بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر


بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر

اگر از روی سهل‌انگاری، تنبلی یا عدم اعتماد به نفس، یادگیری زبان انگلیسی را هیچ‌وقت آغاز نکرده باشید، طبیعتا جزو آن دسته از افرادی قرار می‌گیرید که سطح زبان انگلیسی آن‌ها عملا «صفر»‌ است. این دسته از افراد همیشه درگیر پیدا کردن منبع یا استادی مناسب جهت شروع یادگیری زبان انگلیسی از سطح صفر هستند. یعنی تمایل دارند کسی پیدا شود و از «ب»‌ بسم‌الله تا بی‌نهایت را به آن‌ها آموزش دهد.

معمولا این افراد تا در موقعیت‌های ضروری قرار نگیرند، سراغ یادگیری زبان نمی‌روند. حتی اگر بهترین استاد را از منهتن یا بریتانیا پیدا کنی، آن استاد را با او هم‌خانه کنی تا زبان انگلیسی را لقمه کند و در دهانش قرار دهد،‌ باز هم زیر بار یادگیری نمی‌رود. اما کافی است کسی که کمی به زبان انگلیسی تبحر دارد را پیدا کند و از او بپرسد :« چیکار کنم زبانم خوب شود؟».شما حتی اگر لقمه را بجوید و در دهانشان بگذارید، باز هم آن را بیرون پرت می‌کنند و به عبارتی «سرکارتان می‌گذارند».

در حقیقت یادگیری زبان انگلیسی اینگونه پیش نمی‌رود و باید با عزم و اراده‌ی قبلی به سراغش بروید. در ادامه شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم تا بالاخره از سطح صفر فاصله بگیرید.

  1. لبخند بزنید و نفس بکشید

مهم نیست که سطح انگلیسی شما چه باشد، اعتماد به نفس بسیار مهم است. لبخند زدن هنگام صحبت به زبان انگلیسی باعث می‌شود که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. حتی ممکن است به شما در پیدا کردن دوستان جدید کمک کند. حین صحبت کردن، نفس کشیدن را فراموش نکنید. اگر وسط صحبت‌هایتان گیر کردید و نمی‌دانستید که چه بگویید،  فقط مکث کنید و نفس بکشید. طولی نمی‌کشد که کلمه‌ی بعدی را به خاطر خواهید آورد. این مشکل بسیاری  از کسانی است که اعتماد به نفس کافی ندارند و به خاطر تنش موجود در کلاس‌های آموزشی، هیچ‌وقت سراغ یادگیری زبان نمی‌روند.

  1. مثال‌ها را با واژگان حفظ کنید

فقط لیست کلمات را حفظ نکنید. حفظ کردن ساده‌ی لغت که به دردی نمی‌خورد. چون به زودی تمام آن‌ها را فراموش خواهید کرد. پس حتما کلمات را در مثال‌های مختلف یاد بگیرید. اگر قرار است مرتبا آن جزوه را مرور کنید می ‌توانید ابن  مثال‌ها را روی فلش کارت بنویسید و مرتبا با آن‌ها تمرین داشته باشید. سعی کنید برای مثال از جمله‌های خنده‌دار یا موضوعاتی که به زندگی شما مربوط می شود استفاده کنید تا هم خنده‌دار شوند هم در ذهن شما باقی بمانند.

  1. گوش کنید تا یاد بگیرید

هنگام گوش دادن به رادیو ، اخبار یا فیلم‌های انگلیسی، به آنچه می شنوید توجه کنید. همیشه یک دفترچه یادداشت برای نوشتن عبارات جدید کنار خود نگه دارید و از معلم یا استاد خود در مورد آنچه که نمی‌فهمید، سوال بپرسید. اصلا ایرادی ندارد که گاهی سوالاتتان را به زبان مادری بیان کنید. اینگونه استاد شما نکته‌ای را که نفهمیده‌اید، به خوبی توضیح می‌دهد. یادگیری از دنیای واقعی باعث می‌شود زبان انگلیسی شما از یادگیری از طریق یک کتاب درسی طبیعی‌تر شود.

  1. عضلات دهان خود را ورزش دهید

حتما در زبان انگلیسی صداهایی وجود دارد که برای ادای آن‌ها باید شکل  لب و دهان خود را تغییر دهید (به عمل جراحی نیازی نیست!). خوب این حالت در زبان فارسی وجود ندارد. برای اینکه به خوبی بتوانید هر صدایی را تلفظ کنید، باید عضلات موجود در فک و دهانتان را نرمش دهید. در خانه با صدای بلند و واضح تمرین کنید و سپس آن را ضبط کنید تا مطمئن شوید که به درستی این کار را انجام داده‌اید.

  1. یک کلاس زبان خوب ثبت نام کنید

بعد از اینکه حسابی روحیه‌ی خود را ساختید و به این نتیجه رسیدید که برای اهداف جدی‌تر، به کمک یک راهنمای حرفه‌ای  نیاز دارید، می‌توانید در یکی از بهترین آموزشگاه زبان تهران ثبت نام کنید. در این میان می‌توان به آموزشگاه زبان ایرانمهر اشاره کرد. این آموزشگاه زبان با بیش از شانزده سال سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی آموزش زبان، سعی می‌کند شما را در این مسیر همراهی کند. موسسه زبان ایرانمهر ۲۲ شعبه‌ی مختلف دارد که امکان دسترسی به کلاس‌ها را برای ساکنین اهل تهران و کرج راحت‌تر کرده است. علاوه بر این، در موسسه زبان ایرانمهر از اساتید حرفه‌ای، معتبر و برجسته‌‌ای استفاده می‌شود تا زبان انگلیسی (و حتی سایر زبان‌های خارجی) به بهترین شکل آموزش داده شود.

علاوه بر این، در این آموزشگاه دوره‌های مختلف آموزشی از جمله دوره ‌های آیلتس هم برگزار می‌شود و در کنار خدمت حضوری، به وب‌سایت و صفحه‌ی اینستاگرام بزرگی مجهز است که به صورت رایگان مطالب مختلف و کاملا مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

سخن آخر

همیشه به یاد داشته باشید، زبان انگلیسی این روزها از اعتبار و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دیگر کسی نمی‌تواند و نباید بگوید که دنبال روشی برای یادگیری زبان انگلیسی از سطح صفر می‌گردد! اگر زبان انگلیسی بلد نباشید، درست مثل این است که ندانید چگونه کامپیوتر را روشن کنید یا با تلفن همراهتان کار کنید… و این اصلا خوب نیست! این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که تا وقتی خودتان نخواهید، هیچ‌کس نمی‌تواند شما را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی کند. چون بالاخره کسی که خواب است بیدار می‌شود،‌ ولی کسی که خودش را به خواب زده بیدار نخواهد شد. پس بالاخره وقتش رسیده که با اراده‌ای محکم،‌ سراغ یادگیری زبان انگلیسی بروید و در آن تبحر کافی پیدا کنید.

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com) رپورتاژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *