آزمون آیلتس یا غول ترسناک 9 نمره‌ای؟

آزمون آیلتس یا غول ترسناک 9 نمره‌ای؟


آزمون آیلتس یا غول ترسناک ۹ نمره‌ای؟

وقتی بالاخره عزمتان را جزم میکنید و پا به دنیای زبان انگلیسی می‌گذارید، مطمئنا اسم «آزمون آیلتس» بارها به گوشتان برخورد می‌کند. حتی ممکن است از دیدن واکنش بقیه، به اهمیت و اعتبار آن پی ببرید. مثلا ببینید که کسی در آزمون آیلتس ۸ یا ۸.۵ گرفته است و بقیه از شدت حیرت نفسشان را حبس می‌کنند. درست در همین مواقع کنجکاو می‌شوید و می‌پرسید: آزمون آیلتس چیست؟

اگر جواب‌های یک جمله‌ای اطرافیان شما را راضی نمی‌کند، پس حتما به خواندن ادامه دهید. چون در این مطلب راجع به آزمون آیلتس، نمره‌ی آزمون آیلتس و منابع مناسب برای آمادگی جهت شرکت در‌ آن توضیح داده شده است.

آزمون آیلتس چیست و چرا باید در آن شرکت کنیم؟

اگر در آزمون آیلتس شرکت کنید و نمره‌ی خوبی هم از آن اخذ نمایید، به راحتی می‌توانید در شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و خارجی مشغول به کار شوید. علاوه بر این، به کمک این مدرک می‌توانید در دانشگاه‌های برتر دنیا بورسیه بگیرید و ادامه تحصیل دهید. در حقیقت یکی از مدارک ضروری و اصلی برای مهاجرت تحصیلی و شغلی، ارائه‌ی مدرک آزمون آیلتس است. مدرکی که در آن نمره‌ی خوبی هم کسب کرده باشید. پس برای شرکت در این آزمون نسبتا سخت، باید حسابی تمرین کنید.

آزمون آیلتس چند نمره‌ای است؟

آزمون آیلتس ۹ نمره‌ای است و در آن چهار مهارت اصلی (reading)، (speaking)، (listening)، (writing) ارزیابی می‌شود. شما در هر بخش نمره‌ی مجزایی اخذ می‌کنید و نمره‌ی نهایی شما، میانگینی از تمام نمرات به دست آمده است. نمره‌ی هر بخش هم از ۹ است.

انواع آزمون آیلتس

  • آیلتس جنرال (IELTS General Training)

  • آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

  • آیلتس مهارت‌های زندگی (IELTS Life Skills)

  • آیلتس برای ویزاهای انگلستان (IELTS for UKVI)

آزمون آیلتس جنرال برای کسانی مناسب است که زیاد زبان انگلیسی را به صورت آکادمیک و تخصصی بلد نیستند و می‌خواهند برای زندگی به یکی از کشورهای اروپایی، کانادا یا استرالیا مهاجرت کنند. حتی کسانی که از مقطع کارشناسی پایین‌تر هستند هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

آزمون آیلتس آکادمیک، مخصوص کسانی است که در زبان انگلیسی تبحر بالایی دارند و می‌خواهند در کشور انگلیسی، اروپایی و … به ادامه‌ی تحصیل بپردازند.

آزمون آیلتس مهارت‌های زندگی (IELTS Life Skills) برای اخذ ویزای خانوادگی مناسب است. یعنی وقتی اعضای خانواده‌ی شما قصد مهاجرت به انگلستان را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند.

آزمون آیلتس برای ویزاهای انگلستان، زیاد پیچیده نیست. شما برای زندگی در کشور انگلستان باید در این آزمون شرکت کنید و با اخذ مدرک آن، مستقیما می‌توانید برای مهاجرت به کشور انگلستان اقدام نمایید. به این نکته دقت کنید که حتما باید در مراکزی برای شرکت در آزمون ثبت نام کنید که مورد تایید شورای مرکزی انگلستان باشد.

منابع آزمون آیلتس

برای شرکت در آزمون آیلتس باید ابتدا به خوبی آماده شوید و با چم و خم‌های آن آشنا باشید. برای مثال، باید ابتدا این نکته را بدانید که این آزمون بر اساس قوانین و چارچوب ساختاری انگلیسی بریتانیایی شکل گرفته و اگر در زبان انگلیسی بریتانیایی مهارت دارید، باید در این آزمون شرکت کنید. منابع بسیار زیادی برای یادگیری و تقویت آزمون آیلتس وجود دارد. از کتاب‌ کار‌های مختلف گرفته تا پکیج‌های آموزشی، ویدیوهای مختلف و … . حتی نمونه سوال‌های مشابه این آزمون در سراسر اینترنت وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید تبحر بیشتری در این آزمون پیدا کنید.

بهترین گزینه برای آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس، ثبت نام در دوره‌های آموزشی این آزمون است. چراکه در این دوره‌ها، متخصصی که خودش نمره‌ی بسیار خوبی در آزمون آیلتس کسب کرده است، به آموزش تکنیک‌ها و فوت‌وفن‌های موفقیت در آزمون آیلتس می‌پردازد. ما در این میان می‌توانیم به شما دوره‌های آزمون آیلتس آموزشگاه زبان ایرانمهر را معرفی کنیم.

آموزشگاه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com) با بیش از ۱۶ سال سابقه در آموزش زبان‌های خارجی افتخار این را دارد که دوره‌های آموزشی آزمون آیلتس را برپا و به شما جهت موفقیت بیشتر کمک ‌کند. در این دوره‌ها از اساتید حرفه‌ای و مجرب استفاده می‌شود و با یک برنامه‌ریزی منظم و فشرده، تکنیک‌های مختلف جهت موفقیت در این آزمون آموزش داده می‌شود. اگر قصد دارید بیش از پیش در آزمون آیلتس موفق شوید، بهتر است در آزمون آزمایشی یا آزمون ماک آیلتس نیز شرکت کنید.

در آزمون ماک آیلتس، تمام مراحل درست مثل آزمون واقعی برگزار می‌شود. در این آزمون هر چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی در شما ارزیابی می‌شود و به این ترتیب با نحوه‌ی دقیق برگزاری آزمون آیلتس آشنا می‌شوید. این می‌تواند به شما کمک کند تا استرس خود را کاهش دهید و حتی اطلاعات بیشتری داشته باشید. آموزشگاه زبان ایرانمهر امکان شرکت در آزمون ماک آیلتس را هم برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید از طریق این آموزشگاه در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید و برای شرکت در آزمون اصلی، تبحر بیشتری داشته باشید.

نتیجه گیری

وقتی به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازید، حتما هدف خود را نیز بررسی کنید. اینکه به چه دلیلی زبان یاد می‌گیرید. آیا می‌خواهید به تدریس زبان انگلیسی بپردازید، مهاجرت کنید یا تحصیل خود را در یک کشور دیگر ادامه دهید؟ برای تمام این موارد به مدرک معتبر و بین‌المللی نیاز دارید. مثل مدرک آزمون آیلتس که با اخذ آن تا پنج سال، آینده‌ی شغلی و تحصیلی خود را تضمین خواهید کرد. این نکته را هم فراموش نکنید که مدرک اخذ شده از آزمون آیلتس، تنها پنج سال اعتبار دارد😊

منبع: موسسه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com) رپورتاژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *