آموزشگاه گویندگی، سخنوری، فن بیان، مجریگری و صداپیشگی

_

آموزشگاه گویندگی، سخنوری، فن بیان، مجریگری و دوبله

معرفی مراکز فعال در زمینه صدا

_

در این مطلب به معرفی مراکز فعال در حوزه صدا و آموزشگاه های معتبر فن بیان، گویندگی، سخنوری، مجریگری و دوبله میپردازیم، که بصورت حرفه ای و تخصصی در حال آموزش و برگزاری کلاس فن بیان، سخنوری، گویندگی، دوبله، گویندگی خبر، نمایش رادیویی، مجریگری و اجرا، تست مجریگری فعال در حوزه صدا می‌باشند.

سخنوری و گویندگی یکی از برجسته ترین هنرهایی است که یک فرد می‌تواند در امور مختلف از آن منتفع شود. اگر یک مجری خبر یا مجری رادیو و یا امر اجرای یک مراسم و همایش را برعهده دارید حتما باید دارای فن بیان درست باشید تا بتوانید مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید.

ممکن است صدای خوب داشته باشید اما این دلیلی بر مجری و سخنور بودن شما نیست و شما باید بتوانید از صدای خود بعنوان یک ابزار قدرتمند در کنار یادگیری فنون مختلف استفاده درستی داشته باشید که این امر با کمک آموزشگاه‌های سخنوری و مجریگری میسر می‌شود که با ورود به صفحه ” لیست مراکز گویندگی، سخنوری و فن بیان ” میتوانید اطلاعات لازم را بدست آورید.

دوره آموزش گویندگی و فن بیان چیست؟

با گسترش رشته‌های سینمایی یکی از رشته‌هایی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته است “هنر دوبله” است، هنری که در عین سادگی پیچیدگی‌های بسیار دارد و چون نقاشی و سایر رشته‌های هنری نیاز به تلاش و پشتکار فراوان و ابزار خاص خود برای رشد دارد.

در رشته‌هایی چون سینما و بازیگری، فاکتورهای زیادی دخیل است، مواردی چون زبان بدن، چهره سینمایی و صدا و غیره که با ضعف در یکی می‌توان بر نقاط قوت دیگر تکیه کرد، اما در هنرهای زیرشاخه صدا و گویندگی و سخنوری، دوبله و غیره معیار و تکیه گاه اصلی شما صدا و هوش سرشار شماست که حرف آخر را میزند.

کار به اینجا ختم نمی‌شود و حتی اگر یک روانشناس یا تاجر هم باشید که در فکر پیشرفت کار خود هستید باید بدانید قانون جذب یکی از فاکتورهای مهم برای تاثیر گذاری در طرف مقابل شماست که تاثیر زیادی در روابط کاری شما دارد و این خود یه نقطه مثبت و متمایز با دیگر رقبا محسوب می‌شود. پس یکی از رشته‌های هنری بسیار حساس و در عین حال شیرین است و برای رشد در این حوزه باید فنون مربوطه را در کلاس های ویژه آن آموزش ببینید.

در ادامه خدماتی که یک آموزشگاه فعال در حوزه صدا ارائه می‌دهد را بیان کرده و به معرفی چند آموزشگاه برتر در حوزه صدا میپردازیم و در پایان به معرفی شاخه های فن بیان، سخنوری، گویندگی، مجریگری میپردازیم.

مجموعه خدمات آموزشگاه های سخنوری، گویندگی، فن بیان، مجریگری و دوبله عبارتند از:

  • آموزش سخنوری و سخنرانی
  • آموزش گویندگی و اصول گویندگی
  • آموزش دوبله و هنر دوبلاژ فیلم و انیمیشن و اصول دوبلوری
  • آموزش فن بیان و شعرخوانی و پرورش صدا
  • آموزش بازی رادیو و نمایشنامه‌های رادیویی
  • سواد رسانه ای، مخاطب شناسی و ارتباط موثر
  • آموزش تقویت اعتماد بنفس و مهارت کلامی و غیر کلامی
  • آموزش انواع اجرا، مجری و مجریگری رادیو، تلویزیون و مراسم و آموزش فنون مجریگری و ...

جدول مقایسه ویژگی های مراکز

چیدمان مراکز تصادفی بوده و همه دارای مجوز هستند و دوره های متفاوتی را برگزار میکنند.

  نام آموزشگاه دوره ها
شماره
۱ هنرصدا دوبله – گویندگی – فن بیان کلیک کنید
۲ فنان فن بیان – بازیگری
کلیک کنید
۳ هنروسینما فن بیان – مجریگری – بازیگری
۰۹۱۲۲۱۱۱۱۰۴
۴ شبکه هنر
گویندگی، دوبله، بازیگری و مجری‌گری ۸۸۹۳۴۷۹۴
۵
جام جم
گویندگی، دوبله، بازیگری ۸۸۳۷۳۲۲۵

در صورت تمایل برای معرفی مرکز آموزشی خود در این صفحه با واتساپ ایران اموزشگاه ارتباط برقرار کنید.

bazigari iranamozeshgah

کلاس بازیگری کجا برم؟

bazigari kodak iranamozeshgah

بازیگری کودک کجا برم؟

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

چطور بازیگری رو شروع کنم؟

_

معرفی بهترین مراکز معتبر و کلاس های فن بیان، گویندگی و سخنوری کشور

هر ۵ کسب و کار فعالین برتر حوزه صدا در کشور هستند

_

مجموعه گویندگی و فن بیان هنر صدا

_

مجموعه گویندگی هنر صدا یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه آموزش گویندگی، دوبله، فن بیان و اجرا است. مجموعه آموزشی هنرصدا از سال ۱۳۹۲ با معرفی برای آموزش با برترین اساتید گویندگی و دوبلاژ صدا و سیما در خدمت علاقه مندان به دوبله، گویندگی و مجری گری می باشد. تمام مراحل ثبت نام و معرفی های این مجموعه بصورت آنلاین از طریق وب سایت www.voiceart.ir  انجام می شود و دوره های آموزشی به صورت حضوری در تهران برگزار می شود. دوره های آنلاین فن بیان و گویندگی را نیز می توانید از طریق وب سایت هنرصدا ثبت نام فرمایید.

برای مشاهده اطلاعات دوره + شماره تماس کلیک کنید

بیش از ۱۰ سال سابقه آموزش و همکاری با اساتید مطرح فعال در صدا و سیما از ویژگی های خاص مجموعه هنرصدا می باشد.

از فعالیت های این وب سایت می توان به جذب علاقمندان و معرفی به اساتید برتر حوزه صدای کشور به آموزشگاه های رسمی در دوره های زیر اشاره کرد.

  • معرفی آموزش برای دوره های دوبله
  • معرفی آموزش برای دوره های گویندگی
  • معرفی آموزش برای دوره های گویندگی اخبار
  • معرفی آموزش برای دوره های آموزشی مبانی فن بیان و اجرای رادیویی
  • معرفی کارگاه آموزشی گویندگی و فن بیان
  • معرفی کارگاه آموزشی فن بیان و گویندگی در مشهد مقدس
  • معرفی آموزش برای دوره های آموزشی گویندگی استاد بهروز رضوی
آموزشگاه فن بیان شیراز

آموزشگاه فن بیان فنان

_

موسسه فنان (نگاه خلاق پویا) به عنوان یک برند مجموعه آموزشی و مشاوره ای با مجوز رسمی و ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ٨۴ در شیراز آغاز به فعالیت نموده است.یکی از مهارت های بسیار ضروری و الزامی که هر فرد برای پیشرفت و‌ موفقیت خود در کار و زندگی اجتماعی نیاز دارد بدون شک یادگیری مهارت فن بیان هست. فن‌بیان در واقع تکنیک با قدرت و صحیح صحبت کردن را به ما می آموزد. موسسه فنان یک مجموعه پیشرو در زمینه برگزاری دوره های آموزش فن بیان در شیراز است. ( ۲ شعبه شیراز و تهران و آموزش حضوری و آنلاین و پکیج های آموزش راه دور)

برای مشاهده اطلاعات دوره + شماره تماس کلیک کنید

ویژگی های دوره های فن بیان موسسه فن بیان

  1. جلسه اول رایگان (جهت آشنایی شما با مقوله و ارزش فن بیان )
  2. آموزش دقیقا متناسب با نیاز شما
    مثال: ارزیابی نواقص شما در بیان و هدف از شرکت در دوره ها و دادن تمرین متناسب با نواقص شما
  3. ارزیابی پیشرفت کلاسی شما با برگزاری آزمون به صورت یک هفته در میان تا بر طرف نمودن مشکل شما

دیگر دوره های آموزشی موسسه فنان

  • فن بیان و مجری گری
  • بازیگری سینما و تأتر
  • عکاسی – طراحی مد و لباس – موسیقی – نرم افزار های – فتوشاپ – مارولوس دیزاینر – تری دی مکس – پریمایر – افترافکت – سینما ۴d

*در فنان شما فقط یکبار هزینه میکنید و تا حصول نتیجه مطلوب فنان در کنار شما خواهد ماند. شما علاقه مندان جهت مشاوره و ثبت نام در دوره های موسسه فنان کافیست وارد دکمه زیر شوید.

آموزشگاه فن بیان و گویندگی هنر و سینما

_

هنر و سینما با بیش از دو دهه فعالیت مدیران در عرصه فرهنگی آموزشی و برنامه سازی برای صدا و سیما و سینما توانسته گامی هر چند کوتاه ولی موثر برداشته و سهم اندکی در فرهنگ سازی کشور عزیزمان بردارد. اهداف هنر و سینما در بخش آموزشی بسیار جدی بوده و با بهره گیری و دعوت از اساتید بزرگ و مجرب تئاتر و سینما، مدیران با تجربه و کاردان توانسته افق روشنی را ترسیم نماید.

برای مشاهده اطلاعات دوره + شماره تماس کلیک کنید

دوره های آموزشی

  • آموزش مجری گری و گویندگی
  • آموزش پرورش صدا و فن بیان و مهندسی تکلم بازیگر
  • این دوره در ۱۰ جلسه ۳ ساعته روزهای چهارشنبه در محیطی کاملا کارگاهی برگزار میگردد.
  • این رشته شامل ۲ دوره آموزشی مجزا می باشد که هر یک بصورت تخصصی برگزار میگردد.

توضیح مهم: این دوره ها برای کلیه علاقمندان به رشته های بازیگری و صدا پیشگی، اجراهای تلویزیونی، شومنی و … ضروریست و جزء آموزش های پایه است.

مورد آموزشی:

  • پرورش صدا – کاربا دیافراگم – آموزش بدن بازیگرو چگونگی رسیدن به بدن در اختیار – شناخت آناتومی بدن – انواع استایل های صحیح – نوع صحیح بلند شدن از خواب – بیان بازیگر – مترونوم گفتاری

برای اطلاع از جزئیات دقیق و هزینه دوره، روی دکمه کلیک کنید

آکادمی شبکه هنر

_

آموزشگاه شبکه هنر واقع در محدوده میدان ولیعصر و شهرک غرب یکی از مراکز تخصصی و معتبر آموزش گویندگی، دوبله، بازیگری و مجری‌گری تهران می‌باشد. مجموعه با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور فعالیت خود را نزدیک به دو دهه در آموزش حرفه ای و آکادمیک در حوزه صدا و تصویر با سابقه ای درخشان در کارنامه دارد. همکاری با بیش از ۱۰۰۰ پروژه تلویزیونی، رادیویی، صحنه تئاتر و نمایش نامه‌خوانی رادیو و تیزرهای تبلیغاتی نشان دهنده این اعتبار است. آکادمی شبکه هنر در جهت افزایش اعتماد هنرجویان در انتهای دوره‌های آموزشی اقدام به اعطای معتبرترین گواهینامه دولتی و بین المللی مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان‌های جهانی ILO و ISESCO مینماید.

برای مشاهده اطلاعات دوره + شماره تماس کلیک کنید

فعالیت‌های شبکه هنر در چند حوزه زیر معرفی می‌شود:

  • آموزش‌های حوزه صدا: گویندگی، دوبله، نمایش نامه خوانی رادیو و مجری‌گری (مجهز به استودیو های حرفه ای آموزشی صدا)
  • آموزش‌های حوزه بازیگری: بازیگری کودک – نوجوان و بزرگسال (مجهز به تجهیزات فیلم برداری، صدا برداری و پرده کروماکی)
  • آموزش‌های حوزه تصویر: عکاسی، تصویربرداری و تدوین (مجهز به تجهیزات عکاسی و تصویربرداری و باکس تدوین)
  • آموزش آنلاین گویندگی و ارتباطات و آئین سخنوری

چگونه می توانم مثل یک صدا پیشه، یک فیلم، کارتون و یا سریال را دوبله کنم؟ چگونه می توانم در یک فیلم سینمایی یا صحنه تئاتر بازیگر باشم؟ چگونه می توانم مثل یک گوینده در رادیو حضور داشته باشم؟ و همچنین چگونه میتوانم توانمندی خود را در حوزه بازیگری، دوبله و گویندگی شکوفا نمایم. بهتر است سوال را کاربردی تر مطرح کنیم! چگونه می توانم گوینده حرفه ای باشم؟ چگونه می توانم بادیگران ارتباط اثربخشی را برقرار کنم؟

شما هنرمند عزیزی که در خود توانایی تغییر، دیده شدن و شنیده شدن را کشف کرده اید و بدنبال پاسخ سوالات خود هستید میتوانید با جستجوی نام شبکه هنر شروع حرفه ای آموزش را تجربه کنید.

موفقیت دور نیست، کافی است راه رسیدن به آن را آگاهانه انتخاب نماییم.

آموزشگاه دوبله و فن بیان و گویندگی صدای میلنیوم (آکادمی هنر هزاره)

_

آکادمی هنر هزاره | آموزشگاه صدای میلنیوم در یوسف آباد اولین آموزشگاه علوم صدابرداری تا قبل از سال ۱۳۹۲ در ایران با حضور اساتید برجسته کشوری در رشته های مختلف هنرهای نمایشی و سینمایی در خدمت هنردوستان تهرانی میباشد.

آکادمی میلنیوم  Millennium Art Academy (هنر هزاره) فعالیت خود را در سال ۱۳۸۳ با هدف ارتقاء سطح کیفی آموزش در رشته های علوم صدابرداری، گویندگی و دوبلاژ، اجرای صحنه، فن بیان، موسیقی و عکاسی و تدوین و فیلمبرداری با رویکردی نوین به این مقوله آغاز نمود.

این مجموعه که تا سال ۱۳۹۲ به عنوان تنها مرکز و گروه آموزشی علوم صدابرداری از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور شناخته می شده با بهره گیری از دانش اساتید متخصص و الگوبرداری از متد های آموزشی معتبر جهانی و تحقیق بسیار و نیز بررسی شرایط موجود، مفتخر به تدوین استاندارد های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور در حرفه های صدابرداری اجرای زنده، صدابرداری استودیو، میکس و مسترینگ، موسیقی الکترونیک، دوبلاژ مقدماتی، دوبلاژ پیشرفته، مدیریت دوبلاژ، گویندگی، مجریگری، نمایشنامه نویسی رادیو و بازیگری رادیو گردیده است.

اساتید آموزشگاه صدای میلنیوم:

  • محمدرضا علیمردانی: دوبلاژ مقدماتی
  • نسیم رفیعی: گویندگی رادیو
  • مجید آقاکریمی: دوبلاژ پیشرفته
  • رحیم بهبودی فر: کارگردانی سینما
  • رحیم بهبودی فر: فیلمنامه نویسی
  • محمود میرصیافی: سلفژ
  • تورج اسدیان و مهرداد رنجبر: صدابرداری استودیو
  • میلاد زنده نام: میکس و مسترینگ
  • میلاد زنده نام: صدابرداری اجرای زنده
  • رضا تفکری: نمایشنامه خوانی
  • پویا معمارزاده: DJ
  • مهرداد رنجبر: موسیقی الکترونیک

بهترین کلاس گویندگی و فن بیان در تهران کجاست؟همانطور که ملاحظه کردید سعی شد تعدادی از آموزشگاه های برتر در حوزه صدا به شما معرفی شود و در ادامه تعریف کوتاهی از هر شاخه خواهیم داشت.

لیست مراکز آموزش گویندگی کشور

نام آموزشگاه مشخصات آموزشگاه

آموزشگاه دوبله هنرصدا

آموزشگاه گویندگی فنان

  • آدرس: تهران، میدان دوم صادقیه، خیابان سازمان آب، خیابان گلستان یکم، پلاک ۲۷
  • تلفن تماس: ۰۹۱۹۹۲۷۸۶۲۹

آموزشگاه دوبله هنر و سینما

آموزشگاه صدا پیشگی شبکه هنر

  • آدرس: تهران، میدان ولیعصر (عج)، خیابان ولیعصر، قبل از تقاطع فاطمی،  خیابان صدر، شماره ۶۰ طبقه همکف،  آکادمی بزرگ شبکه هنر
  • تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۳۷۳۲۲۴ (شهرک غرب)

آکادمی گویندگی جام جم

  • آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، خیابان سلیمی، شماره ۴۶، واحد ۳۱
  • تلفن تماس: ۲۲۶۲۲۰۲۰

صدای میلنیوم (آکادمی هنر هزاره)

  • آدرس: تهران، هفت تیر، کوچه موسوی (بختیار)، پلاک ۵۷
  • تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۳۴۴۹۲۱

آکادمی رویای صدا

  • آدرس: تهران، عباس آباد، پایین تر از سینما آزادی، خیابان میرزای شیرازی شمالی،نبش کوچه مقدم، پلاک ۲۴۰، واحد ۱
  • تلفن تماس: ۲۲۸۹۸۴۷۸۲۶۷۱۰۶۴۳

آموزشگاه گویندگی علیمردانی

  • آدرس: تهران، میدان ونک، انتهای خیابان ونک، نبش کردستان، برج آیینه ونک
  • تلفن تماس: ۰۹۱۰۲۷۰۵۰۰۶ تلگرام

آموزشگاه گویندگی مکتب مهر

  • آدرس: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، ساختمان حوزه هنری، طبقه دوم، مکتب مهر
  • تلفن تماس: ۰۲۱۹۱۰۸۸۱۵۱۰۲۱۹۱۰۸۸۱۵۷

مدرسه گویندگی طلوع

  • آدرس: تهران، خیابان انقلاب، به سمت غرب، بعد از چهار راه ولیعصر، نرسیده به خیابان برادران مظفر، جنب بانک سینا، پلاک ۹۱۵، طبقه دوم
  • تلفن تماس: ۰۲۱۲۸۴۲۷۰۳۶

آکادمی آموزشی میلاد پرنده

دوره گویندگی و فن بیان هنر هیات

  • آدرس: قم، بلوار نور، مجتمع نور، جامعه ایمانی مشعر
  • تلفن تماس: ۰۹۰۲۵۷۹۱۵۴۲

دوره های گویندگی علم ساز

  • آدرس: اصفهان، چهارباغ بالا، خیابان شهید نیکبخت، پلاک ۵۰
  • تلفن تماس:  ۰۳۱۳۶۶۴۳۰۲۸

بهترین کلاس گویندگی و فن بیان کجاست؟

در ابتدای مطلب سعی کردیم تا بهترین کلاس گویندگی و فن بیان کشور را به شما معرفی نماییم تا انتخاب یک کلاس گویندگی و فن بیان خوب برای شما آسان تر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی در حوزه صدا به شما انتقال دهیم.

دوره آموزش فن بیان:

فن بیان یکی از کلیدی ترین دوره های آموزش در حوزه صدا است. فن بیان در حقیقت همان توان سخن‌گفتن در هر شرایط و زمان های متفاوت است. حوزه کاربرد فن بیان بسیار گسترده بوده و در اکثر شاخه ها چون بازیگری، مجریگری، گویندگی، سخنوری، کسب و کارها، مدیران و غیره کاربرد دارد.

آموزش فن بیان یکی از کلیدی ترین نیازها برای رشد هنرمند است. اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته‌باشید.

فن بیان مهارتی است برای ارتباط برقرار کردن، چطور حرف زدن، چطور ایده های خودمون رو مطرح کردن، در فن بیان یاد میگیریم که زبان بدن چه نقشی در انتقال صحیح مطالب دارد، چطور در مقابل خواسته های نامعقول دیگران نه بگوییم و بسیار نکات مهم دیگر که در این دوره ها آموزش داده میشود.

بگذارید دقیق تر توضیح دهیم:

دوره فن بیان چیست؟

فن بیان یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مهارت‌های ارتباطی است. اهمیت فن بیان در این است که یادگیری این مهارت باعث ایجاد ارتباطی پایدار و باثبات با دیگران در موقعیت‌های اجتماعی و محیط کار می‌شود. برخی از مزایای دیگر یادگیری فن بیان عبارتند از:

  • افزایش مهارت مکالمه
  • افزایش اعتماد به نفس
  • گسترش شبکه ارتباطی و افزایش دایره دوستان در اجتماع و محیط کار
  • برقراری ارتباط موثر
  • غلبه بر اضطراب اجتماعی
  • امکان ترفیع شغلی
  • موفقیت در مشاغل مرتبط با بازاریابی و فروش
  • موفقیت در مشاغل آموزشی
  • موفقیت در مشاغل مدیریتی

یکی از بهترین راهکارها برای تقویت مهارت‌های کلامی و ارتباطی، شرکت در دوره‌های فن بیان است. این دوره‌ها در آموزشگاه‌های مختلف در سراسر ایران در قالب کلاس‌های فن بیان و سخنوری به دو شکل آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند. مربیان این دوره‌ها عموما از میان گویندگان برتر صدا و سیما و سخنرانان و افراد شناخته‌شده در این عرصه انتخاب می‌شوند. همچنین در این دوره‌ها آموزش‌های لازم برای سخنوری و ارتقا مهارت‌های کلامی و ارتباطی به فراگیران ارائه می‌شوند.

برخی از این آموزش‌ها عبارتند از:

  • تکنیک‌های سخنوری
  • ابزارهای سخنوری
  • کنترل تنفس
  • استفاده از زبان بدن
  • تقویت حنجره
  • روش‌های غلبه بر ترس و استرس در سخنرانی
  • آشنایی با مهارت‌های ارتباطی موثر
  • تکنیک‌های پرزنتیشن
  • برندینگ شخصی
  • افزایش اعتماد به نفس و قدرت ذهنی در زمان سخنرانی
  • مهارت و تکنیک‌های صداسازی
  • مدیریت جلسات در محیط کار با استفاده از مهارت‌های سخنوری و فن بیان

شرکت در دوره‌های فن بیان یک نیاز اجتماعی است و آن را می‌توان به همه افراد در همه مشاغل پیشنهاد کرد. مهارت‌هایی که در این دوره‌ها می‌آموزید حتی در خانه و برای بهبود ارتباط با اعضای خانواده مفید است. برای یافتن بهترین دوره‌ها در این زمینه باید با بهترین آموزشگاه‌های فن بیان و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. بدون تردید، برترین مرجع برای آشنایی با این آموزشگاه‌ها، ایران آموزشگاه است. ایران آموزشگاه به‌عنوان بانک جامع اطلاعاتی موسسات آموزشی کشور، بهترین آموزشگاه‌ها و کلاس‌های فن بیان را به شما معرفی می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره دوره فن بیان وارد صفحه ” دوره آموزش فن بیان ” شوید.

 

دوره آموزش گویندگی و سخنوری یا مجریگری:

کلمه گویندگی در فن بیان نیز کاربرد دارد اما مفهوم آن در سخنوری و مجریگری متفاوت تر است. منظور از گویندگی در فن بیان درست ادا کردن کلمات و زبان بدن و غیره است اما در اینجا بیشتر بمنظور گویندگی رادیو، تلویزیون یا خبر است. پس گویندگی می تواند برای اخبار، گزارش ورزشی و یا هر نوع برنامه تلویزیونی و رادیویی باشد.

تفاوتهای کوچکی بین مجریگری، سخنوری یا گویندگی وجود دارد ولی مسیر همه در یک جهت است. میتوان گفت بیشتر تفاوت ها در موقعیت هاست. مثلا یک مجری ممکن است در یک برنامه تلویزیونی فعالیت داشته باشد و نیاز به تکنیک های بیشتری از فن بیان و زبان بدن باشد ولی در گویندگی رادیو همه موارد روی صدا معطوف میشود. در سخنوری هم طیف افراد و موقعیت محدودتر است.

در مجموع گویندگی، سخنوری یا مجریگری در اصل مهارتی است که هر فرد موفقی برای پیشرفت در زندگی و کسب و کار خود باید با آن آشنا باشد و بدون شک مهارت های ذکر شده می تواند تغییرات و اثرات بسیار زیادی در زندگی هر فردی داشته باشد.

دوره آموزش دوبله یا صداپیشگی:

معنای دوبله یا دوبلاژ یا صداپیشگی در ویکی پدیا اینطور آمده است:

گفتارگردانی یا دوبله کردن یا دوبلاژ (به فرانسوی: Doublage) قرار دادنِ صدای صداپیشگان (به نام دوبلور یا گفتارگردان) به‌جای صدای اصلیِ بازیگران یا شخصیت‌هاست.

دوبله امروزه اغلب برای تغییر زبان فیلم انجام می‌شود و گاه نیز که هنرپیشه از عهده خوانندگی بر نمی‌آید صدا آواز دوبله می‌شود. در گذشته، به‌دلیل مرسوم نبودن امکانات صداگذاری سر صحنه با کیفیت مناسب، بسیاری از فیلم‌ها به همان زبان اصلی خود نیز دوبله می‌شدند. ازجمله این فیلم‌ها می‌توان به فیلم‌هایی چون دستفروش و بسیاری از فیلم‌های دهه شصت و پیش از آن در ایران اشاره کرد.

دوبله به معنای انجام دوباره یک کار است و از آنجا که بجای ضبط همزمان تصویر و صدا این کار را در دومرحله ضبط تصویر در وهله اول و ضبط صدا در مرحله دوم انجام می دهند به آن دوباره کاری یا دوبله می گویند.

دوبله کردن در فیلمسازی شامل افزودن مکالمات جدید ضبط شده در استدیو و افزودن آن به تصاویر از پیش ضبط شده است و به شخصی این کار را انجام می دهد دوبلور یا صداپیشه می گویند. این عمل به چند دلایل انجام می شود.

آموزش دوبلوری

آموزش دوبلوری نیز مانند آموزش فن بیان و گویندگی در همین مراکز انجام میشود. گرچه گویندگی، فن بیان و دوبلوری همه در یک خانواده هستند اما اجرای تخصصی آن متفاوت است و در سطح بالا هر کدام تخصص ویژه خود را دارند.

کلاس فن بیان برای کودکان

تفاوت چندانی بین کلاس فن بیان برای کودکان و کلاس فن بیان برای بزرگسالان وجود ندارد. گرچه در کلاس فن بیان برای بزرگسالان روند آموزش سزیع تر است اما در کلاس فن بیان برای کودکان سعی میشود تا روند آموزش اصولی تر و شمرده تر صورت گیرد.

دوره های گویندگی صدا و سیما (کلاس های مجری گری صدا و سیما)

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام به برگزاری دوره گویندگی مینماید. کلاس های گویندگی صدا و سیما بصورت مجازی یا حضوری برگزار میشود و محل برگزاری کلاس های حضوری و بخش حضوری کلاس های تلفیقی، عموماً در مرکز علمی کاربردی رسانه به آدرس: خیابان ولی عصر (عج)، خیابان کریمخان زند، خیابان نجات الهی شمالی، کوچه رهبر، پلاک ۴ خواهد بود. برای اطلاع کامل از جزئیات وارد لینک زیر شوید:

https://iribu.ac.ir/portal/viewpage/6088

آموزش آنلاین گویندگی

آموزش مجازی گویندگی و فن بیان

در ادامه به این مطلب میپردازیم که مراکز بعد از شیوع بیماری های همگانی رو به آموزش دوره گویندگی بصورت مجازی نمودند و بسیاری از مراکز آموزش مجازی گویندگی و فن بیان را طی پکیج های آموزش گویندگی و فن بیان و یا آموزش آنلاین گویندگی و فن بیان آغاز نمودند.

آموزش غیرحضوری گویندگی و فن بیان (دوره آنلاین گویندگی و فن بیان)

بسیاری از مراکز معرفی شده بعد از شیوع بیماری های همه گیر اقدام به برگزاری دوره آموزش غیرحضوری گویندگی و فن بیان نمودند که این یک فرصت استثنایی برای آموزش دوره گویندگی و فن بیان را برای شما بوجود آورده است. به لیست بالا مراجعه کرده و با تماس به مراکز معرفی شده درباره دوره آنلاین گویندگی و فن بیان اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

پکیج آموزش گویندگی

بسیاری از مراکز اقدام به انتشار پکیج آموزش گویندگی و پکیج آموزش فن بیان نموده اند که این هم در راستای تعطیلی های گسترده مراکز در زمان شیوع بیماری های همه گیر اتفاق افتاد. پس اگر شما علاقه ای به آموزشهای حضوری و آنلاین ندارید میتوانید از پکیج آموزش گویندگی مراکز استفاده نمایید.

مدرس گویندگی و فن بیان

مدرس گویندگی و فن بیان

مدرس گویندگی و فن بیان حتما باید توانایی و تحربه بالایی در امر گویندگی و فن بیان داشته باشد و تدریس این دوره ها توسط افراد بدون این مهارت ممکن نیست. یک مدرس گویندگی و فن بیان خوب رزومه ای پربار داشته و بدون انجام فعالیت عملی نمیتواند تجربه کافی را کسب نماید.

مراکز معتبر تست صدا در تهران

بسیاری از مراکز آموزش گویندگی و فن بیان، آموزشگاه های بازیگری، آموزشگاه های موسیقی و آموزشگاه های هنرهای تجسمی اقدام به تست صدا برای گویندگی مینمایند. آموزشگاه های معرفی شده در بالا اکثرا تست صدا برای گویندگی را انجام میدهند. لطفا قبل از مراجعه با مراکز ارتباط برقرار نمایید.

کلیک کنید: مراکز تست صدا

کدام یکی از آموزشگاه های گویندگی و سخنوری و دوبله را انتخاب کنیم؟

همانطور که میدانید آموزشگاه های متعددی در زمینه آموزش سخنوری،گویندگی، مجریگری و دوبله و صدا فعالیت دارند و هر یک به نوعی دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود می‌باشند اما در این بین تعدادی از آموزشگاه ها تخصص و شهرت ویژه ای در زمینه برگزاری کلاس گویندگی، سخنوری، مجریگری، فن بیان، بازیگری رادیو، سلفژ، دوبله یا دوبلاژ، شعر خوانی و دیگر رشته‌های مرتبط آن دارند و در تمامی مقاطع سنی از کودک و نوجوان تا سنین بالا مشغول به فعالیت مستمر هستند.

قصد داشتیم تا بهترین های حوزه صدا و گویندگی را معرفی کنیم تا کمکی در دیده شدن و رشد این عرصه داشته باشیم.

امیدواریم که این مقاله در انتخاب آموزشگاه مناسب شما را یاری کرده باشد. لطفا نظرات خود را از تجربه حضور در آموزشگاه ها در قسمت نظرات انتهای صفحه ارسال نمایید.

دقت داشته باشد که ما معیار این رتبه بندی را نسبت به نظر سنجی اساتید برجسته و سطح کیفیت آموزشی، دوره های ارائه شده در کلاس های سخنوری، گویندگی و غیره، کیفیت تجهیزات آموزشگاه، هزینه آموزش دوره های مختلف و سایر موارد مرتبط قرار داده ایم. آموزشگاه ها دارای اساتید برجسته و فعال در عرصه هنری و کیفیت بالای آموزشی می‌باشند.

آموزشگاه های گویندگی و دوبله و یا سخنوری و مجریگری و نیز فن بیان ذکر شده همه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و فعالیت آنها بصورت رسمی رصد می‌شود و آموزش ها در این آموزشگاه ها در سنین مختلف انجام می‌شود.

معرفی فهرست بهترین کلاس های گویندگی
معرفی فهرست بهترین کلاس های گویندگی
_

فهرست دیگر کلاس های گویندگی و سخنوری کشور

صحت اطلاعات مراکز ذکر در لیست توسط ایران آموزشگاه شده نه تایید و نه رد میشود.

_

در ادامه به معرفی سایر آموزشگاه های معتبر آموزشگاه گویندگی فن بیان سخنوری مجریگری و دوبله میپردازیم. صحت مجوز فعالیت مراکز زیر توسط ایران آموزشگاه نه تایید و نه رد میشود.

نام آموزشگاه  دوره های آموزشی  آدرس آموزشگاه

آموزشگاه مجریگری و گویندگی ژیلا صادقی

دوره فن بیان، گویندگی و اجرا – ورکشاپ گویندگی و اجرا ویژه شهرستانها

آموزشگاه گویندگی و فن بیان رویای صدا

برگزاری دوره های گویندگی، اجرا و فن بیان با مدیریت استاد سعید پورمحمودی – آموزش های غیرحضوری و آنلاین
تهران، سیدخندان، خیابان جلفا، خیابان ارسباران، پلاک ۱۱، واحد ۱۰

موسسه تخصصی مهارت های ارتباطی ایران

آموزشگاه گویندگی فن بیان سخنوری مجریگری مشهد، بولوار سازمان آب، شهید صادقی ۲۱، پلاک ۱۴۷

آموزشگاه آوای تهران

گویندگی و دوبله  

میدان فردوسی، خیابان انقلاب، کوچه ابیورد، پلاک ۲۲

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان

آموزشگاه گویندگی فن بیان سخنوری مجریگری اصفهان، خیابان فرایبورگ، نبش کوچه چهاردهم

آموزشگاه سکوت سفید اصفهان

دوره های موسیقی، سخنوری، فن بیان، گویندگی اصفهان، خیابان طالقانی، ابتدای خیابان خلجا، مجتمع الماس، طبقه اول، واحد ۲

آکادمی فن بیان صابر زارعی

آموزشگاه گویندگی فن بیان سخنوری مجریگری شیراز، میدان قصرالدشت، به سمت میرزای شیرازی، قبل از کوچه یک، موسسه فرهنگی هنری ترجمان

پرسش و پاسخ دوره گویندگی و فن بیان

اگر جواب سوال خود را نیافتید در انتهای صفحه بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید.

این صفحه برای معرفی چه آموزشگاه هایی است؟

این مطلب شامل تمام مراکز آموزشی و آموزشگاهی آنلاین یا حضوری در زمینه صدا چون، کلاس فن بیان، سخنوری، گویندگی، دوبله، گویندگی خبر، نمایش رادیویی، مجریگری و اجرا، تست مجریگری و دیگر رشته ها است.

آموزشگاه گویندگی همان آموزشگاه دوبله ست؟

خیر این دو رشته از هم مجزا هستند، گرچه حوزه فعالیت آنها یکی است. مرز مشترک این دو رشته فن بیان است.

مدت دوره آموزشهای گویندگی یا فن صدا چقدر است؟

تمامی دوره های آموزشی نسبت به رشته انتخابی و نوع دوره (فشرده یا گروهی) متفاوت است اما بطور معمول دوره ها شامل ۱۰ جلسه میباشد.

در دوران کرونا کلاس های گویندگی و فن بیان برگزار میشن؟

بله، تمامی آموزشها با رعایت پروتکل های بهداشتی با نفرات کمتر و یا خصوصی و آنلاین انجام میشه.

کلاس خبرنگاری هم شامل این آموزشگاه ها میشه؟

حوزه گویندگی گسترده هست کلاسهای گویندگی خبر، سخنوری و مجریگیری، دوبله و صداپیشگی و … هر کدام مجزا یا در یک آموزشگاه آموزش داده میشود.

۱۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *