آشنایی با ابزار حرفه‌ای کاشت ناخن در خانه

معرفی ابزار حرفه‌ای کاشت ناخن در خانه

کاشت ناخن و ترمیم آن با تمام زیبایی‌هایی که برای دست و ناخن به ارمغان می‌آورد، می‌تواند بسیار وقت‌گیر و هزینه‌ر باشد. به‌همین دلیل بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند در منزل این کار را انجام دهند. به کمک وسایل کاشت ناخن در منزل می‌توانید بهترین نتیجه را مشاهده کنید. کافی است وسایل کاشت ناخن در خانه را بشناسید و کاربرد هر یک از آن‌ها را بدانید. حتی می‌توانید با آموزش کاشت ناخن هلویی این شیوه جذاب را نیز در منزل انجام دهید. در ادامه این آموزش از سایت ایران آموزشگاه قصد داریم شما را با صفر تا صد کاشت ناخن در منزل آشنا کنیم.

کاشت ناخن در خانه

وسایل کاشت ناخن در خانه چیست؟

یکی از روش‌های کاشت ناخن که می‌توانید در منزل

انجام دهید، کاشت ناخن اکریلیک یا پودری است. برای انجام این کاشت در منزل، نیاز به وسایل کاشت ناخن در منزل و البته دستورالعمل خاصی دارید که اگر به درستی مراحل را پیش ببرید، می‌توانید نتیجه جذاب آن را مشاهده کنید.

وسایل کاشت ناخن در خانه به روش اکریلیک شامل ناخن‌گیر، سوهان ناخن، بافر، قیچی ناخن، عقب‌زن کوتیکول، نیپر، استون، برس مانیکور، روغن کوتیکول، پرایمر، چسب، تیپ، پودر اکریلیک، براش اکریلیک و لیکویید می‌شود. در ادامه کاربرد هر یک از این وسایل را توضیح خواهیم داد.

آماده‌سازی ناخن با وسایل کاشت ناخن در منزل

ابتدا باید مراحل آماده‌سازی را انجام دهید و سطح ناخن خود را از هر نوع رنگ لاک یا آلودگی پاک کنید.

ابزار های کاشت ناخن

کوتاه کردن ناخن به وسیله قیچی یا ناخن‌گیر

در مرحله بعد به کمک قیچی یا ناخن‌گیر باید ناخن‌هایتان را کوتاه و گوشه‌های آن را مرتب کنید. این کار باعث می‌شود ناخن مصنوعی به شکل بهترب روی سطح ناخن طبیعی‌تان قرار بگیرد.

خراش دادن سطح ناخن به کمک وسایل کاشت ناخن در منزل

از یک سوهان ناخن یا بافر برای خراش دادن سطح ناخن‌تان استفاده کنید تا سطح آن برای چسبیدن اکریلیک مناسب شود. سپس باید با استفاده از براش مانیکور یا پنبه و استون سطح ناخن را مجددا تمیز کنید.

عقب زدن کوتیکول‌ها به کمک عقب‌زن ناخن

با استفاده از یک عقب‌زن کوتیکول، آن‌ها را به عقب برانید و سپس به کمک نیپر ناخن، پوست‌های اضافی را جدا کنید. توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از عقب‌زن، حتما از یک روغن نرم‌کننده کوتیکول استفاده کنید تا کندن کوتیکول‌ها آسان‌تر شود. اصولا در آموزشگاه کاشت ناخن به هنرجویان تاکید می‌کنند حتما این کار انجام شود و حتی اگر روغن در دسترس نبود، دست‌های فرد را برای دقایقی در آب گرم قرار دهند تا پوست اطراف ناخن نرم شده و عقب زدن آن‌ها راحت‌تر شود.

نیپر ناخن

پاک کردن سطح ناخن با استفاده از پرایمر

این مرحله یکی از اصلی‌ترین مراحل کاشت ناخن در منزل محسوب می‌شود. شما باید به کمک پرایمر هر گونه آلودگی و رطوبت اضافی موجود بر روی ناخن را از بین ببرید. اگر چربی اضافه‌ای روی سطح ناخن‌هایتان باقی بماند، مواد اکریلیک نمی‌توانند به خوبی روی ناخن بچسبند و نتیجه نهایی به دلخواه شما نخواهد بود.

تیپ‌گذاری ناخن با استفاده از تیپ، سوهان و قیچی

تیپ‌گذاری اصلی‌ترین مرحله کاشت ناخن است. هر چند که ما توصیه می‌کنیم چنان‌چه در شهر تهران سکونت دارید برای انجام کاشت ناخن به بهترین ناخنکار تهران مراجعه کنید، اما اگر شرایطش را ندارید، می‌توانید به کمک ترفندهای گفته‌شده در منزل این کار را انجام دهید.

تیپ‌گذاری ناخن در خانه

در مرحله تیپ‌گذاری شما باید تیپ متناسب با فرم و اندازه‌های ناخن طبیعی خود را انتخاب کرده و آن را روی ناخن بچسبانید. البته می‌توانید به کمک سوهان ناخن، تیپ را به اندازه‌ دلخواه در بیاورید. زمانی که از هم‌اندازه بودن تیپ با ناخن‌تان مطمئن شدید، چسب مخصوص ناخن را روی قسمت داخلی ناخن زده و تیپ را روی آن برای ۱۰ ثانیه فشار دهید تا کاملا فیکس شود. سپس به کمک قیچی ناخن به نوک ناخن‌های جدیدتان فرم و اندازه دلخواه را بدهید.

آماده کردن مواد اکریلیک با استفاده از پودر و مایع مخصوص و وسایل کاشت ناخن در منزل

در این مرحله لازم است اکریلیک مایع را در یک ظرف مناسب و مقداری از پودر اکریلیک را در ظرف دیگری بریزید. براش مخصوص را به این مواد آغشته کرده و سپس به شکل عمودی پودر کاشت را روی خط تیپ بگذارید و با همان براش چند ضربه روی تمام مواد ریخته شده بر ناخن بزنید تا هوا نگیرد. بعد از این شما می‌توانید مواد را چند بار تا سر ناخن پخش کنید تا ناخن‌تان کاملا رنگ بگیرد. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا خشک شوند. سپس می‌توانید از یک سوهان برای شکل دادن به ناخن جدید استفاده و به کمک بافر سطح آن را صیقلی کنید. بهتر است با یک برس کوچک مخصوص خرده‌های ناخن‌ را از سطح تیپ پاک کنید تا با لاک ناخن مخلوط نشوند.

وسایل کاشت ناخن در منزل

لاک زدن ناخن‌های جدید

در این مرحله برای زیباتر کردن سطح آن‌ها از لاک‌های رنگی استفاده کنید. این کار نه‌تنها جلوه جذابی به ناخن‌هایتان می‌دهد، بلکه سطح آن‌ها را صاف و یکدست می‌کند. عموما در جلسات آموزش آرایشگری زنانه در تهران توصیه می‌کنند که مرحله لاک زدن بسیار جدی گرفته شود، چرا که زیبایی ناخن در آخرین مرحله کاملا به این کار بستگی دارد.

کلام پایانی

کاشت ناخن با تمام زیبایی وقت‌گیر است و بسیاری از افراد را از انجام کاشت ناخن منصرف می‌کند. این در حالی است که می‌توان در خانه به کمک وسایل کاشت ناخن در منزل این فرایند را به بهترین شکل انجام داد. اگر قصد انجام این کار را دارید، توصیه می‌کنیم از تکنیک‌های گفته‌شده برای بهتر شدن نتیجه نهایی استفاده کنید.

سوالات متداول

وسایل کاشت ناخن در خانه چیست؟

وسایل کاشت ناخن در خانه به روش اکریلیک شامل ناخن‌گیر، سوهان ناخن، بافر، قیچی ناخن، عقب‌زن کوتیکول و… است.

نحوه پاک کردن سطح ناخن با استفاده از پرایمر چگونه است؟

این مرحله یکی از اصلی‌ترین مراحل کاشت ناخن در منزل محسوب می‌شود. شما باید به کمک پرایمر هر گونه آلودگی و رطوبت اضافی موجود بر روی ناخن را از بین ببرید.

۴ دیدگاه

  • چند نفر بهم پیشنهاد دادن که لاک ژل بزنم خوب میشه اما به نظرم موقع پاک کردن به ناخن آسیب میرسه و بعدش میشکنه و نمیشه بلند نگهداشت فقط برای زمانای مجالس و عروسی و عید بدرد میهوره که بعدش ناخنارو کوتاه کنی نشکنن چون هم اگه با آستون پاک شه ناخن ٱسیب میبینه و میشکنه هم اگه با سوهان پاک شه بازم آسیب میبینه ، روشی نیست که همیشه روی ناخن طبیعی استفاده شه ولی روی کاشت خب خوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *