارت‌هایی که در آن آموزش داده می‌شود و مدت زمان قرارداد متفاوت است. البته قیمت یک امر توافقی میان فروشنده و خریدار است. اگر شراکت در میان باشد بسته به سود آموزشگاه قیمت تغییر می‌کند.

شرایط اجازه مجوز آموزشگاه زبان

اجاره مجوز آموزشگاه زبان

برخی افراد به هر دلیلی ممکن است به این فکر باشند که به جای پشت سر گذاشتن مراحل اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه زبان اقدام به اجاره آن کنند. اجاره مجوز آموزشگاه زبان اساسا کار غیرقانونی است، زیرا همانطور که در بخش شرایط لازم برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه زبان ذکر شد، فرد متقاضی باید شرایط مشخصی داشته باشد، بنابراین اجاره مجوز در حالت عادی یک کار کاملا غیرقانونی است و در صورت محرز شدن آن، مجوز می‌تواند لغو شود و سایر مراحل قانونی نیز طی شود. اما در بعضی از موارد محدود، تنها در صورتی که فرد دوم دارای شرایط دریافت مجوز باشد، امکان واگذاری مجوز، به صورت قانونی و طی یک روند مشخص وجود دارد.

پس از آن محل آموزشگاه را طبق شرایط گفته شده تعیین کرده و اگر در گروه سنی کودک و نوجوان باشد به آموزش و پرورش و اگر در گروه سنی بزرگسال باشد به وزارت علوم (ممکن است مرجع صدور بنا به اقتضا در هر زمان تغییر داشته باشد) و یا دیگر مراجع صالح صدور مجوز آموزش زبان چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گردشگری و … مراجعه نمایید. در نهایت با تأیید مکان آموزشگاه و پرکردن چند فرم مربوطه بین سه تا شش ماه بعد پروانه فعالیت‌تان صادر می شود. «برای اطلاعات بیشتر به انتهای صفحه بخش نتیجه گیری مراجعه کنید»

معرفی برخی از مراکزی که در سالهای اخیر اقدام به صدور مجوز مینمودند:

  • مجوز برگزاری دوره های آموزشی حیطه “زبان های خارجی” ویژه کارمندان دولت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور – مرکز آموزش مدیریت دولتی
  • مجوز برگزاری دوره های آموزشی حیطه “فن آوری اطلاعات” ویژه کارمندان دولت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور – مرکز آموزش مدیریت دولتی
  • مجوز فعالیت آموزشی در زمینه های کامپیوتر و مدیریت، زبان های خارجی، معماری و فن آوری اطلاعات از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری
  • مجوز فعالیت آموزشی در زمینه های زبان های خارجی و همچنین گرافیک کامپیوتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • مجوز برگزاری دوره صادره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری
  • و …

بعلت احتمال تغییر مراکز صدور مجوز آموزشگاه زبان در طول زمان، سعی شده تا آخرین بروز رسانی ها در حوزه مراجع صادر کننده مجوز در بخش « مراجع صدور مجوز و شکایات آموزشگاه ها » آورده شود.

قانون و آیین نامه اجرایی تاسیس مراکز آموزشی مصوب سال ۹۵

تاسیس آموزشگاه زبان و تاسیس مدرسه غیر دولتی دو مرحله اصلی دارد:
مرحله اول: اخذ موافقت اصولی
مرحله دوم: اجازه راه اندازی از منطقه
در بسیاری از استانهای کشور مرحله اول یا دوم و یا هر دو مرحله به دلیل اشباع بودن مناطق انجام نمی پذیرد.

موادی از قانون:

ماده ۲ـ مدرسه، مرکز پرورشی و مرکز آموزشی غیردولتی طبق تعاریف زیر توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی (مؤسسات آموزشی ـ شرکت تعاونی آموزشی ـ نھادھای عمومی غیردولتی با کارکردھای فرھنگی و آموزشی) یا مشارکت آنھا با دولت مطابق اھداف، ضوابط و دستورالعمل ھای عمومی وزارت آموزش و پرورش در داخل یا خارج از کشور تحت نظارت وزارت مذکور بر اساس این قانون تأسیس و اداره می شود:

  • الف ـ مدرسه: واحد آموزشی و پرورشی که آموزش ھای رسمی را از دوره پیش دبستان تا پایان دوره متوسطه ارائه می کند.
  • تبصره ـ واحدھای آموزشی که بر اساس برنامه ھای مصوب وزارت آموزش و پرورش برای آموزش تمام وقت یا بخشی از موضوعات درسی دوره ھای تحصیلی به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و با ارائه مدرک تحصیلی فعالیت می کنند، مشمول تعریف فوق می باشند.
  • ب ـ مرکز پرورشی: واحدی که در زمینه امور پرورشی و تربیت بدنی فعالیت می کند، از قبیل کانون فرھنگی، تربیتی و ورزشی، اردوگاه دانش آموزی و مرکز مشاوره
  • پ ـ مرکز آموزشی: واحدی که به منظور افزایش توان علمی و تخصصی و یا کسب مھارت ھای فنی و حرفه ای بدون ارائه مدرک تحصیلی رسمی فعالیت می کند، از قبیل آموزشگاه علمی آزاد، آموزشگاه زبان خارجی، آموزشگاه فنی و حرفه ای و کار و دانش

تبصره ۱ـ تنھا مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه علمی آزاد و آموزشگاه زبان خارجی، جھت آموزش افراد زیر بیست سال و مراکز آموزش پیش دبستانی (به استناد مصوبه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرھنگی مورخ ۱۶ /۴ /۱۳۷۷ و مصوبه جلسه ۶۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش مصوب ۲۸ /۱۱ /۱۳۸۲)، وزارت آموزش و پرورش و مرجع صدور مجوز فعالیت ھای آموزشی آزاد در قالب «دوره ھای فراگیری مھارت ھای آموزشی شغلی» به استناد ماده (۵) مصوبه (۴۸۳) شورای عالی انقلاب فرھنگی و ماده (۱۱۱) قانون کار مصوب ۲۹ /۸ /۱۳۶۹ و اصلاحات بعدی آن، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد.

تبصره ۲ـ تعیین شاخصھای آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مھد کودک ھا از حیث آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش و پرورش و صدور مجوز و ارائه برنامه با سازمان بھزیستی کل کشور می باشد. آیین نامه اجرائی این تبصره ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان بھزیستی تھیه می شود و به تصویب ھیأت وزیران می رسد.

ماده ۸ـ متقاضیان تأسیس مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی باید واجد شرایط زیر باشند:

  • الف ـ تابعیت جمھوری اسلامی ایران
  • ب ـ اعتقاد و التزام عملی به مبانی و احکام اسلام، ایمان و برخورداری از حسن شھرت
  • پ ـ التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه
  • ت ـ نداشتن وابستگی به رژیم گذشته یا گروھک ھای منحرف و غیرقانونی
  • ث ـ نداشتن پیشینه کیفری مؤثر
  • ج ـ حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن
  • چ ـ حداقل سی سال سن
  • ح ـ تأھل برای مردان

تبصره ۱ـ در صورتی که مؤسس یا مؤسسان، شخص یا اشخاص حقوقی باشند فرد یا افرادی که به عنوان نماینده ایشان معرفی می شوند باید دارای شرایط مندرج در این ماده باشند.

تبصره ۲ـ مؤسسان اقلیت ھای دینی شناخته شده در قانون اساسی جمھوری اسلامی ایران در صورتی که متجاھر به نقض احکام اسلامی در انظار عمومی نباشند و توسط مراجع رسمی خود که تابع و مقیم ایران ھستند یا نمایندگان مورد تأیید ایشان به وزارت آموزش و پرورش معرفی می شوند.

تبصره ۳ـ مدارس اقلیت ھای دینی فقط مجاز به ثبت نام از دانش آموزان اقلیت ھای دینی ھستند.

نکات مهم قانونی راه اندازی آموزشگاه زبان

  • شخص حقیقی یا حقوقی که پس از طـی مراحـل قـانونی اجـازه تاسـیس آموزشـگاه را از هیات نظارت استان اخذ می‌کند موسس نامیده می‌شوند.
  •  صدور پروانه تاسیس برای شاغلین دولت (به استثنای اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی، پژوهشی در رشته‌های مرتبط فنـی) و همچنـین دسـتگاه هـا، شـرکت‌هـا، موسسات و نهادها و سازمان‌هایی که تمام یا بخشی از امکانات و اعتبارات دولتی را مصـرف مـی‌کننـد، مجاز نمی‌باشد.
  • در صورتی که موسس شخصیت حقوقی غیردولتی باشد بایـد فـردی را بـه عنـوان نماینـده حقوقی به سازمان معرفی کند.
  • به شـخص حقـوقی غیردولتـی در صـورتی اجـازه تاسـیس آموزشـگاه داده مـی‌شـود کـه در اساسنامه آن فعالیت آموزشی، پژوهشی و مشاوره قید شده باشد.
  • صدور اجازه تاسیس آموزشگاه خواهران برای آقایان و بالعکس بلامانع است.
  • دارا بودن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (برای آقایان).
  • داشتن حداقل ۳۰ سال سن.
  • دارا بودن حداقل لیسانس زبان یا معادل آن.
  • دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه آموزشی، فرهنگی تمام وقت یا ۴ سال پاره وقت در موسسات و مراکز آموزشی کـه اساسنامه یـا آئین‌نامه آن بـه تصـویب دسـتگاه‌های دولتی یـا نهادهای رسمی رسیده باشد.
  •  بررسـی صـلاحیت موسـس پـس از تائیـد طـرح تـوجیهی تاسـیس آموزشگاه توسـط هیات نظارت استان (موضوع ماده ۳ این دستورالعمل) انجام خواهد شد.
  • در صورت تغییر یا فوت نماینده شخص حقوقی، نماینــده جدید نیز میبایست تمامی شرایط فوق را دارا باشد.
  • ادامه فعالیت آموزشگاه‌هایی که قبل از تاریخ تصویب اصلاحیه ایـن دسـتورالعمل براسـاس ضوابط و مقررات مربوط تاسیس شده‌اند بلامانع است.
  • نخبگان شامل: برگزیدگان جشنواره‌های کارآفرینی ملی، برگزیدگان مسابقات ملی مهارت (ملی – بین المللی)، برگزیدگان جشنواره خوارزمی، دارندگان الواح درجه یک تـا سـه از سـوی شـورای ارزشیابی هنرمندان و یا کسانی که دارای قابلیت‌ها ویژه‌ای هستند به تشـخیص هیـات نظـارت استان از شمول بندهای ۷، ۸ و ۹ ماده ۱۵ مستثنی می‌باشد.
  • درخواسـت صـدور پروانـه تاسـیس آموزشـگاه و ارائـه مـدارک لازم (موضـوع مـواد ۶، ۷ و ۸ این دستورالعمل) و طی تشریفات قانونی مطابق این دستورالعمل.
  • معرفی مکان و محل مناسب که از لحاظ ایمنی، بهداشتی، تجهیزاتی و وسایل لازم مـورد تائیـد هیات نظارت استان باشد.
  • اخذ مجوز قبل از هرگونه تغییر محل ساختمان آموزشگاه از هیات نظارت استان.
  • ارائه گواهی تائید موقعیت انتظامی محل آموزشگاه از مراجع ذیصلاح نیروی انتظامی (اداره اماکن).
  • پیشنهاد یـک یـا چنـد نـام مناسـب بـرای آموزشـگاه بـه هیـات نظـارت اسـتان جهـت تائیـد یکی از آنها با رعایت موازین ماده ۵۲ این دستورالعمل.
  • معرفی مدیر واجد شرایط برای آموزشگاه به هیات نظارت استان (جهت تائید و صدور ابلاغ).
  • تائید صلاحیت نیروهای شاغل در آموزشگاه (کارکنان اداری، خـدماتی و مربـی) براسـاس مفـاد این دستورالعمل و ضوابط ابلاغی هیات نظارت مرکزی و ارسال اسامی این افراد طی فهرستی بـه هیـات نظارت استان.
  • تبصره ۱: چنانچه عدم صلاحیت عمومی هر یک از کارکنان اداری و خدماتی و مربـی آموزشـگاه توسـط هیات نظارت استان بصورت قطعی احراز و به موسس ابلاغ شود، موسس موظف است ظرف ۱ ماه نسبت به تعیین فرد جایگزین اقدام کند (مدیر و مربی تابع ضوابط و شرایط مربوط خواهند بود).
    تبصره ۲: اشتغال به کار اتباع بیگانه در آموزشگاه منوط به داشتن کارت اقامت و نیز اجازه اشـتغال بـه کار براساس قوانین و مقررات مربوط است.
  • درخواســت درجــه‌بنــدی آموزشــگاه (اعتبارســنجی) و یــا تمدیــد آن مطــابق ضــوابط و مقررات مربوط که به تصویب هیات نظارت مرکزی رسیده است.
  • همکاری با مدیر آموزشگاه در حسن اجرای مقررات و بخشنامه های سازمان.
  • نظارت عالیه بر حسن جریان کلی آموزشگاه.
  • نظارت بر حسن انجام وظایف توسط مدیر آموزشگاه.
  • اقـدام بموقـع و رفـع نارسـایی هـا و حـل مشـکلات در حـدود وظـایف منـدرج در ایـن مـاده که توسط هیات نظارت استان به موسس ابلاغ می شود.
  • ارائه درخواست تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه حداقل ۴ ماه قبل از اتمـام مـدت اعتبـار آن بـه هیات نظارت استان.
  • عقد قراردادکار و پرداخت حقوق و مزایـای مـدیر و مربیـان و سـایر کارکنـان حسـب مـاده ۱۰ و تبصره ۱۳۱ ماده الحاقی به ماده ۷ قانون کار (مطابق نمون برگ پیوست) و بـرای نیروهـای پـاره وقـت در قالب تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون کار و آئین نامه اجرایی آن (مطابق نمون برگ پیوست) به نحـوی کـه مـدت قرارداد در فاصله پایان دوره آموزشی و شروع دوره بعد قرار گیرد.

راه اندازی آموزشگاه زبان

مدیریت و تبلیغات هدفمند آموزشگاه زبان

بعد از انجام تمام مراحل ذکر شده حالا موقع شروع یک کسب و کار هدفمند بصورت تخصصی است. روش های مدیریت آموزشگاه ها در گذشته بسیار سنتی و کم بازده بود و بمرور زمان مضرات خود را به زبان آموز و اساتید و مدیران مجموعه وارد میساخت اما امروزه با متدهای جدید مدیریتی با پلن های درآمدی مختلف میتوان شتاب پیشرفت را تنطیم نمود. پس اگر مسلط به امر مدیریت یک مرکز آموزشی نیستید اولا تلاش کنید تا آموزش های لازم را کسب کنید و یا مدیریت را به یک فرد متخصص بسپارید.

تبلیغات سوخت قطار پیشرفت شماست؛ تمامی کسب و کارها برای بهتر دیده شدن و نمایش کیفیت کار خود نیاز به تبلیغات دارند، حتا شناخته شده ترین برندهای آموزشی هم برای ماندن در راس دید دست به سلاح قدرتمند تبلیغات میشوند. اما باید در اینجا به یک نکته کلیدی اشاره نمود آن هم “تبلیغات هدفمند” آموزشگاه است.

یکی از ویژگی مدیران برتر و متخصص تشخیص و انجام تبلیغات هدفمند و صحیح است. در زمانی نه چندان دور آموزشگاه ها به هر نحو و در هر انبوهی اقدام به تبلیغات مینمودند که بازخورد آن کمتر و اتلاف هزینه و انرژی بیشتری داشت. انواع مختلف تبلیغات کاغذی با کیفیت نامناسب و حجم زیاد، تبلیغات بیلبوردی و بنری بی نتیجه، تبلیغات در بستر فضای مجازی و وب بصورت کاملا غیر تخصصی و دیگر موارد که منجر به هدر رفتن سرمایه میشد.

امروز بستر اصلی تبلیغات بر پایه تبلیغات در بستر وب و فضای مجازی و یا محیطی مناسب سوار است و این حسابگری از چند جهت مفید به فایده است اول جلوگیری از هدر رفتن بی نتیجه سرمایه دوم سرعت بخشیدن به روند پیشرفت و سوم بهتر شدن کیفیت آموزش و خروجی ها که خود یکی از بزرگترین روشهای کسب مشتری است.

ما به شما یند پیشنهاد طلایی برای راه اندازی یک کسب و کار هدفمند را ارائه خواهیم داد.

  • طراحی دکوراسیون خارجی و داخلی معقول و مناسب برای آموزشگاه
  • استفاده از اساتید درجه یک
  • راه اندازی یک وبسایت
  • راه اندازی اینستاگرام و کانال تلگرام برای اطلاع رسانی و آموزش
  • تبلیغات هدفمند در وبسایت های تخصصی چون ایران آموزشگاه
  • تبلیغات رپورتاژی
  • تبلیغات بیلبوردی و کاغذی در حد متعارف منطقه ای

ما برای تبلیغات پیشنهادهای ویژه ای داریم، با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶ محمد سامان

بهترین روش راه اندازی آموزشگاه زبان

فراهم کردن مکان و ساختمان مناسب شاید مهم‌ترین اقدام در راستای راه‌اندازی آموزشگاه زبان باشد. یکی از اقداماتی که در طول بررسی درخواست مجوز آموزشگاه زبان و صدور پروانه‌ی کسب انجام می‌شود، بازدید از محل راه‌اندازی کلاس است. به این منظور کارشناسان ادارات اماکن و مرجع صادرکننده‌ مجوز اعم از وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم این بازرسی‌ها را در زمان مقرر و قبل از صدور مجوز راه‌اندازی انجام می‌دهند. قوانین و شرایط مشخصی هستند که در این زمینه تدوین یافته و باید به آنها توجه داشته باشید.

مهم‌ترین این قوانین شامل موارد زیر هستند:

  • فاصله قانونی از دیگر آموزشگاه‌های زبان. این فاصله، با توجه به شهر و حتی منطقه‌ شما می‌تواند متفاوت باشد
  • استقلال و تک‌منظوره بودن ساختمان آموزشگاه
  • قرارداد حداقل ۳۶ ماهه برای ساختمان‌های استیجاری
  • امکان ایجاد حداقل هشت کلاس با ظرفیت ۱۴ تا ۱۸ فراگیر زبان
  • برخورداری از میز و صندلی، سیستم صوتی، تخته سیاه یا وایت‌برد و نور کافی
  • تعریف قسمت پذیرش، ثبت نام آموزشگاه زبان، اتاق مدیریت و نمازخانه
  • بهره‌مندی از سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، امن و کافی
  • برآورده کردن استانداردهای اداره‌ اماکن
  • برخورداری از تلفن ثابت و اینترنت
  • حضور ساختمان در خیابان اصلی یا محدوده مجاز

شرایط کارکنان آموزشگاه زبان

در زمان ثبت درخواست مجوز آموزشگاه زبان باید مشخصات و صلاحیت کارکنان خود را نیز به تایید سازمان آموزش و پرورش و هیئت‌های مربوطه برسانید. بعد از تایید صلاحیت موسس آموزشگاه، باید فردی به‌عنوان مدیر آموزشگاه معرفی شود. همچنین نام و مشخصات مدرسان نیز باید به ادارات مربوطه ارائه شده و آن‌ها نیز باید دارای مجوز تدریس باشند. صلاحیت دیگر افراد شاغل در رده‌های اداری و خدمات نیز به همین‌ترتیب باید تایید شود. وظیفه‌ ارسال لیست و انجام هماهنگی‌ها بر عهده مدیر آموزشگاه است.

همچنین درصورت رد صلاحیت هر کدام از مربیان، کارمندان یا کارکنان، موسس یا مدیر موظف است در مدت زمان حداکثر ۳۰ روز، فرد جایگزین را معرفی کند. استخدام اتباع خارجی در هر یک از سمت‌های مربی‌گری، اداری یا خدماتی اگر فرد موردنظر دارای کارت اقامت و مجوز کار باشد، بلا مانع است.

مجوزها و شرایط راه اندازی آموزشگاه آنلاین زبان

در صورتی که مجوز راه‌اندازی آموزشگاه زبان به‌صورت حضوری را دریافت کرده باشید، می‌توان گفت که کارتان برای راه‌اندازی سایت کلاس آنلاین نیز آسان است. امروزه آموزش آنلاین زبان انگلیسی با توجه به مزایایی مانند جذب فراگیر بدون محدودیت جغرافیایی، کاهش محدودیت‌های زمانی، کاهش هزینه‌های آموزش برای طرفین و بازدهی بالا، طرفداران زیادی دارد.

برای راه‌اندازی سایت آموزشگاه زبان خود به مجوز وزارت ارشاد که توسط سایت ساماندهی به آدرس Samandehi.ir ارائه می‌شود نیاز دارید. همچنین در اینجا به دریافت مجوز آموزشگاه زبان از فنی حرفه‌ای هم نیاز خواهید داشت و باید مدارک خود را در سامانه‌ای که در وب‌سایت این سازمان طراحی شده است، بارگذاری کنید. در مراحل بعدی نیز بازدیدهای لازم از سوی کارشناسان این سازمان به عمل آمده و مراحلی مشابه دریافت مجوز آموزشگاه زبان حضوری طی می‌شود.

اگر قصد فروش دوره را در وب‌سایت آموزشگاه خود داشته باشید باید مجوزهای زیر را نیز تهیه کنید:

  • مجوز فروش آثار آموزشی در قالب لوح فشرده از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد
  • نماد اعتماد الکترونیک از سایت enamad که متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت است
  • مجوزهای حوزه‌ نشر (درصورت لزوم) از وب‌سایت saramad.ir متعلق به وزارت ارشاد

چکیده کلام برای راهنمایی دریافت مجوز آموزشگاه زبان

ملاحظه فرمودید که روش تاسیس آموزشگاه زبان دارای مراحل شکلی و قانونی است که در هنگام اقدام باید رعایت شود. برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه زبان فاکتورها و مراحل گوناگونی دخیل هستند که از آن جمله میتوان به عناصر “شکلی” چون: مشخص کردن حد و حدود فعالیت، فعالیت مستقل یا نمایندگی، مشخص کردن نوع زبان تدریسی و روش تدریس و مکان تاسیس آموزشگاه اشاره نمود؛ مضاف بر آن باید به نظامات “قانونی” تاسیس آموزشگاه چون: مرجع دریافت جواز آموزشگاه زبان و شرایط قانونی تاسیس آموزشگاه زبان نیز توجه داشت.

نکته مهم:

برای گرفتن پروانه تأسیس آموزشگاه زبان نیاز است فرد صاحب امتیاز دارای مدرک لیسانس زبان باشد و سه سال سابقه تدریس در آموزش‌ و پرورش یا تأییدیه از آموزشگاه‌های خصوصی دیگر حداقل ۲۸ سال سن داشته باشد. سپس محل آموزشگاه را تعیین کرده و اگر در گروه سنی کودک و نوجوان باشد به آموزش‌ و پرورش و اگر در گروه سنی بزرگسال باشد به وزارت ارشاد (مشاهده آخرین تغییرات) مراجعه نماید. همچنین مربی برای آموزش باید دارای کارت صلاحیت آموزش باشد که توضیحات آن را در «اینجا» مطالعه کنید.

نکات مهم برای دریافت مجوز آموزشگاه زبان انگلیسی

آموزش و پرورش طبق قانون ۴۸۳ شورای انقلاب فرهنگی فقط میتواند به آموزشگاه‌های مجوز بده که کتاب‌های آموزش و پرورش را طبق سرفصل مصوب آموزش و پرورش درس میدهد. (فقط برای تجدیدی و تقویتی و کنکور و این موارد)

برای دریافت مجوز برای آموزش دوره‌های مکالمه و آیلتس و تافل که برای بزرگسال سازمان فنی و حرفه ای دوره هایی را تحت عنوان آموزشگاه گردشگری تعریف کرده که می توانید از طریق دریافت مجوز آموزشگاه گردشگری به طرق خاص فعالیت کنید. (دوره هایی که دقیق برای مکالمه یا رایتینگ و ریدینگ تعریف شدن است)

ضمنا میتوانید از آموزشگاه های زبانی که مجوز آموزش و پرورش را دارند و کتاب های غیر درسی آموزش و پرورش را که طبق سرفصل آموزش و پرورش نیست درس میدهند شکایت کنید، زیرا باید شما را به آموزشگاه معرفی کنند.

امیدواریم که مطالب بیان شده برای پیشبرد اهداف شما موثر واقع شود و راه پیش روی شما را برای راه اندازی یک شغل مناسب و مفید فرهنگی روشن کرده باشد.

شرایط تاسیس آموزشگاه زبان

تاسیس آموزشگاه زبان مانند هر کسب و کار دیگری شرایط خاص خود را دارد و شما برای انجام این کار باید این شرایط را در نظر داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید می‌توانید این کار را انجام دهید ما در زیر شرایط تاسیس آموزشگاه زبان را به طور کامل برای شما بیان کردهایم.

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد داشتن به یکی از ادیان رسمی در قانون جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن حداقل ۳۰ سال سن
  • داشتن تجربه کاری ۲ سال بهصورت تمام وقت یا ۴ سال بهصورت نیمه وقت در زمینه آموزش زبان
  • برخورداری از صلاحیت اخلاقی، فرهنگی و سیاسی
  • نداشتن هیچ‌گونه سوءسابقه
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و الکل
  • برخورداری از سلامت جسم و روان
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
  • لزوم شرط تأهل برای آقایان
  • داشتن برگ معافیت سربازی یا کارت پایان خدمت

وام تاسیس اموزشگاه زبان چقدر است و چگونه می‌توانم بگیرم؟

وام تاسیس اموزشگاه زبان بین ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که مدت زمان بازپرداخت آن ۴۸ ماهه بوده و سود ۵ درصد از آن می‌گیرند. شما برای دریافت این وام لازم است تا به سایت irankarfa.is که متعلق به سازمان فناوری و اطلاعات ایران است مراجعه کنید. علاوه بر این اگر تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد باشید، وام‌های دیگری نیز ممکن است به شما تعلق بگیرد.

شما با داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانید از تسهیلات و وام آن تا سقف ۳۰ میلیون تومن برای خرید تجهیزات آموزشگاه زبان استفاده کنید. گاهی اوقات سازمانهای آموزش و پرورش، گردشگری و فرهنگ و ارشاد هم برای حمایت از تاسیس آموزشگاههای زبان وامهایی در نظر میگیرند که شما میتوانید اطلاعیههای آن را دنبال کنید تا اگر شرایط دریافت دارید این وامها را بگیرید.

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه زبان

شما برای تاسیس آموزشگاهتان علاوه بر داشتن شرایط گفته شده نیاز است تا مدارک آن را نیز داشته باشید. مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه زبان شامل موارد زیر است:

برگ درخواست کتبی تاسیس آموزشگاه

فرم‌های طرح آموزشگاهی و درخواست موافقت

  • اصل شناسنامه مؤسس و کپی از تمام صفحات آن
  • اصل کارت ملی مؤسس و کپی آن
  • کپی کارت پایان خدمت یا معافیت
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی مؤسس
  • گواهی سابقه کاری مؤسس
  • یک قطعه عکس مؤسس یا مؤسسین آموزشگاه

قیمت مجوز آموزشگاه زبان چقدر است؟

قیمت مجوز آموزشگاه زبان با توجه به اطلاعاتی که در سایت درگاه مجوز ملی قید شده است ۱.۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ است که این قیمت می‌تواند در طی زمان تغییر کند.

نویسنده: محمد ابراهیمی آزاد

پرسش و پاسخ درباره دریافت مجوز آموزشگاه زبان

آیا میتوان مجوز آموزش در یک شهر را در شهر دیگری نیز استفاده کرد؟

خیر، مجوز هر شهر ویژه آن شهر و حوزه است و امکان آن وجود ندارد.

آیا امکان خرید یا اجاره مجوز آموزشگاه زبان وجود دارد؟

قاعدتا خیر، زیرا مجوز هر آموزشگاه بنا بر شرایط مدیر و اقدام کننده آن صادر میگردد. البته در صورتیکه مرجع صالح برای صدور مجوز در آن حوزه تشخیص دهد، و فرد درخواست کننده شرایط لازم را داشته باشد امکان انتقال مجوز به دیگری وجود دارد. همینطور بنظر در مورد اجاره مجوز شخص دیگر هم مواردی مشاهده شده است.

آیا با داشتن مدرک آیلتس و تافل میتوان آموزشگاه زبان تاسیس کرد؟

ظاهرا خیر، شما برای تاسیس آموزشگاه زبان نیاز به مدرک لیسانس زبان دارید.

برای مجوز تاسیس موسسات خارجی و نمایندگی های خارجی باید چکار کرد؟

در مورد تاسیس یا دریافت مجوز کار موسسات و مراکز آموزشی خارجی در ایران شرایط ویژه ای وجود دارد و شروط اساسی لحاظ شده است که بصورت مفصل در مقاله ای مجزا به آن پرداخته ایم. پیشنهاد ما مطالعه این مطلب است.

اخذ مجوز موسسات خارجی در ایران

آیا برای تاسیس آموزشگاه نیاز هست ملک خریداری شود؟

مسلما خیر. اما مالکیت ملک برای اعتبار و اطمینان به آموزشگاه بسیار موثر است.

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه زبان چیست؟

مدرک لیسانس زبان یا معادل آن کافیست.

مدرک لیسانس از دانشگاه پیام نور برای اخذ مجوز معتبر است؟

بله مدرک لیسانس زبان یا معادل آن از هر دانشگاهی کافیست.

برای شکایت از آموزشگاه های زبان باید چیکار کنیم؟

برای شکایت از آموزشگاه ها باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

نکته اول:

توجه داشته باشید که در هنگام ثبت نام در مراکز آموزشی موارد زیر را مشخص کرده و در ابتدا با آموزشگاه به توافق برسید و در فرم ثبتنام ذکر نمایید.

مشخصات کامل دوره ی آموزشی چون: ۱- نوع دوره آموزشی ۲- مدت و ساعات آموزشی ۳- اساتید آموزشی دوره ها ۴- محل آموزش ها ۵- هزینه دوره ها ۶- نوع و مرجع صدور مدرک بعد از اتمام دوره

نکته دوم:

افراد برای اعلام شکایات خود در هر استان باید برای اعلام شکایات خود به اداره مربوطه در همان استان مراجعه نمایند تا سلسله مراتب جهت شکایات رعایت شود. مثلا شخصی که از آموزشگاه موسیقی در کرج شکایت دارد باید به اداره فرهنگ و ارشاد استان البرز مراجعه نماید.

نکته سوم:

مجموعه های بزرگ آموزشی دارای واحد شکایات در شعب مرکزی می باشند که بصورت مستمر برای ارزیابی کیفیت شعب خود در حال فعالیت هستند و رسیدگی به شکایات از طریق خود مجموعه ها با سرعت بیشتری صورت میپذیرد. پس در ابتدای کار بهتر است برای شکایت خود ۱- به مدیر آن شعبه مراجعه کنید و ۲- به واحد شکایات آن برند آموزشی مراجعه کنید تا سلسله مراتب رفع مشکل بدرستی انجام شود و در انتها اگر نتیجه ای حاصل نشد ۳- به مراجع شکایت ذکر شده در این مطلب مراجعه شود. مجموعه های آموزشی میتوانند برای ارتقا سطح کیفی شعب تلفن بخش شکایات خود را از بخش نظرات برای ما ارسال نمایند تا در مطلب عنوان شود.

نکته چهارم:

در صورت فسخ یا عدم شرکت در کلاس ها توسط شما امکان بازپس گیری و یا جابجایی کلاس ها بصورت عادی ممکن نیست.

مشاوره تبلیغات آموزشگاه

مشاوره تبلیغات آموزشگاه

مسلما یکی از راه های رشد یک مجموعه تبلیغات است. با گذر زمان و تغییر ذائقه مخاطبین تبلیغات نسل قدیم بازدهی زیادی ندارند. شما برای تبلیغ موثر آموزشگاه خود باید از روش های نوین و کاملا هدفمند استفاده کنید تا مدیریت در سرمایه و زمان را داشته باشید. ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزش کشور، تجربه بالایی در شناسایی تبلیغات هدفمند را داریم. همینطور بعنوان یک سایت تخصصی فعال در زمینه مراکز آموزشی و آموزشگاه ها بهترین و هدفمند ترین جایگاه های تبلیغاتی را در اختیار داریم. برای مشاوره در امر تبلیغات از طریق واتساپ یا تلفن در ارتباط باشید.

تلفن تماس برای مشاوره تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

ارسال پیام در واتساپ برای تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

۸۹ دیدگاه

  • سلام
    بابت توضیحات کاملتون ممنونم
    یک سوال برای من پیش آمده
    با توجه به این مطلب
    صدور پروانه تاسیس برای شاغلین دولت (به استثنای اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی، پژوهشی در رشته‌های مرتبط فنـی) و همچنـین دسـتگاه هـا، شـرکت‌هـا، موسسات و نهادها و سازمان‌هایی که تمام یا بخشی از امکانات و اعتبارات دولتی را مصـرف مـی‌کننـد، مجاز نمی‌باشد.
    آیا بنده که کارمند رسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم نمی توانم برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان اقدام کنم؟
    ممنونم

  • سلام
    آیا امکان داره دو تا آموزشگاه زبان با یک اسم در سطح یک شهرستان ثبت بشن؟
    اگه خیر چطور باید اقدام به حل موضوع یا درصورت لزوم طرح شکایت نمود؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • باسلام وعرض ادب…خداقوت
    بنده ۲ تاسوال داشتم از خدمت شریفتون ممنون میشم راهنمایی کنین
    ۱-برای تاسیس موسسه چند زبانه مانند(انگلیسی-ترکی استانبولی) چه شرایطی لازمه ؟
    ۲-آیا معدل لیسانس برای تاسیس آموزشگاه مهم است ؟
    باتشکر..

    • سلام باران عزیز
      ۱- بنظر محدودیتی در آموزش زبان نیست مگر آزمون های بین المللی مثل آیلتس که از مرجع صالح خودش باید مدرک آموزش گرفته بشه.
      ۲- بنظر ملاک نیست.
      برای آطلاعات بیشتر با شماره مرکز مشاوره داخل صفحه تماس بگیرید.

    • درود بر شما
      بنظر میرسه امکانش باشه چون T.T.C. شاید بعنوان معادل لیسانس تلقی بشه. اطلاعات بیشتر رو باید از غمرجعی که میخاهید اقدام کنید جویا بشید. در دوره های مختلف شرایط گوناگونی دارن.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام ببخشید من دبیر زیست شناسی و کارمند آموزش و پرورش هستم میخواستم بپرسم به من مجوز تاسیس آموزشگاه داده میشه یا حتما باید مدرک زبان داشته باشم ؟؟

  • سلام روز خوش تمامی هزینه ها برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان جمعا چقدر هستش؟ آیا امکانش وجود داره که آموزشگاه زبان برای کودکان و کلاس زبان برای بزرگسالان در یک آموزشگاه باشه؟ مجوز میدن؟

    • درود بر شما
      هزینه های جاریه مثل اجاره مکان آموزشگاه در هر سال متغیر است اما هزینه های ثبت زیاد نیست. مجوز آموزش زبان کودکان و مجوز آموزش زبان بزرگسالان هر کدام مجزا است و برای دریافت مجوز آموزشگاه زبان کودکان به آموزش و پرورش و مجوز آموزشگاه زبان بزرگسالان به فرهنگ و ارشاد یا آموزش عالی مراجعه فرمایید. بعد از دریافت هر مجوز میتوانید آموزشها را در یک مکان انجام دهید.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • با سلام و احترام آیا آموزشگاه فنی و حرفه ای مجاز به برگزاری کلاس زبان انگلیسی میباشد یا خیر؟در صورت تخلف اگر نهاد مربوطه و حراست فنی و حرفه ای رسیدگی نکند باید به کجا شکایت را ثبت و پیگیری کرد؟ پیشاپیش از بذل توجه شما سپاسگزارم

    • درود بر شما
      ممکن است آموزشگاهی بنا برنیاز از مرجعی (مثل شهرداری، آموزش عالی، گردشگری و …) مدرکی برای آموزش زبان داشته باشد. در صورت دارا بودن مجوز هر آموزشگاهی امکان آموزش را دارد. همانطور که در مطلب گفته شد برای شکایت از هر آموزشگاهی در هر حوزه آموزشی باید به مرجع صادر کننده آن آموزشگاه مراجعه کرد. برای اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مشاهده کنید.
      مرجع صالح برای رسیدگی شکایت از آموزشگاه
      موفق باشید.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

      • اجازه مجوز آموزشگاه زبان یک کار عادی هست و خیلی از مجموعه ها مجوزشون رو اجاره میدن. من خودم هم یکسال هست مجوز یه موسسه زبان رو اجاره کردم و در حال فعالیت هستم.

  • درود قربان. شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت ارشاد چطور هست؟ لطفا راهنمایی کنید و لطفا بگید هزینه و قیمت مجوز آموزشگاه زبان چقدر هست

    • درود بر شما
      بزودی مطلبی جامع در مورد نحوه اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت علوم و شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از آموزش و پرورش و همینطور هزینه و قیمت دریافت مجوز آموزشگاه زبان به مطلب اضافه خواهد شد.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام و عرض ادب. لطفا بفرمایید شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت علوم چی هست؟ و همینطور قیمت مجوز آموزشگاه زبان چقدر هست؟

    • درود بر شما
      بزودی مطلبی جامع در مورد نحوه اخذ مجوز آموزشگاه زبان از وزارت علوم و شرایط اخذ مجوز آموزشگاه زبان از آموزش و پرورش و همینطور هزینه و قیمت دریافت مجوز آموزشگاه زبان به مطلب اضافه خواهد شد.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام
    برای تدریس اتباع غیر ایرانی فقط کارت اقامت و اجازه اشـتغال بـه کار لازمه؟
    درمورد اقامت، کارت آمایش کافیه؟
    شرایط دیگه یی نداره؟

  • سلام. مطلبتون رو خوندم یه سوالی برام پیش اومد که قضیه خیلی مهمه. من یه آموزشگاه زبان میشناسم، که مدیرش یه خانم ۲۴ ۲۵ سالیه، مکان آموزشگاهش هم ثابت نیست دائم در حال تغییره. الان من با ایشون مشکل برخوردم چجور رسیدگی کنم؟ الان آخرین جایی هم که اومده نه تابلو داره نه مشخصه آموزشگاه زبانه. خواهشا سریع پاسخ بدین قضیه خیلی خیلی فوریه

    • درود بر شما
      برای تاسیس یک آموزشگاه باید مدارک مورد نظر برای گرفتن مجوز رو داشته باشید، برای مثال اگر فردی دارای هنر مکانیکی باشد اما در آموزشگاه فنی و حرفه ای و دوره مکانیک شرکت نکرده و دیپلم و گواهینامه فنی و حرفه ای را دریافت ننموده باشد امکان دریافت مجوز کار نخواهد داشت.

  • سلام. وقت به خیر. ما به اداره ی آموزش و پرورش شهرمون مراجعه کردیم، گفتند برای تاسیس آموزشگاه ، حداقل ٣٠ سال سن باید داشته باشی.۲۸ سال درسته یا سی سال؟ لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام وقت بخیر .خداقوت .برای تاسیس آموزشگاه چندزبانه چه شرایطی لازم هستش ایا بامدرک لیسانس آموزش زبان میتوان موسسه اموزش زبان انگلیسی و ترکی استانبولی تاسیس کرد ؟؟واینکه ایا مدرک لیسانس دانشگاه های غیرانتفاعی مورد قبول هستش درتاسیس ؟تشکر از شما

  • سلام در شرایط ذکر شده چندین ایراد وجود دارد از جمله اینکه اعلام شده با هر مدرکی میتوان آموزشگاه تاسیس کرد مثل اینکه نفر با مدرک مهندسی از نظام پزشکی مجوز کار بگیرد یا بالعکس بایستی فقط این مجوز به دارندگان فوق لیسانس زبان انگلیسی داده شود ضمنا در کشور ترکیه برای ثبت شرکت بایستی ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری کرد بهتر است مبلغی مثلا ۱۰۰ میلیون تومان برای این موضوع در ایران اختصاص داده شود.

  • سلام. من متولد ۷۱ هستم، آیا میتونم برای گرفتن مجوز از آموزش پرورش اقدام کنم؟ چون اینجا نوشتین حداقل ۲۸ سال سن ولی من که شخصا پرسیدم گفتن حداقل ۳۰ باید باشم. لطفا راهنماییم کنین

  • سلام ، چرا اطلاعات نادرست می دهید اموزش زبان بزرگسال ارتباطی با ارشاد ندارد . مردم را گمراه نکنید اطلاعات خود را بروز کنید

    • با سلام و درود
      با تشکر از شما برای عنوان کردن این مورد به استحضار میرسانیم که در گذشته این امکان وجود داشت که در بخش شکایات نیز اشاره شده است و اطلاعات (گمراه کردن) اراده شده در کمال صحت میباشند، مراکز فعال دیگری نیز به طرق مختلف در حال صدور مجوز هستند.
      با سپاس

    • درود بر شما
      با تشکر از اظهار لطف شما، متاسفانه اطلاع دقیقی از این موضوع بدست نیاوردیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره مرکز تلفن قرار گرفته در سایت تماس حاصل فرمایید.
      با سپاس

  • سلام
    اگه آموزشگاهی در برگه ثبت نام گفته باشه که امکان کنسل کردن و جابجایی وجود نداشته باشه ولی کلاسی که برگزار می‌کنه با اونی که تو تبلیغات و سایت و ثبت نام حضوری گفته مغایرت داشته باشه، همچنان میتونیم درخواست کمیلی داشته باشیم؟
    مثلاً در مورد رزومه استاد یا مدت کل دوره یه چیزی گفته باشم ولی در عمل یه چیز متفاوت انجام بدن

    • درود بر شما
      این یک مسئله حقوقی هست و طبق اطلاع ما هر فرد یا شخص یا موسسه ای اگر شرایطی رو ارائه میده ( که مخالف با اصول کلی قوانین مرجع صادر کننده مجوز نباشه – چه قانونی چه شرعی) باید طبق اون شرایط خدمات رو ارائه بده. ذکر شرایطی که در ابتدای کار در قرارداد کتبی انجام شده لازم الاجراست.
      مصالحه بهترین گزینه ست
      موفق باشید

  • سلام وقتتون بخیر، ببخشید با مدرک لیسانس غیر مرتبط و دو فوق لیسانس مرتبط (مترجمی و آموزش زبان انگلیسی) امکان دریافت مجوز هست؟ و اینکه اقایونی که مدرک پایان خدمت ندارن امکانش هست برای مجوز اقدام کنند؟

  • سلام بنده مهندسی کامپیوتر دارم گرایش نرم افزار و مدرک آیلتس که حدودا ۸ سال هم تو آموزشگاه دارم تدریس میکنم میتونم اقدام کنم برای تاسیس آموزشگاه؟

    • درود بر شما
      مراتب و شرایط مذکور برای دریافت مجوز آموزشگاه زبان در متن ذکر شده است. برای مشاوره بیشتر به مرکز مشاوره ی ذکر شده در متن آگهی مراجعه کنید تا روش های دیگر را نیز به شما مشاوره دهند.
      با سپاس

    • درود بر شما
      همانطور که در مطلب گفته شد باید بصورت جداگانه به آموزش و پرورش و وزارت ارشاد مراجعه کرده و مراتب صدور مجوز رو جویا بشید چرا که در بسیاری از موارد ممکن هست که صدور مجوز متوقف شده باشه و شما مجبور باشید تا حق امتیاز فرد دیگری رو اجاره کنید.
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات آموزشگاه های زبان های خارجی

      • سلام. خیلی ممنون از راهنمایی هاتون. یه سوال داشتم. اگه کسی مدرک لیسانسش یه چیز دیگه باشه ولی مدرک تافل و ائلس داشته باشه میتونه اموزشگاه بزنه ؟

          • سلام وقت بخیر،
            ممنون از مطلب مفید تان.
            سوالی که داشتم اینه که بنده ۲۷ سال دارم (مرد هستم) و دانشجوی دکتری ادبیات انگلیسی هستم و با امتیاز استعدادهای درخشان و بدون کنکور وارد دوره دکتری شدم و در دوره ارشد هم تندیس دانشجوی منتخب دریافت کردم. آیا شرط “متأهل بودن” و “حداقل ۳۰ سال سن” بنا به شرایط بنده قابل تبصره و چشم پوشی هست یا خیر؟

            با تشکر

            • درود بر شما
              آرزوی موفقیت داریم براتون. قاعدتا خیر. نظامان دریافت مجوزها با نظامات دانشگاهی و آکادمیک متفاوت هست. ولی میتونید از اداره فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش و یا آموزش عالی پرسجو کنید که آیا با همچین شرایطی مجوز ارائه میدن یا خیر. راه برای استثنائات هست. همینطور میتونید با شماره های مشاوره داخل متن تماس بگیرید.
              ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • با سلام و تشکر از اطلاعاتتون. آیا مدرک لیسانس باید زبانهای خارجی باشد یا مدارک دیگر هم در صورت سابقه تدریس قابل قبول هستند؟ ممنون

    • درود بر شما
      تشکر بابت اظهار نظر شما
      اصولا آموزشگاه های زبان در قالب یک آموزشگاه فعالیت دارند و یک آموزشگاه محلی برای آموزش، محلی برای استراحت، محلی برای اساتید یا مدیریت و کادر خدماتی نیاز دارد تا کیفیت آموزش بهتری داشته باشد. طبق اطلاع ما نمیتوان بصورت ثابت متراژ خاصی برای این موضوع در نظر گرفت.
      با سپاس ایران آموزشگاه مرجع و بانک اطلاعات آموزشگاه های زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *