بررسی کتاب قرابت معنایی نشر الگو

ادبیات فارسی کنکور یکی از دروس دفترچه عمومی کنکور سراسری میتواند کمک شایانی به شما در نتیجه گیری بهتر بکند به شرط اینکه این درس رو خوب بخونین و مفاهیم اون رو به خوبی فرا گرفته باشید.

در سال های اخیر با رشد و توسعه ناشران آموزشی سعی شده برخی خلل و اشکالات در برخی دروس کنکور سراسری برطرف شده و به بهبود این موضوع با گذر زمان و تجارب اساتید، توجه ویژه ای شده است.

همونطور که میدونین قرابت معنایی ادبیات فارسی توی کنکور بیشترین سوال و درصد سوال ها رو به خودش اختصاص داده و از این رو انتشارات الگو اقدام به تولید کتاب های مبحثی ادبیات نشر الگو به قلم استاد علیرضا عبدالمحمدی نموده است.

کتاب قرابت معنایی نشر الگو به طور کلی به سه بخش تقسیم میشود: آموزش کامل، پرسش های چهارگزینه ای و پاسخ نامه تشریحی کتاب های درسی ادبیات دهم، یازدهم و دوازدهم.

بررسی کتاب قرابت معنایی نشر الگودر ابتدای هر فصل شما با قسمتی به نام *دو کلمه حرف حساب* روبرو میشین که این قسمت به خواندن اشعار فارسی، افزایش درک ادبی شما و چگونگی استفاده از کتاب و همچنین اشکالات تکراری در خواندن کمک میکند.

در قسمت بعدی مفاهیم پر تکرار مقابل شما قرار دارد.

به این معنا که کلماتی مثل عشق، عرفان و… که عمیق تر و پرتکرار تر از بقیه هستند رو در ادامه با بخشی به نام شاهد مثال به توضیح و روشن کردن مفهوم بیت مورد نظر جهت آشنایی با مفهوم اون شعر و افزایش درک ادبی شما آورده شده است.

در فصل مفاهیم کتاب تمامی مفاهیم کتاب درسی دبیرستان به همراه چند بیت معادل آورد شده و همچنین فصل بعدی که مفاهیم آیات و احادیث عربی کتاب درسی به همراه ترجمه آن ها که یکی از منابع طرح تست کنکور هستند آورده شده است.

قبل از ورود به تست زنی بخشی با نام نون شب آورده شده که در این بخش ۱۵۰ آزمون ۵ سوالی قرار داده شما که میتونین هرروز یک بخش رو تا زمان کنکور استفاده بکنین.

تست های این کتاب درس به درس و سال به سال بوده به طوری که با گستره ای از تست های آزمون سراسری سال های گذشته به همراه پرسش های چهار گزینه ای تالیفی زیادی از سمت مولف روبرو میشوید و همچنین پاسخ نامه کاملا تشریحی با تشریح علت و چرایی گزینه صحیح به شما کمک میکنه تا نکات مربوط به تست رو به خوبی یاد بگیرید.

از این مولف کتاب های آرایه ادبی نشر الگو، لغت و املا، دستور زبان فارسی، تاریخ ادبیات و نون شب نشر الگو به طور جداگانه نیز به چاپ رسیده است.

شما دانش آموزان عزیز همراه میتوانین برای خرید کتاب های نشر الگو به سایت فروشگاه کتاب جم مراجعه نمایید و تمامی کتاب ها رو با تخفیف همیشگی موجود در سایت به همراه ارسال رایگان خریداری بفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *