آموزشگاه موسیقی باغ نغمه‌ها

آموزشگاه موسیقی باغ نغمه‌ها


آموزشگاه موسیقی باغ نغمه‌ها

آموزشگاه موسیقی باغ نغمه‌ها یکی از بهترین آموزشگاه‌های موسیقی حرفه ای در محله ملاصدرا است. موسس و مدیر آموزشگاه موسیقی باغ نغمه ها، استاد ملیحه سعیدی یکی از قدیمی‌ترین اساتید هنر موسیقی و نخستین نوازنده ساز قانون به سبک ایرانی می‌نوازد در تهران می باشند.

آموزشگاه موسیقی باغ نغمه‌ها دارای مجوز هنری درجه یک از وزارت ارشاد با شماره مجوز ۱۷۱۱۰۰۳۸۰۱۰۰۰۴ می باشد.

معرفی ملیحه سعیدی

ملیحه سعیدی محقق، مدرس، آهنگساز، مولف و نوازنده ساز قانون و مدیر سابق هنرستان موسیقی دختران، در سال ۱۳۲۷ در تهران متولد شد. موسیقی را از ۴ سالگی با تنبک شروع کرد و سازهای ویولن، ویولن آلتو، قیچک، پیانو، تنبک و قانون را همزمان تحصیل و در هنرستان و دانشگاه آموخت ولی قانون را به عنوان ساز تخصصی انتخاب کرد.

او قانون را نزد مهدی مفتاح در هنرستان آموخت. سپس در سال ۱۳۴۷ کار تدریس قانون را در هنرستان موسیقی ملی آغاز کرد.

ملیحه سعیدی نخستین کسی است که ساز قانون را کاملا به سبک ایرانی می‌نوازد و این سبک را با تلاش و تجربه در طی سال‌های بسیار از محضر اساتید مختلف و فراگیری‌های خود در هنرستان موسیقی آموخته است. با تلاش‌های پیگیر او در جهت بهبود سطح کیفی نواختن قانون، در حال حاضر قانون به عنوان ساز اول در هنرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته و دیپلم تخصصی آن به هنرجویان اعطا می‌گردد. او در سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ همراه با ده تن از هنرجویان خود در ارکستر مضرابی استاد حسین دهلوی شرکت کرد که این اولین گروهی بود که ساز قانون را گروهی اجرا می‌کردند.

سعیدی علاوه بر داوری در مسابقات متعدد چندین جایزه، تندیس و لوح سپاس از جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی کسب کرده و در سمپوزیوم‌های مختلف از جمله سمپوزیوم دونا موزیکا ایتالیا برای خدماتش در موسیقی به اخذ مدال‌هایی نیز نائل شده است.

آدرس: تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، میدان شیراز، انتهای خیابان پردیس، سمت چپ بن بست سوم، پلاک ۳.

تلفن: ۸۸۰۵۷۳۱۸-۸۸۰۵۷۳۱۷

__________

همواره برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزشگاه ها میتوانید به بخش مقالات و اخبار مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *